Potrivit unui studiu efectuat de Pew Research Center din Statele Unite ale Americii, 60% dintre utilizatori au avut experiențe negative cu conținutul existent pe YouTube.

64% dintre participanții la sondaj au declarat că au întâlnit de multe ori clipuri video care par false sau neadevărate, iar 60% întâlnesc clipuri în care oamenii au un comportament periculos sau deranjant. Acest lucru este cu atât mai grav cu cât foarte mulți părinți își lasă copiii să urmărească conținut educativ sau distractiv pe YouTube, însă cei mici întâmpină conținut necorespunzător pentru vârsta lor. Mai exact, 61% dintre părinții care permit copilului să petreacă timp pe această platformă au avut această problemă.

Același studiu a arătat și pentru ce anume folosesc utilizatorii YouTube. 51% dintre respondenți au declarat că urmăresc clipuri care îi ajută să afle lucruri pe care nu le-au făcut până acum (de exemplu, tutoriale), 28% își umplu timpul liber pentru a nu se plictisi, 19% caută părerile altor persoane, înainte de a decide dacă merită să achiziționeze un bun, iar 19% vor să înțeleagă lucrurile care se întâmplă în lume (știri, documentare, clipuri informative etc).

Interesant de notat este și faptul că 81% dintre utilizatori urmăresc clipurile recomandate de platformă, iar cei cu vârsta între 18 și 29 de ani fac acest lucru mai des decât cei mai în vârstă.

Și știai că motorul de recomandare încurajează utilizatorii să se angajeze într-un conținut din ce în ce mai lung? Conform studiului, YouTube tinde să recomande clipuri din ce în ce mai lungi și mai populare, iar cele mai des întâlnite recomandări se referă la clipuri muzicale, competiții TV și conținut destinat copiilor.

Tu ce tip de conținut obișnuiești să urmărești pe YouTube? Ai întâlnit vreodată situațiile negative despre care am vorbit mai sus?

Foto: PicJumbo

► Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a fi la curent cu tot ce public pe site. Sau dă Like paginii de Facebook SocialWeb.ro. Dacă preferi să urmărești video-uri, dă Subscribe canalului de YouTube SocialWeb.ro.