Poll-urile sau, mai pe românește zis, sondajele de opinie revin pe Facebook. The Next Web a folosit acest feature.
Postarea de pe pagina Facebok The Next Web ne dă un exemplu de poll. Textul întrebării arată ca cel dintr-o postare clasică. Poll-ul The Next Web are 2 opțiuni de votare ilustrate prin gif-uri animate cu text sub fiecare din ele.
După ce votezi opțiunea dorită se schimbă puțin layout-ul. Pe poze apar procentele obținute în urma voturilor și apare o bifă în dreptul opțiunii votate.
Mai mult, în dreapta, sub poll, apare numărul voturilor totale.
Nu am găsit mai multe informații despre aceste poll-uri, prin urmare nu știu ce opțiuni de layout are poll-ul. Dar probabil nu mai durează mult până vor fi disponibile pentru toată lumea.
Din punctul meu de vedere, al unui content creator și cu job în media, e că e bine venit. Opiniile utilizatorilor le consider importante indiferent de pagina de Facebook. Poll-urile arătau destul de plictisitoare înainte. Noul laayout le face mult mai vizibile și vizuale. Suntem într-o perioadă în care vizualul e extrem de important în online. Iar acest design de poll subliniază fix acest lucru.
Poll-ul e prezent în multe moduri în cadrul “produselor” Facebook
Interesant e totuși contextul acestui festure. La începutul lunii Instagram a lansat opțiunea de poll în cadrul Story-urilor. Le aplici pe poză sau video și alegi tu ce scrii pe butoane. Sau poți pune emoji cum am făcut eu într-un story.
Apoi, acum câteva zile Facebook dezvăluia că a achiziționat aplicația tbh, o aplicație destinată adolescenilor cu sondaje pozitive. Caracteristica distinctivă a acestei aplicații e că poți vota anonim.