Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Guest post de Oana Voncick (OxygenPR).

Ești genul care pune des un smiley face cu inimioare sau mai degrabă preferi “să râzi cu lacrimi”? Cei de la Facebook au analizat cum interacționăm pe rețeaua de socializare și ce simboluri ne place să folosim în mod frecvent.

În infograficul de mai jos poți vedea ce rezultate au ieșit în urma analizei. Facebook confirmă că ne place să râdem mai mult decât să ne trimitem inimi. Analiza arată și faptul că Italia, Spania și Marea Britanie se află printe țările europene care folosesc cel mai mult emoticoanele, iar în medie, doar pe Messenger, sunt trimise în jur de 5 miliarde de simboluri, în fiecare zi (sursa).

Toată povestea cu emoji-urile a evoluat și mai mult în ultimii ani, mai ales de când Facebook a introdus și opțiunea de a avea reacții în postări, atât de mult că au căpătat și propriul lor film (“The Emoji Movie”).

Ce ar mai fi interesant de știut despre emoticoane?

  • Originea designului primului smiley face este una controversată. Însă, multe variante ale istoriei atribuie prima față zâmbitoare francezului Franklin Loufrani care prin anii ’70 folosea simbolul pentru a atrage atenția asupra știrilor pozitive dintr-un ziar.
  • Există o aplicație de chat care funcționează doar pe bază de emoji – Emojicate (Android).
  • Cuvântul emoji a fost introdus în renumitul dicționar Oxford în 2013.
  • În această vară, Facebook a introdus 125 de noi emoticoane “de familie”.
  • The Unicode Consortium este organizația care stabilește standardele la nivel global în materie de emoticoane.

Surse: The VergeLifeWire

Foto: Designed by Freepik


Oana Voncick

La întrebarea ce voiai sa te faci când erai mic? Într-o formă sau alta răspunsul era jurnalistă. Mi se părea profesia careia curiozitatea și nevoia de a fi mereu activă puteau să îi dea swipe right.

Anii au trecut și am ajuns din presă în agenție, unde primesc zi de zi noi provocări, iar social media e o componentă de bază în orice campanie pe care o gândesc pentru un client.

Mă găsești la festivaluri cu muzică bună, la un gin&tonic bine proporționat, descoperind chestii de mâncat noi, la o cafea intensă cu fetele, căutând o carte de citit pe nerăsuflate și nu continui lista, să nu devenim prea romantici.

Sau în rețea – pe Facebook și Instagram.

>>> Cum să fii la curent cu tot ce scriu pe SocialWeb.ro: Facebook, RSS sau e-mail.