Dacă săptămâna trecută ți-am prezentat 10 nume internaționale care au căpătat mega notorietate în social media (și pe bună dreptate), iată că azi am luat la analizat piața românească. Iată cele 7 branduri locale închegate, catchy, coerente și apetisante!
Sephora România
La nivel mondial, Sephora s-a remarcat printr-un stil jucăuș, dinamic și efervescent. Și nu doar ca ideologie de brand, ci și extins, în social media. Magazinul nostru local a adoptat această rețetă și, astfel, s-a bucurat de un număr imens de followeri și like-uri în timp record.
Dacă arunci un ochi pe contul de Instagram al Sephora România, o să descoperi numeroase imagini și filmulețe cu exclusivități, noutăți, produse de colecție sau disponibile în ediție limitată, toate înglobate sub un mesaj atractiv și playful. În plus, profilul de social media a crescut repede și grație concursurilor pe care gigantul le organizează regulat.
Avon Cosmetics România
Da, poate că brandul nu se bucură de atât de multe like-uri la postări, însă a adoptat două strategii câștigătoare.
În primul rând, numele contului, Avon Space, a fost perfect gândit și implementat, desemnând social media drept acel spațiu ideal pentru împătimitele de frumusețe.
În al doilea rând, o altă idee care a plasat Avon în top brands of Instagram a fost poziționarea cât mai aproape de public, atât prin publicarea unui content tip behind the scenes de la shootinguri, campanii, videoclipuri, festivaluri etc. (Avon este un partener/sponsor activ, mai ales pe segmentul de evenimente), cât și a unui content de campanie – și aici poți să descoperi o selecție vastă de imagini din cadrul vizitelor efectuate de brand.
Bourjois România
Acesta este un cont care mie, personal, îmi place tare mult. Devizia de beauty locală urmărește întocmai filosofia șic, pariziană a brandului, adoptând-o cu succes la gustul românesc.
Dincolo de vizualuri cu noutățile și proprietățile produselor Bourjois, de ceva timp, mai exact de când Tania Cozma a fost numită make-up artist oficial, profilul de Instagram a primit o infuzie mult mai personală. Așadar, vedem o grămadă de lookuri, campanii și ședințe foto efectuate de Tania (prin tehnica de repost) și postări tip anunț (cu trimitere la live-uri pe pagina oficială de Facebook și tutoriale de machiaj).
Evident, brandul nu se distanțează deloc de publicul său, ținând cont de fidelitate – reposturi se fac și de la influenceri, vedete sau simpli useri care postează imagini cu produse Bourjois.
Douglas România
Contul românesc al magazinului de retail se diferențează într-un fel aparte de celelalte profiluri prin imaginile cu watermark propriu – am descoperit fie logo-ul, fie sintagmele „Douglas Exclusive”, „New In” sau „Must Have”, toate în culorile emblematice ale magazinului.
Practic, fiecare imagine, fie că este repostată ori parte dintr-o campanie a unei case notorii, împrumută din ADN-ul Douglas. Și asta nu poate decât să câștige și să cucerească și mai mult inimile Instagrammerilor. Și da, așa cum este normal în cazul unui magazin cu numeroase branduri în portofoliu, poți afla imediat despre o nouă lansare.
NYX Cosmetics România
Un brand care se întrece în număr de followeri și de like-uri cu Sephora România, însă care poate câștiga detașat, mai ales în cazul tinerelor. NYX are un cont activ, dinamic, bogat în numeroase surse de inspirație, de la cele mai noi produse din portofoliu și până la lookuri tematice (de exemplu, am numărat 10 idei pentru ipostaza de Halloween de la începutul lui octombrie până acum).
O idee câștigătoare a fost repostarea unor imagini făcute de fanii brandului, prin simplul tag, nu prin repost – imaginează-ți că dacă un brand mare îți publică fotografia pe contul lui, ambele tabere au de câștigat. Dar da, mi se pare important de precizat că NYX este, în primul rând, un brand instagramabil (atât prin produsele fizice, cât și prin aspectul machiajului, ideal pentru numeroasele face filters), deci nu a fost prea dificil să urce în topul celor mai bune branduri din social media.
Benefit Cosmetics România
Un nume cu o istorie atât de mare și de apetisantă, cu un design la granița dintre posh și vintage, dar și cu produse excepționale nu avea cum să nu fure inimile tuturor și pe Instagram. Dar să vorbim despre felul în care se detașează Benefit România de alte branduri.
Ei bine, pentru că are în plus imagini cu mesaje motivaționale sau amuzante (care oricând pot fi repostate la cât de cute sunt), o infuzie cromatică extrem de coerentă (vedem foarte mult roz), un limbaj colocvial, direct, simplu și de efect, care mereu începe cu apelativul „benebabes”, și efectiv o „aglomerație” (pozitivă!) de produse și vizualuri.
Kiehl’s România
Nu cred că a împlinit încă un an contul de Instagram românesc și recunosc că am fost șocată (în bine, evident) atunci când am văzut că s-au strâns deja 21,7K followeri și sute de like-uri la fiecare postare.
Ce-mi place foarte mult la Kiehl’s în social media este că adoptă un stil ceva mai lejer – este, totuși, un brand serios de skincare, cu miez farmaceutic. Vedem postări dinamice, puțin atipice, complexe (și chiar nu mă deranjează să citesc un text mai lung atunci când vine vorba despre îngrijire) și coerente. La fel de important: textele sunt în română – știu, în 2018 engleza tronează în social media, dar mi se pare esențial pentru consumatori să înțeleagă pe deplin proprietățile unor produse, mai ales dacă în spatele formulei se află decoperiri uimitoare, ingrediente sau explicații consistente.
Foto: pexels.com, Instagram