Indiferent dacă folosești social media în scop personal, ai o afacere sau job-ul tău implică să folosești și aceste canale, e important să știi când e cel mai eficient să postezi. Desigur, nu există o regulă clară care se aplică fiecărei persoane sau fiecărul brand, dar trebuie să cunoști câteva informații de bază și să te adaptezi.

Pasul 1 – Gândește-te la rutina oamenilor

Mai exact, când obișnuiesc oamenii să piardă vremea pe social media? 

Unii aruncă un ochi când se trezesc, în timp ce iau micul dejun și își beau cafeaua, dar nu trebuie să te bazezi pe asta – foarte mulți se grăbesc dimineața și preferă să își cumpere un covrig în drum spre muncă și să bea cafeaua la birou.

În drumul spre birou, însă, mulți se folosesc de timpul mort pentru a verifica feed-urile din Facebook, Instagram, Twitter etc. Acest lucru se mai întâmplă și când abia au ajuns la birou.

Urmează apoi pauza de masă, când traficul pe rețetele de social media crește destul de mult.

În jurul orei 17, mai ales spre finalul săptămânii, traficul crește din nou, pentru că lumea se plictisește să lucreze și mai pierde timpul online.

Spre deosebire de drumul spre birou, în drumul spre casă oamenii mai pleacă odată cu colegii lor, așa că traficul nu este atât de crescut ca dimineața. Este totuși o oră ok pentru postări.

Între orele 20:00 și 22:00 traficul este din nou crescut.

De notat: oamenii petrec mai mult timp pe social media în timpul săptămânii decât în weekend, când au activități cu prietenii sau familia.

Pasul 2 – Caută studii și statistici

Nu ai fost prima persoană care s-a întrebat când e cel mai eficient să facă postări pe social media. De-a lungul timpului, s-au făcut numeroase studii, cu rezultate cât de cât asemănătoare. E important să cauți întotdeuna statistici cât mai noi, pentru a te asigura că rezultatele încă sunt valabile.

De exemplu, poți arunca un ochi pe studiul efectuat de Sprout Social, un sistem foarte cunoscut pentru social media management. 

Mai poți arunca un ochi și pe site-ul CoSchedule; aici, s-au adunat date de la 25 de studii diferite. 

Pasul 3 – Experimentează și verifică rezultatele

Cea mai bună modalitate de a-ți da seama când e cel mai eficient să postezi este să testezi ore diferite. Poți face asta pe zile sau pe săptămâni. 

De exemplu, în fiecare luni postezi doar în prima parte a zilei, marțea doar pe la prânz, miercurea seara etc. După 3 săptămâni, verifici care postări au avut un engagement mai bun. Sau poți încerca anumite ore în prima săptămână, ore diferite în a doua săptămână, iar după o lună tragi concluziile.

Să ai succes pe social media nu este atât de dificil, cât timp ții cont de anumite lucruri. În afară de momentele din zi când e cel mai bine să postezi, trebuie să afli și care este conținutul preferat de persoanele care te urmăresc, de exemplu. E bine să fii la curent și cu cele mai recente tendințe și să îți legi postările de evenimente importante care se întâmplă. 

Sperăm că acest articol îți este de folos și revenim cât de curând cu alte materiale legate de social media!

Foto: Unsplash

► Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a fi la curent cu tot ce public pe site. Sau dă Like paginii de Facebook SocialWeb.ro. Dacă preferi să urmărești video-uri, dă Subscribe canalului de YouTube SocialWeb.ro.