Contact Information

Indiferent dacă folosești platforma în scop personal sau profesional, trebuie să știi că Instagram bio este o secțiune foarte importantă, care poate avea scopul unei cărți de vizită. Dar cu ce anume te ajută?

Ce informații ar trebui să treci acolo? Și cât de multe? Există reguli pentru această secțiune? Citește în continuare tot ce trebuie să știi despre Instagram bio!

Ce este Instagram Bio și unde se află?

Această secțiune se află în partea de sus a contului, sub imaginea de profil și user name, dar înainte de link.

Pentru a o edita, dă click pe Edit profile și completează spațiul unde scrie Bio.

Instagram bio este locul unde îți prezinți afacerea – dacă este un cont profesional – sau spui câteva cuvinte despre tine și/sau ce postezi – dacă este un cont personal. În cazul conturilor business, aici poți adăuga și date de contact, precum adresa sau numărul de telefon.

Cu ce te ajută?

Scopul său principal este să îți prezinte profilul sau brandul, astfel încât să obții mai mulți followeri. Apoi, aceștia pot fi convinși și să facă achiziții, dacă vinzi anumite produse.

Ce informații treci în bio?

Secțiunea nu este mare, ai voie să adaugi doar 150 de caractere (atenție, caractere, nu cuvinte!). De aceea, e bine să adaugi doar informații relevante, cât mai pe scurt.

Iată cum poate arăta un bio pentru un cont personal:

Din bio-ul meu, de exemplu, îți poți da seama imediat cum intri pe profilul meu ce interese am, implicit ce postări vei vedea dacă îmi dai follow: poze cu pisicile mele, poze din vacanțe, de la party-uri, cu board games sau cu cărți pe care le citesc și citate din acestea.

Există însă și conturi care se concentrează pe ceva specific, cum ar fi „fotografii frumoase” sau sugestii de mâncare vegană – aici nu are rost să treci toate hobby-urile tale.

În cazul brand-urilor, e bine să te concentrezi pe o acțiune pe care dorești ca potențialul client să o facă – mai ales când vorbim de un brand deja cunoscut. Ar fi inutil ca Durex sau Coca-Cola să scrie în bio ce produse vând, din moment ce toată lumea știe deja. În schimb, se poate face trimitere către site-ul oficial, o campanie sau produse care sunt la ofertă.

Dacă brandul e ceva mai nou, nu strică să adaugi și o informație importantă – ca în cazul Untold, care menționează unde are loc festivalul.

Call to action

Există mai multe metode prin care poți face asta. De exemplu, Untold spune direct „Register for Chapter VI” (când abonamentele devin disponibile pentru achiziționare) și adaugă un link. În schimb, Vega Dishes îndeamnă utilizatorii să le dea tag – „Tag us to be featured”. Dacă are loc o promoție, poți scrie „Profită de promoțiile Black Friday!”.

Poate ai observat deja că descrierile se află pe mai multe rânduri, iar deseori sunt folosite și emoticoane. Un astfel de bio se citește mai ușor și pur și simplu arată mai bine. Ține și tu cont de asta, dar nu exagera cu emoticoanele!

În bio mai poți trece și hashtag-uri sau chiar să menționezi o persoană sau un brand, dacă sunt relevante pentru contul sau afacerea ta.

Toate aceste sfaturi sunt foarte subiective și trebuie să le adaptezi conținutului pe care îl postezi sau brandului tău. Există o singură regulă de bază: experimentează și descoperă ce funcționează pentru tine!

Tu câtă importanță acorzi Instagram bio? Consideri că ai unul excelent sau mai trebuie să lucrezi la el?

Foto: Unsplash

Share:

editor

Sunt content writer din 2011, iar în prezent coordonez echipele de online ale Burda România. În timpul liber îmi place să joc board games, să citesc SF, horror & mistery și să ajung la zi cu prea multe seriale. Am 3 pisici care au pagină de Facebook, iar când vreau „să mă răsfăț” îmi cheltui banii pe ceaiuri și craft beers pe care încă nu le-am încercat. Pe SocialWeb voi scrie despre aplicații pe care le-am testat, voi recomanda tot felul de lucruri interesante și îți voi prezenta știrile momentului din online.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *