La începutul verii a avut loc, la New York, conferința internațională The Global Beauty Tech Forum, prilej cu care jucători grei din zone ca brand management, retail și consumer media au portretizat viitorul tehnologic și digital al frumuseții.
Acest forum, care s-a născut în Tokyo și a migrat către New York, a reunit liderii din industria de beauty, cu scopul de a purta conversații complexe despre felul în care frumusețea împrumută din ce în ce mai mult tehnologii de inteligență artificială și realitate augmentată, pentru a genera experiențe senzoriale totale consumatorilor. Dar și pentru a crea un nou ritual de înfrumusețare peste tot în lume, cel care ne aduce experții mai aproape, chiar în confortul propriului cămin. Nu este o noutate absolută ca frumusețea se împletește de minune cu tehnologia, dar trebuie să recunoaștem că este o turnură care ne-a cucerit pe deplin, mai ales pentru că ne ușurează cu desăvârșire rutina zilnică.
La ediția din luna iunie a The Global Beauty Tech Forum s-a discutat mult despre concepte și viziuni inovatoare aflate în spatele unor lansări uriașe din ultimii ani, dar și despre ceea ce ne rezervă viitorul, care vor fi tendințele care se vor transforma în realizări. Iar acesta este capitolul care ne interesează pe noi: viitorul. Iată, așadar, cum se poate descrie frumusețea viitorului prin intermediul câtorva idei-cheie.
Citește și 5 gadgeturi revoluționare pe care trebuie să le ai la îndemână.
Tehnologia poate ajuta brandurile să fie mai umane
Matt Gardner, Executive Advisor pentru Industry Solution Directory, o companie uriașă ce oferă soluții de business pentru toate nevoile și obiectivele specifice ale brandurilor, este de părere că, odată cu avântul tehnologic al aplicațiilor de beauty, firmele colectează date importante pentru a furniza clienților produsele de care au nevoie în mod primordial. Practic, colectarea datelor devine the big next thing din domeniu, iar asta nu ar trebui nicidecum să ne supere, căci ajută brandurile să fie mai aproape de noi, dar și cu un pas înainte atunci când vine vorba despre crearea unor noi formule și/sau servicii.
Mai mult, Alice Chang, CEO și fondator al Perfect Corp., spune că aceste noi date vor fi în curând disponibile și în marile lanțuri de retail, în operațiuni in-store, pentru a ajuta consultanții de frumusețe să găsească soluții rapide pentru nevoile consumatorilor… chiar acolo, în magazine, evident prin intermediul tehnologiei.
Un content digital bun de beauty poate naște engagement
Angelique Serrano, Beauty Director la revista InStyle SUA, a debutat deja numeroase proiecte de beauty în mediul digital și a constatat că frumusețea din ziua de astăzi este mai degrabă un dialog decât o directivă și că media trebuie să devină treptat interactivă.
Asta înseamnă că valoarea storytelling-ului, alături de structurile și strategiile din spatele unor proiecte speciale sau materiale promoționale, depind de factori ca responsabilitatea socială, responsabilitatea, acțiunile cruelty free, formulele green, organice, vegane, care generează un engagement mult mai mare.
Experiențele de beauty vor fi reinventate la nesfârșit
Acum câțiva ani abia apăreau aplicațiile, astăzi avem gadgeturi create special pentru fiecare nevoie a pielii, părului, danturii etc. Firesc, toate serviciile care erau disponibile exclusiv în centrele de înfrumusețare s-au mutat acasă, în dispozitive mult mai mici, portabile, ușor de folosit și transportat, controlate independent sau prin intermediul aplicațiilor pe smartphone.
Citește și Ecuația unui zâmbet imaculat: 3 periuțe de dinți electrice care schimbă rutina dimineților.
Oglinda nu mai este oglindă clasică, a devenit ModiFace sau HiMirror, peria de păr s-a transformat în Smart Brush (Kerastase), demachierea poartă amprenta pulsațiilor sonice (Clarisonic, Foreo, Braun sau Philips), podoaba capilară se îngrijește în funcție de codul său energetic unic (System Professional EnergyCode Complex), masca de față a devenit Ur Future Obsession (Foreo), iar epilarea se află sub semnătura luminii intens pulsate.
Personalizarea este trendul suprem de beauty
Rețetele customizate sunt cele care funcționează cel mai bine, cu precădere atunci când vine vorba despre îngrijirea și machiajul tenului. Astfel, se ia una bucată dispozitiv multifuncțional (care lucrează asemenea unui mixer, a unui cuptor și a unui frigider în același timp), se introduc anumiți parametri de analiză și diagnoză a epidermei, se generează un dermatolog tech și se oferă un rezultat, care va crea ulterior e formulă ideală pentru tipul tău de ten, fie că este vorba despre un tratament, un serum sau o cremă, fie că este vorba despre un fond de ten.
Citește și Primul pas către machiajul viitorului: fondul de ten personalizat.
După ce această direcție a luat cu asalt piețele asiatică și americană, Europa se va bucura treptat de „precizia personalizării”. Lancome, Estee Lauder, COTY, Neutrogena și Benefit Cosmetics sunt numai câteva dintre brandurile de beauty care se concentrează în mod expres pentru garantarea unor experiențe tip high-touch.
Foto: pexels.com