Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Zilele astea a apărut o știre legată de feed-ul Facebook. Destul de importantă. Și da, iar modifică chestii pe acolo. Ei bine, acum atenția lor s-a fixat pe postările de tip like & share. Postările de acest tip, cunoscute sub denumirea de engagement bait, vor fi afișate tot mai rar în feed.

Sigur ai văzut în feed-ul tău de Facebook postări care îndeamnă să dai like & share sau să dai tag într-o postare unui prieten care, de exemplu, adoră ciocolata sau Crăciunul.

Iată ce tipuri de postări vor fi afectate de această nouă regulă a celor de la Facebook:

  • Dă like dacă ești de acord cu …
  • Dă share dacă și ție ți s-a întâmplat să…
  • Dă tag unui prieten căruia îi place…
  • Votează

Facebook menționează că postările prin care se cere ajutor, sfaturi, recomandări legate de persoane dispărute, strângeri de fonduri pentru diferite cauze sau sfaturi de călătorie nu vor fi afectate de acest nou sistem de penalizare.

Sursa foto: newsroom.fb.com

Sursa foto: newsroom.fb.com

De ce se ia de tipurile astea de postări? Pentru că ele creează un engagement fals. Adună comentarii, like-uri și share-uri în mod artificial. Astfel ajung să apară în feed-urile utilizatorilor fără să fie conținut valoros în realitate.

În felul ăsta Facebook dorește să reducă răspândirea conținutului spam, senzațional sau înșelător și să încurajeze “conversațiile autentice și cu însemnătate” pe Facebook. Și cheltuirea de cât mai mulți bani de către cei care administrează pagini. Pentru că sunt convinsă că paginile oricât de multe convsersații autentice ar avea sunt tot pagini, deci trebuie să scoată bani din buzunar pentru a obține vizibilitate.

Dar tu, fie că reprezinți un brand personal sau o companie, poți mai mult decât să publici astfel de postări. O postare bună va primi like-uri și fără să le ceri. O postare informativă va primi share-uri, iar o postare smart, care îndeamnă la discuții va avea comentarii.

Pentru ca un brand să aibă succes în social media are nevoie să-și construiască identitate și o comunitate.

Mai mult, cred că pot exista totuși reformulări și alte moduri în care ai putea să faci totuși genul ăsta de postări și fără să folosești formulările evidente.

Calendarul editorial, fundația unei strategii de social media

Un calendar editorial se construiește începând de la strategia brandului. Ce trebuie promovat. Când trebuie promovat. Când se lansează produse. Când sunt perioade de promoții. Și tot așa.

Apoi printre aceste postări se completează cu unele inspirate din agenda publică. Agenda publică cuprinde evenimente de tot felul, din care tu alegi ce se potrivește brandului. Am lansat o secțiune dedicată acestei agende publice, unde în fiecare lună voi publica tot ce se întâmplă și de unde te poți inspira pentru a completa calendarul editorial.

De asemenea, te invit să urmărești în continuare site-ul SocialWeb.ro și să te abonezi la newsletter. Voi publica constant nu doar noutăți din domeniu, ci și idei pe care tu le poți adapta pentru a-ți personaliza strategia social media.

>>> Cum să fii la curent cu tot ce scriu pe SocialWeb.ro: Facebook, RSS sau e-mail.