Nu mai are rost să-ți spun cât de mare a devenit puterea social media în prezent. O parte frumoasă din tot acest „spectru tehnologic” este că te ajută să descoperi branduri cosmetice românești, printre altele, în spatele cărora se află oameni creativi și originali. O demonstrează noua carte de vizită a zilelor noastre, conturile lor de Instagram.

Deși încă mai am de lucru la contul meu de Instagram, recunosc că sunt un consumator înrăit. Între noi fie vorba, nominalizează-mi tu 3 oameni care nu-și încep rutina matinală scrollând printre poze și căutând inspirații pe cele mai cool conturi din prezent – internaționale sau locale. Și ăsta e numai un exemplu. Aș fi putut să trec în revistă și momentele de respiro din timpul programului de muncă, vacanțele sau ritualul de seară, dinainte de culcare.

Revenind la ale noastre, îți spuneam mai sus că Instagram s-a transformat într-o „scenă magică” pentru branduri. Ceea ce este un lucru bun, pentru că platforma media asigură posibilitatea unui mesaj mai friendly, mai relaxat și mai jucăuș, deci o apropiere mai mare față de potențialii consumatori. La polul opus, nouă, oamenilor normali, ne oferă o doză serioasă de surse din toate domeniile. Iar în această categorie intră și tema materialului de astăzi: branduri cosmetice românești, unele newcomers, pe care le-am descoprit în ultimul timp pe Instagram.

În linii mari, am ales 5 nume care m-au atras nu numai prin conceptul inediat, dar, evident, și prin calitatea pozelor și a caption-urilor.

Raftul cu miresme

Nu este un brand nou-nouț, dar este unul care merită atenția ta. Raftul cu miresme înseamnă Georgiana Radu, care a decis să înceapă o călătorie prin lumea ingredientelor naturale, după o vizită în Sri Lanka. Acolo aceasta a văzut pădurea Spice Garden, unde s-a întâlnit cu un doctor ayurvedic de la care a aflat despre beneficiile uleiurilor. „Am făcut cunoștință cu cele de santal, vanilie, ghimbir și apoi le-am luat acasă pentru a-mi bucura tenul. Când am văzut ce minunate sunt și că fața mi se luminează cu fiecare aplicare, am hotărât să aduc lumina și pe chipul altor femei”, spune Georgiana pe site-ul oficial al brandului său, raftulcumirese.ro.

Produsele sale sunt realizate din ingrediente naturale, cu un aport ridicat de substanțe active, iar beneficiile pe care le însumează pleacă de la reducerea petelor pigmentare și ajung până la regenerarea profundă sau hidratarea intensă.

Instagramly speaking, o să te bucuri teribil când o să-i vizitezi contul. Raftul cu miresme nu este portofoliul clasic de brand, în care sunt postate numeroase poze cu produse și game, ci, mai degrabă, o doză inedită de personal feelings, cu fotografii de inspirație, vizite în diverse țări și o invitație aparte și puternică în a iubi natura, cu toate resursele sale.

Frumusetea este o stare de spirit. 🌞🌴 #raftulcumiresme.ro 🌺

A post shared by Raftul cu miresme (@raftulcumiresme) on

Oleya

În spatele brandului Oleya se află Andreea Enache, pe care o știi deja din online, grație blogului Farmacistul de Serviciu, proiect ce are ca scop îndrumarea cititorilor ce au nevoie de sfaturi în administrarea medicamentelor, a cremelor, în aplicarea anumitor măști naturale pentru ten etc. Andreea este farmacist, prin urmare fondarea unei mărci proprii a venit ca un demers firesc, dincolo de dorința de a crea ceva pentru oamenii din jurul său și de pasiunea sa pentru natural și frumusețe. Mai mult, aceasta, alături de Bogdan, partenerul său de business, consideră că uleiurile (esențiale, vegetale) sunt produsele care pot îndeplini cu brio capriciile tenului.

„Produsele Oleya sunt realizate prin metode mecanice, noninvazive, pentru ca rezultatul să fie unul pe măsura plantei din care este obținut. Proprietățile lor nu sunt doar cosmetice, majoritatea uleiurilor având și proprietăți antiinflamatoare, antidepresive, antistres, keratotilice, antifungice, antimicrobiene, cu utilizări de mii de ani în afecțiuni grave precum cancer, depresii, probleme musculare, probleme ale sistemului circulator, disfuncții respiratorii, probleme ale sistemului digestiv sau reproductiv”, notează Andreea pe blogul personal.

Evident, urmărind-o pe Instagram, am ajuns și la contul Oleya, care m-a atras din prima ca un magnet, datorită originalității de care dă dovadă. Dacă îl accesezi, o să dai peste fotografii creative, citate motivaționale, colaje tip before/after, rețete interesante sub formă de video și, bineînțeles, alte elemente esențiale care urmează întocmai filosofia naturii.

ATINGE organic

ATINGE este o linie de cosmetice naturale produse manual din ingrediente certificate organic, traducându-se prin uleiuri de masaj aromate, serumuri faciale, creme de protecție solară și săruri de baie florale (pe care eu le ador), toate realizate exclusiv printr-un procedeu „la rece” – tehnică prin care proprietățile esențiale nutritive nu sunt alterate.

Încă un detaliu esențial în privința acestui brand este că singurul conservant existent în compozițiile produselor este vitamina E, reputat antioxidant și protector celular și, pe deasupra, ingredient activ anti-age și antiinflamator.

Filosofia brandului transilvănean este cel puțin la fel de atractivă: plantele reprezintă nucleul vieții, iar pasiunea pentru domeniul botanic se împletește perfect cu atracția față de frumos.

Dacă ți-am stârnit interesul și vrei să cauți brandul pe Instagram, o să-ți dau un mic spoiler: aici vei găsi numeroase imagini care promovează frumusețea naturală, organică – raw, cum îmi place mie să o denumesc – în toate valențele sale, alături de referințe still life cu produse-vedetă din portofoliul mărcii.

Jolie Cosmetics

La Jolie am ajuns pur întâmplător, printr-un hashtag scris într-o dimineață pe Instagram, și anume #biocosmetics. De brand se ocupă Roxana Samoilă și Ioana Iordache, amandouă cu background în corporații, care, din nevoia comună de independență și antreprenoriat, au decis să pună bazele unei linii de produse cosmetice bio.

Formulele Jolie Cosmetics, lansate acum 2 ani, se bazează pe uleiuri și unturi vegetale, ape florale, active cosmetice vegetale, conservanți naturali, uleiuri esențiale și, evident, niciun strop de arome, parfumuri și coloranți sintetici.

Ce m-a mai impresionat la acest brand este și impactul social pozitiv. De exemplu, la finalul anului 2017, cele 2 co-fondatoare au debutat un proiect cu Touched Romania, prin care donează 5% din venituri pentru programe de spirijinire a femeilor abuzate și de prevenire a abandonului de nou-născuți.

Contul de Instagram reprezintă un mix de culoare, joie de vivre, tinerețe, în pozele postate produsele Jolie Cosmetics arătând ca veritabile delicii dulci, numai bune de comandat și testat.

Cremeria

Într-adevăr, atunci când descoperi un brand al cărui baze au fost puse de către un farmacist cu experiență, din start nu ai dubii în ceea ce privește credibilitatea produselor. Daniela Mincu, împreună cu o echipă de experți, a creat o gamă de cosmetice din ingrediente biocompatibile cu pielea, din dorința de a elimina substanțele sintetice și ambigue, precum bazele premade.

Cremeria mai înseamnă produse realizate în laborator, în condiții de maximă siguranță – totul pentru a livra prospețime, sănătate, certificare internațională Ecocert și eficiență de înaltă calitate. Pe mine brandul m-a cucerit și prin ambalaje – tuburi airless, ideale pentru a proteja mai bine compoziția și pentru a se păstra intacte din punct de vedere igienic.

Pe contul de Instagram al mărcii vei găsi o juxtapunere stylish de imagini ce reflectă frumusețea fără compromisuri, de la colaje inedite și produse recomandate, până la sfaturi experte, citate beauty related și testimoniale ale clientelor.

Dincolo de aceste 5 branduri pe care le-am descoperit exclusiv prin intermediul Instagram, îți recomand și altele, tot made in Ro, pe care le ador și care se bucură de conturi cel puțin la fel de catchy: Panacea Urban Apothecary, Leac de-un Veac, Pure by Daiana Anghel, Iehana, NN Cosmetics, Sabio Cosmetics, Neos Cosmetics, TrioVerde și Nala.

► Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a fi la curent cu tot ce public pe site. Sau dă Like paginii de Facebook SocialWeb.ro. Dacă preferi să urmărești video-uri, dă Subscribe canalului de YouTube SocialWeb.ro.