Nu trebuie să faci prea multe „săpături” ca să afli că gigantul L’Oréal deține supremația pe piața cosmeticelor sau că a făcut mai mulți pași decât orice altă companie multinațională de profil spre domeniul tehnologiei. Astăzi îți spun cum a integrat brandul frumusețea pe zona tech și ce planuri de viitor are.

Vestea-bombă de săptămâna trecută a fost că L’Oréal negociază pentru achiziționarea companiei ModiFace, despre care am scris chiar recent, pentru a integra realitatea augmentată în experiențe digitale pentru brandurile sale premium, ca Yves Saint Laurent sau Lancôme, dar și pentru cele mass-market, de pildă NYX și Maybelline New York.

Asta după ce, la târgul internațional CES 2018 din ianuarie, L’Oréal anunța lansarea unei noi aplicații (UV Sense), sub formă de stick circular care se lipește pe unghie, care să ne ajute să depistăm la timp acțiunea nocivă a razelor ultraviolete. Și după ce anul trecut s-a definit prin efectuarea unor alți pași importați: aplicația My Uv Patch, sub umbrela La Roche-Posay, și primul fond de ten customizat la comandă, Le Teint Particulier Custom Foundation de la Lancôme.

Când cea mai mare provocare devine posibilă

Acest fond de ten a fost însă numai începutul unei ere bazate pe ideea de personalizare continuă a frumuseții. Cea mai recentă inovație a luat naștere la începutul lunii martie și reprezintă o colaborare eficace cu SkinCeuticals, unul dintre liderii worldwide în îngrijirea pielii.

D.O.S.E este un serviciu dezvoltat pentru a scana și evalua starea actuală a epidermei, astfel încât să construiască un serum corector, tailor-made, compus din ingrediente active necesare țesuturilor.

„Dacă am putea crea o fabrică sau un laborator tehnologizat, unde clienții să discute cu un specialist, un medic dermatolog, de exemplu, atunci am putea realiza o platformă, astfel încât oamenii să poată să formuleze produse personalizate doar pentru ei în numai câteva minute. De la această premisă a plecat D.O.S.E. Tehnologia din spatele sistemului este, de fapt, concentrată într-un minilaborator. Răspunzi la unele întrebări pe care dermatologii le consideră cele mai importante despre/pentru piele, apoi, împreună cu expertul, alegi acele substanțele active primordiale pentru tipul tău de ten. D.O.S.E. validează potențialul ingredientelor, pe care le combină într-un serum personalizat de luat acasă”, explică, pentru fastcodesign.com, Guive Balloch, Global President la L’Oréal și omul care a gândit această strategie.

„Designul a fost realizat cu o firmă din Silicon Valley. Device-ul este de mici dimensiuni, însă încapsulează toate elementele pe care le-ai vedea într-o mașinărie de scară largă dintr-o fabrică: canistrele care pot distribui formulele și ingredientele active și mixerul lab-graded în centru – toate asamblate în așa fel încât să să comunice perfect între ele și să poată fi controlate prin tabletă. Este mai mult decât personalizare, este despre frumusețea pentru tine și despre abilitatea de a oferi cuiva rețeta exactă de care are nevoie pentru piele”, conchide Guive.

Tehnologia frumuseții via L’Oréal

Alți pași cel puțin la fel de sonori, dar cu un ecou mai mic în România, au fost aplicația Makeup Genius de la L’Oréal Paris, care transformă smartphone-ul într-o oglindă virtuală ce deservește alegerii produselor de machiaj ideale, competiția digitală Face Awards, dezvoltată de NYX pe Instagram, pentru care vlogerii și make-up artiștii sunt invitați să realizeze filmulețe de câte 15 secunde, în lupta pentru premiul Beauty Vlogger of the Year, sau campania YSL cu Google Glasses, prin care s-au capturat sesiuni de make-up în format video.

„Domeniul frumuseții este extrem de ofertant în prezent, motiv pentru care oamenii au de multe ori probleme în a alege produsele potrivite pentru ei – tonul perfect de fond de ten, nuanța ideală de ruj sau de vopsea de păr etc. Rolul nostru, ca lider pe piață, este acela de a le oferi serviciile corespunzătoare”, spune Sophie Curtis, L’Oréal Chief Digital Officer, pentru The Telegraph.

„Mediul digital constituie maniera prin care companiile operează astăzi. Are un impact major asupra afacerii, dar și asupra relației pe care o stabilești cu oamenii, consumatorii. Într-adevăr, multe companii au departamente digitale, dar nu sunt poziționate excelent. Noi ne-am gândit că cel mai bun mod prin care putem accelera transformarea prin care trece domeniul de beauty este să încorporăm elementul digital în viziunea brandului la nivel internațional”, continuă aceasta.

Peria inteligentă Smart Brush, sub titlul de lux Kérastase, sau aplicația Style My Hair de la L’Oréal Professionnel sunt vocile digitale și tehnologice majore în materie de îngrijire a părului, pe care le poți testa în curând și în România.

Ce urmează

Anul trecut, compania anunța că o să pună accentul cât mai mult asupra personalizării frumuseții, pentru a încuraja femeile să creadă în puterea formulelor cosmetizate pe tiparele proprii. Ceea ce s-a și întâmplat, așa cum am văzut.

Ce ne pregătește în continuare?

„Chiar cred că echipa noastră poate crea un viitor al consumatorilor, în care fiecare om, indiferent de poziția geografică, poate accesa o platformă prin care să-și perfecționeze rutina de beauty. Nu contează dacă vrei să înveți să aplici machiajul corect, dacă vrei să fii la curent cu cele mai bune ingrediente pentru piele sau dacă vrei să găsești culoarea perfectă pentru păr. Vreau ca în următorii 5 ani să construim platforme, prin care să aducem viitorul mai aproape de oameni. Este o mare ambiție pentru L’Oréal să creeze frumusețea pentru tine. Apoi, o să ne deplasăm spre o lume în care clienții devin compania, iar noi devenim tehnologia. Ca să le oferim exact ceea ce au nevoie în cel mai scurt timp posibil”, declară Guive Balloch, pentru fastcodesign.com.

Așteptăm, deci, cu nerăbdare și mare interes următoarele inovații!

Foto: pexels.com, L’Oréal

► Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a fi la curent cu tot ce public pe site. Sau dă Like paginii de Facebook SocialWeb.ro. Dacă preferi să urmărești video-uri, dă Subscribe canalului de YouTube SocialWeb.ro.