Treaba asta cu reach-ul organic pe Facebook începe să se apropie tot mai mult de basm, de legendă. Asta nu înseamnă că te culci pe o ureche și bagi bani fără număr în Facebook. Încă mai poți să faci niște chestii care să te ajute să îți îmbunătățești reach-ul organic.
Ce simple erau lucruri la începuturile social media. Câte lucruri puteai să faci organic. Ce comunitate am reușit să strâng pe pagina Cosmopolitan în anii aia de glorie.
M-au năpădit amintirile. Să revenim la cum reach-ul organic pe Facebook.
6% este în prezent reach-ul organic. Facebook a devenit tot mai popular, implicit numărul utilizatorilor a tot crescut. La fel ca și numărul paginilor. Sunt peste 18 milioane de pagini business. Competiția e mare și nu poate fi afișat tot conținutul. Nici nu avem timp să parcurgem atâta conținut.
Priyanka Biswas de la Social Media with Priyanka are niște cifre interesante:
According to a study conducted by Locowise, the average organic reach for Facebook Pages is about 7% and this number varies depending on the total number of likes for a Page. Pages with less than 10,000 likes have an average organic reach of 11% (slightly higher). Pages with 10,000 – 99, 999 likes have an average organic reach of 6%. Pages with over 100, 000 likes have an average organic reach of 5%.
Mai interesantă e însă sugestia ei de a publica posturi în intervalele de timp nepopulare.
This theory works under the assumption that when there’s less stuff being shared online, your content is more likely to stand out. This could be debatable, though. I say, try it out and see if it makes any difference to your organic reach!
Cum alege Facebook ce îți apare în feed
Cum pot utilizatorii să influențeze vizibilitatea unui post
Asta e porțiunea din infografic care mi se pare foarte importantă pentru orice utilizator, nu doar pentru business-uri.
Concentrează-te pe indicii care contează
* Sinceritate – arată ce se întâmplă în interiorul companiei (în măsura posibilă evident)
* Fii disponibil pentru clienții tăi! Interacționează cu fanii / clienții tăi și oferă-le o experiență plăcută, discută calm cu ei indiferent ce ton ți se pare că folosesc. Nu te lua la ceartă cu ei.
* Postează în intervale de timp care nu sunt populare, cum ar fi ora 22 sau ora 3 dimineața. Încearcă și vezi ce rezultate obții!
* Postează poze behind the scenes cu echipa/echipele. În felul ăsta compania devine mai umană, clienții pot asocia business-ul tău cu oameni. Pot să vadă cum e în firma ta.
* Discută cu comunitatea creată pe pagina ta. Pune-le întrebări. Află ce își doresc, ce nu le place etc.