O imagine face cât o mie de cuvinte, însă pe Instagram nu este suficient doar să postăm poze reușite. Hashtag-urile sunt poate chiar mai importante, pentru că te ajută să își crești reach-ul, engagement-ul și, cel mai important, numărul de followeri.

Să alegi hashtag-uri eficiente nu este atât de dificil, însă o întrebare pe care mulți și-o pun este unde anume să le treacă: în caption sau în primul comentariu? Din păcate, Instagram nu a venit până acum cu un răspuns, motiv pentru care utilizatorii își fac singuri o idee.

Dar, până să ajungem la asta, de ce sunt atât de importante hashtag-urile și de ce decid unele persoane să le „ascundă” în comentarii?

Hashtag-urile reprezintă un cuvânt (sau mai multe) reprezentativ pentru imaginea postată. De exemplu, unei poze făcute pe malul mării cu prietenii îi poți adăuga #sunset #sea #friends #relaxation și multe altele.

Dacă profilul tău este public, persoanele care caută unul dintre aceste tag-uri vor descoperi și postarea ta. Altfel, doar followerii îți vor vedea postările, deci vei avea un reach mult mai mic.

Mulți utilizatori folosesc prea puține hashtag-uri relevante, în timp ce alții adaugă prea multe. În a doua situație, postarea va arăta prea aglomerată și vei părea disperat să ai mai mult reach. De aceea, mulți păstrează caption-ul mai simplu și aerisit, iar tag-urile apar în primul comentariu, pentru a nu distrage atenția de la mesaj.

Autorii Social Insider au studiat 6.700 de conturi și aproape 650.000 de postări, pentru a descoperi cum funcționează cu adevărat Instagram. Ei au descoperit următoarele:

  • brandurile importante preferă hashtag-urile în caption;
  • brandurile folosesc mai multe hashtag-uri dacă le plasează în caption decât dacă le adaugă în comentariu;
  • prea multe hashtag-uri nu înseamnă mai mult reach;
  • dacă profilul are mai mult de 100k followeri, e mai bine să pui tag-urile în comentarii;
  • dacă profilul are mai puțin de 100k followeri, e mai bine să le pui în caption.

Am tot menționat de-a lungul articolului „prea puține” sau „prea multe” hashtag-uri, dar ce înseamnă asta mai exact? Instagram permite utilizatorilor să adauge 30 de tag-uri, însă, adăugand atât de multe, reach-ul tău nu va crește până la cer. De fapt, specialiștii recomandă 9 hashtag-uri, dar poți face experimente pentru a descoperi ce funcționează mai bine în cazul tău.

Tu unde preferi să adaugi hashtag-urile pe Instagram, în caption sau în primul comentariu?

Foto: Unsplash

► Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a fi la curent cu tot ce public pe site. Sau dă Like paginii de Facebook SocialWeb.ro. Dacă preferi să urmărești video-uri, dă Subscribe canalului de YouTube SocialWeb.ro.