Contact Information

Social media și industria frumuseții merg mână-n mână în prezent. Și, dacă nu mă crezi, este de ajuns să vezi cum arată conturile unor branduri internaționale despre care îți povestesc mai jos.

Jucătorii din domeniul de beauty știu că frumusețea vinde. Până la urmă, cele mai urmărite conturi de pe Instagram, dar și cele mai active, sunt cele ale unor mărci care extind propriile filosofii și în social media, alături de content inteligent și catchy, tutoriale video, postări conturate sub formă de mini-lecții, repost-uri ce creează user-generated content, concursuri și, mai presus de toate (cel puțin din punctul meu de vedere), o abordare personală, o conexiune aparte între brand și client – totul este mai relaxat pe Instagram, după cum bine știm.

După ce am investigat fenomenul din numaroase unghiuri social media related, am ajuns la o concluzie și îți spun care sunt cele 10 conturi de Instagram ale unor branduri internaționale de beauty pe care să le urmărești acum. Acestea constituie surse veritabile de inspirație, dar asta nu e tot – mai jos îți spun și ce m-a atras pe mine în mod special la ele.

Glossier

Da, Glossier nu este un brand disponibil în România deocamdată, însă nu aveam cum să nu-l trec în revistă, pentru că are unul dintre cele mai urmărite conturi de pe Instagram.

Profilul este atât de friendly încât nu vrei doar să apeși pe butonul de Follow, ci chiar să-l îmbrățișezi. OK, am mers un pic cam departe, dar Glossier are o strategie extrem de inteligentă, și anume aceea de a se împrieteni cu urmăritorii. Brandul juxtapune content promoțional cu postări amuzante, în timp ce realizează un engage uriaș, prin numeroase repostări ale oamenilor.

Încă un factor catchy este reprezentat de filtrul de culoare specific: toate pozele și fimulețele sunt publicate sub rozul-semntură Glossier, ceea ce duce, inevitabil, la o coerență cromatică ideală în social media. De altfel, tot aici, pe Instagram, ești non-stop la curent cu cele mai noi produse ale mărcii, „ambalate” în descrieri de-a dreptul apetisante – „Desk mates” pentru a prezenta formulele este numai unul dintre exemple.

Urban Decay

Urban Decay este un brand recunoscut mondial pentru stilul îndrăzneț și epatant, ceea ce lasă mână liberă în social media în privința contentului – mai ales cel experimental, cum ar fi lookuri de Halloween.

De asemenea, este unul dintre cele mai bogate profiluri de conținut video peste care am dat până acum, acesta fiind unul dintre motivele principale pentru care marca a atras atât de mulți urmăritori pe platforma social media. La fel, am observat numeroase reposturi și hashtag-uri. Să nu mai zic de abundența de Insta Stories.

Too Faced

Contul Too Faced reprezintă cel mai bun exemplu de cum să introduci un produs nou pe piață. Acest gen de strategie – cea a teaserelor – nu doar că plasează brandul și mai bine în topul preferințelor clientelor, ba chiar construiește interes și o relație brand-client extrem de strânsă.

În paralel cu fotografiile ispititoare, experții care se ocupă de acest cont dau naștere unor hashtag-uri specifice pentru fiecare formulă în parte, ceea ce duce la plasare de produs excelentă. De asemenea, nicio postare nu seamănă cu alta, deci un user cu siguranță nu se va plictisi scrollând printre acestea. De altfel, am observat o abundență de concursuri tip giveaway și oferte speciale – mai ales în zile de sărbătoare.

Benefit

Această marcă primește premiul meu special pentru cea mai bună încurajare de interacțiune între urmăritori. Benefit urmează o strategie aparte, prin postări cu întrebări deschise, prin care mobilizează userii să fie activi, să tăguiască prieteni, să creeze engagement și să împărtășească opiniile și testimonialele unor noi audiențe.

Pe acest cont am mai sesizat o puternică legătură cu Snapchat, prin cross-promotion, și, dacă stai bine să te gândești, este o idee formidabilă de a atrage chiar mai mulți oameni. În materie de regrams, se diferențează net față de alte branduri, prin detalii interesante despre produse, dar și printr-un limbaj colocvial și friendly.

Kat von D Beauty

 

Un brand care nu mai are nevoie de nicio introducere și care a câștigat inimile împătimitelor de social media printr-o tehnică aparte de endersement. Fiind o marcă fondată de un guru în materie de artă a tatuajelor, nu a fost o minune faptul că brandul s-a bucurat de o notorietate enormă prin celebrity status.

Strategia este destul de simplă: contul de Instagram este construit într-o notă personală, prin intermediul link-urilor care te trimit către profilul lui Kat von D sau către canalul de YouTube, acolo unde se pot găsi o mulțime de tutoriale video și conversații cu artistul din spatele brandului.

Gucci Beauty

 

Divizia de digital din cadru acestui brand prestigios a venit cu o idee fenomenală pentru Instagram: aceea de a pune bazele unui cont care să arate precum un muzeu al frumuseții. Fanii au fost atrași ca un magnet de acest profil destul de recent din social media, într-o primă instanță datorită unor lucrări de artă care au inspirat casa de-a lungul timpului, apoi grație unui concept fără egal: frumusețea nu are o definiție strictă, unică, fiind, mai degrabă, ceva dinamic, un schimb între a vedea și a fi văzut.

Pe acest cont mai găsești și comentarii ale unor grupuri de critici și jurnaliști recunoscuți, montaje apetisante de behind the scenes, lookuri autentice și, evident, produse iconice ale Gucci. Încă ceva: realizarea propriului face filter a generat, cu siguranță, un val imens de followeri.

Fenty Beauty

 

Când o ai pe Rihanna ca fondator, este absolut firesc să ajunți la un număr de 5,3 milioane de followeri în mai puțin de un an. Dar dincolo de acest lucru, brandul se învârte în jurul conceptului de machiaj care vorbește tuturor femeilor, concentrându-se, deci, pe o gamă vastă de tonuri și subtonuri.

Exact la fel funcționează și contul de Instagram, acolo unde poți descoperi lookuri ce motivează utilizatoarele să fie autentice și îndrăznețe, dincolo de numeroase video-uri de tip how to și sneek peeks cu produse sau linii de make-up ce urmează a fi lansate.

Chanel Beauty

 

Un cont de Instagram care, în curând, urmează să împlinească un an de la lansarea oficială și care urmează întocmai ADN-ului casei franceze. Ce-mi place în mod special la acest profil? Faptul că este bogat în surse de inspirație, de la lookuri rafinate și până la crearea unor ipostaze edgy, numeroase tutoriale video în care personajele principale sunt Kristen Stewart, imaginea Chanel Beauty, și Lucia Pica, Global Creative Make-up and Colour Director al Chanel, propuneri de produse ale casei în funcție de colecții și sezoane și imagini de backstage de la fiecare prezentare de modă. Contul este, de altfel, extrem de coerent în materie de imagine și conținut scris.

Bare Minerals

Am mai ales un brand care încă nu este disponibil la noi în țară pentru că nu aveam cum să trec cu vederea felul în care Bare Minerals a devenit legendar în social media prin postările video tip emergency. Altfel spus, marca se diferențiază prin intermediul realizării unor scenarii inedite, cu un rezultat aparent dezastruos și miză uriașă, pentru care sunt oferite soluții la minut.

Pur și simplu, nu au cum să nu te cucerească filmulețele de 30 de secunde „Late for a Date”, „Pitch in 10 Minutes” sau „Knock at the Door”.

Anastasia Beverly Hills

Da, sunt sigură că o să gândești că este un brand local, dar să nu uităm faptul că Anastasia Soare s-a remarcat pe meleaguri străine, acolo unde a pus și bazele mărcii proprii de produse cosmetice. În plus, de contul de Instagram se ocupă o echipă in house, de peste mări și țări.

Cum Anastasia Beverly Hills este un nume care jonglează cu numeroase formule dedicate îngrijirii și definirii sprâncenelor, contentul de pe Instagram merge în aceeași direcție, prin promovarea a numeroase lookuri perfecte și în tendințe în care, ai ghicit!, sprâncenele sunt puse în lumina reflectoarelor. Aici poți să dai peste tutoriale video în stil DIY sau „așa nu” și promovare de produse cu anumite întrebuințări.

O să-ți placă pentru că este un profil care se definește printr-un stil educațional. Iar acest gen de frumusețe vinde și se consumă.

Foto: pixabay

Share:

Ador domeniul de beauty. De fapt, am început să-l iubesc treptat, cumva silit la început, deoarece îmi doream să fac styling (clișeic, nu-i așa?). După un internship pe departamentul de fashion la Beau Monde, în septembrie 2012, am devenit beauty editor (cam paradoxal) la aceeași revistă, unde sunt și acum. Din februarie 2017, sunt beauty editor și la Marie Claire. Mă găsești și în online: pe marieclaire.ro și, de acum, și aici - unde îți voi povesti despre cum se întrepătrund tehnologia cu frumusețea. Enjoy!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *