Pe Facebook nu este suficient doar să postezi ce ți se pare că se potrivește, ci și să te ții de o strategie care să îți crească engagementul, implicit numărul de followeri. Astăzi vom vorbi despre ce reprezintă engagementul mai exact, dar și ce poți face pentru a-l crește.

BuzzSumo a realizat un studiu în care au analizat peste 777 milioane de postări. Mai jos găsești recomandări pe baza rezultatelor studiului.

Ce este engagementul pe Facebook?

Pe scurt, include orice acțiune pe care cineva o face pe pagina ta: să dea like postărilor, să lase comentarii, să dea share, dar și să dea check-in dacă ai un local sau să îți dea tag în postările sale.

Engagementul este important pentru pagini din simplul motiv că poate crește numărul de fani, dar și pentru că te poziționează mai bine în news feed-ul utilizatorilor. Cu alte cuvinte, algoritmul rețelei va vedea că pagina ta este relevantă, așa că îți va crește vizibilitatea.

Cum creștem engagementul?

Pentru ca pagina ta să devină mai de succes, trebuie să ții cont de următoarele:

Tipul de conținut 

În ultimii ani, clipurile video au câștigat foarte mult în popularitate și se află pe locul 1 în topul conținutului de pe Facebook. Clipurile de 3-4 minute ajută cel mai mult engagementul, urmate de cele de 4-5 minute și de cele de 2-3 minute. Dacă postezi video cu durata mai mică de 1 minut, vei avea cele mai slabe rezultate.

Urmează apoi întrebările pe care le pui fanilor tăi, acest lucru ducând la o relație mai apropiată cu aceștia.

Pe locul 3 se află fotografiile, urmate de giveaway-uri și simple link-uri.

Postările cu 0-50 de cuvinte aduc cel mai mult engagement, fiind urmate de cele cu 50-100 cuvinte.

Momentul potrivit pentru a posta

Postările cu cel mai bun engagement sunt făcute seara, între orele 21:00 și 23:00, când utilizatorii se relaxează acasă după o zi de muncă. Și orele dinainte (de la 17:00 până la 21:00) sunt potrivite – acum, lumea începe să se plictisească la birou sau e în drum spre casă. Cât despre zilele care aduc cel mai mult engagement, acestea sunt sâmbătă și duminică.

Citește și: Când e cel mai bine să postezi în social media în 2019

O strategie eficientă

Consistența este foarte importantă în social media, motiv pentru care ai nevoie de o strategie eficientă și de un calendar editorial. Nu există reguli clare valabile pentru toată lumea, deci va trebui să experimentezi puțin, însă e bine să știi ce funcționează în general.

Află care sunt cele mai populare postări ale tale, aruncă un ochi și la competiție, postează regulat și analizează întotdeuna rezultatele. 

Citește și: Cum creezi un calendar eficient pentru social media

Alte sfaturi

Încearcă să fii mereu la curent cu noile tendințe – de exemplu, cât de des faci live-uri pe Facebook? Pui stories des? Ai grijă totuși, nu trebuie să exagerezi de fiecare dată când apare un nou trend.

O altă modalitate prin care îți poți crește engagementul este să te folosești de promovările plătite. Identifică postările cu cel mai mare succes și dă-le un boost de câteva zile. Cu cât crește reach-ul, cu atât poate crește și engagementul!

Tu cum te asiguri că ai un engagement bun pe Facebook?

Foto: unsplash

► Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a fi la curent cu tot ce public pe site. Sau dă Like paginii de Facebook SocialWeb.ro. Dacă preferi să urmărești video-uri, dă Subscribe canalului de YouTube SocialWeb.ro.