Contact Information

Dacă anul trecut, la CES, ne-am bucurat să descoperim că gadgeturile și aplicațiile de beauty vor domina fără dar și poate, iată că acum, în 2019, vedem că brandurile fac un salt și mai mare spre viitor, un viitor în care frumusețea și tehnologia coexistă și mai bine.

Deja ne-am familiarizat cu produsele lansate de mărcile care și-au juxtapus valorile cu tot ceea ce înseamnă știința și experimentele științifice. FOREO, L’Oréal sau COTY sunt numai 3 nume gigant care fie se bazează pe tehnologie, fie au înființat deja departamente și laboratoare speciale, care analizează și evaluează în mod constant fațetele domeniului beauty tech.

La CES 2019 însă, ne-am bucurat să vedem că și branduri care, până acum, au stat într-un con de umbră, vin cu propuneri tehnologice de frumusețe care ne vor ușura viața și rutina de zi cu zi. Dintre acestea, P&G și Johnson & Johnson au furat atenția tuturor (inclusiv a noastră). Despre ce au lansat cele 2 companii, dar și alte produse spectaculoase care ne-au atras ca un magnet, îți povestesc mai jos.

Știința din retail

Nu este o noutate că unele magazine de beauty au introdus deja gadgeturi performante care să ne ajute să alegem mai bine produsele și texturile care ni se potrivesc. Chiar și noi, în magazinul Beauty Xpert, avem iconica oglindă digitală ModiFace.

Noutatea de anul acesta vine, mai exact, de la Procter & Gamble, care explorează în prezent viitorul frumuseții de retail. În mai 2018, de exemplu, compania a lansat SK-II Future X Smart Store, în Tokyo, pentru ca, mai târziu, magazinul să se deschidă și în Shanghai și Singapore. Săptămâna trecută conceptul a fost prezentat și în State, la Las Vegas, în cadrul CES 2019.

SK-II Future X Smart Store este construit în jurul unei filosofii aparte, și anume combinarea dintre fizic și digital, pentru a se crea, astfel, un mediu de retail „pshygital”, după cum îl denumesc experții P&G. Totul începe cu o scanare a feței, făcută într-o cabină specializată, pentru a primi recomandări personalizate în funcție de tipul și nevoile tenului, dar și a vârstei biologice. Cei 5 parametri pe care aparatul îi ia în calcul sunt: luminozitate, pete, riduri, textură și fermitate. Dar inovația nu se oprește aici.

După aceea, clienta este condusă către Smart Beauty Bar, pentru a-și alege un recipient corespunzător formulei customizate și pentru a învăța cum să obțină un aspect impecabil al pielii prin intermediul unei interfețe digitale. Experiența de shopping este și ea una 100% digitală, parcursul în magazin fiind prezentat pe un tabel de cartografiere sub formă de masă – produsele de skincare și de make-up recomandate sau pe care consumatorul și le dorește fiind alese în acest fel (seamănă puțin cu shopping-ul online). Brandul lucrează și la o aplicație care să ne ajute să ne urmărim singure, de acasă, „traseul facial”. Mă și văd în magazinul viitorului!

Un nou tip de mască facială

Cei de la Neutrogena, brand aflat sub umbrela Johnson & Johnson, continuă saga Skin360 de anul trecut, trecând însă de la experiența sub formă de aplicație la ceva mult mai complex și mai benefic epidermei.

Specialiștii din cadrul laboratoarelor mărcii au dezvoltat un aparat care va crea măști de față 3D, customizate în funcție de tipul pielii. Diagnoza se face tot printr-o aplicație, momentan disponibilă numai pentru iOS, care se numește MaskiD.

Pentru început, device-ul Neutrogena își formulează măștile cu 5 dintre cele mai importante ingrediente pentru perfecțiunea pielii: vitamina C stabilizată, acid hialuronic purifiat, niacinamide, mușețel sălbatic (Feverfew, cu proprietăți anti-inflamatoare, cicatrizante și antioxidante) și N-acetilglucozamină (un compus glucid care ajută la protecția peretelui celular). Fiecare mască este compusă în urma unei analize drastice a epidermei, care urmărește toate zonele vitale ale feței – fruntea, regiunea oculară, nasul, pomeții, tâmplele și bărbia -, rezultatul obținut fiind, de fapt, un cocktail benefic de ingrediente capabil să îmbunătățească problemele din fiecare zonă. Abia aștept să încerc!

Oglinda smart pentru păr

Cei de la COTY au prezentat, tot în cadrul CES 2019, viitorul pe care îl văd în ceea ce privește unul dintre cele mai notorii branduri de haircare din portofoliu, Wella Professionals. Este vorba despre o oglindă de realitate augmentată, Smart Mirror, construită strict pentru saloanele de înfrumusețare, cu ajutorul căreia hair stiliștii vor putea alege mult mai bine nuanțele de păr. Oglinda ajută, de asemenea, și clientele să testeze cu numeroase palete de culoare, iar lista de dorințe și de încercări va fi salvată în baza de date a gadget-ului, pentru a se urmări cât mai bine traseul cromatic.

Aparatul a fost creat în colaborare cu CareOS, o companie tech de sănătate și frumusețe, pentru a garanta acuratețe maximă. Prin această lansare, COTY își dorește să creeze experiențe 360° chiar și în saloane, având în vedere că sistemul înglobează funcții foto și video, pentru a nu lăsa niciun fir de păr descoperit.

Smart Mirror se conectează cu o aplicație de smartphone și de tabletă, care permite stiliștilor să țină legătura cu oamenii între vizitele la salon. De asemenea, clienții pot accesa oricând și de oriunde platforma, pot cere recomandări de produse, sfaturi de îngrijire, pot afla, de altfel, și care sunt tendințele actuale și, bineînțeles, își pot face următoarea programare. Cât de simplu și eficient, nu-i așa?

Un propotip genial

Am lăsat la urmă inovația care mi se pare mie cea mai cool, și anume lansarea L’Oréal, un prototip al cărui rol este măsurarea nivelului pH-ului pielii. My Skin Track pH by La Roche-Posay este primul senzor din lume, concretizat într-o aplicație, care analizează personalizat nivelul de pH, pentru a recomanda regimuri de îngrijire perfecte.

Pentru acest proiect s-a lucrat o perioadă lungă de timp, fiind rezultatul L’Oréal Technology Incubator, o subdivizie a departamentului de cercetare și inovație din cadrul companiei. Scopul celor de la L’Oréal este acela de a folosi tehnologia avansată pentru a pune clienților la dispoziție informații vitale despre starea pielii într-un anumit moment, plecând de la premisa că sănătatea epidermei ar trebui să fie o preocupare constantă în rândul oamenilor. Iar în această ecuație pH-ul pielii ocupă un rol important, mai ales că nu prea multă lume ține cont de acest aspect atunci când își alege produsele de skincare.

De exemplu, știai că deshidratarea și chiar afecțiunile (cum ar fi acneea sau dermatita atopică) sunt răspunsuri ale unui echilibru compromis al pH-ului? My Skin Track pH nu doar că vine cu toate detaliile cruciale despre procesele prin care trec țesuturile de-a lungul vieții, ba chiar oferă soluții instantanee.

Aplicația se conectează cu un senzor flexibil sub formă de plasture, pe care îl cumperi și pe care îl atașezi pe braț timp de 5-15 minute, apoi, pe baza unei tehnologii microfluidice, captează urmele de transpirație care trec prin pori. Ce poți afla în acest fel? Câtă apă pierzi zilnic din organism, cum respiră pielea ta, cum să te hidratezi corespunzător, atât din interior, cât și din exterior, sau care sunt produsele dermatocosmetice de la La Roche-Posay care te pot ajuta să obții perfecțiunea chipului. Genial!

Foto: pexels.com

Share:

Ador domeniul de beauty. De fapt, am început să-l iubesc treptat, cumva silit la început, deoarece îmi doream să fac styling (clișeic, nu-i așa?). După un internship pe departamentul de fashion la Beau Monde, în septembrie 2012, am devenit beauty editor (cam paradoxal) la aceeași revistă, unde sunt și acum. Din februarie 2017, sunt beauty editor și la Marie Claire. Mă găsești și în online: pe marieclaire.ro și, de acum, și aici - unde îți voi povesti despre cum se întrepătrund tehnologia cu frumusețea. Enjoy!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *