Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

A trecut încă o ediție Webstock. Cea cu numărul 10. Westock-ul e pentru mine unul din evenimentele importante ale anului (am scris aici despre asta). Nu am ‘bifat’ chiar toate edițiile, iar cea de anul ăsta din păcate a fost printre ele. O durere de spate m-a împiedicat să mă mai pot mișca prea departe de canapea. Noroc de livestream.

Mai departe vei găsi câteva lucruri care mi s-au părut interesante din prezentările zilei. Dar și conținut interesant de la alții. Plus spre final găsești lista câștigătorilor (pentru că nu o găsesc niciodată când o caut un an mai târziu sau chiar câțiva ani).

Sesiunile inspiraționale

Primele 2 sesiuni ale conferinței Webstock 2017 sunt despre poveștile unor oameni excepționali. Iar ediția din acest nu a fost excepție. Numitorul lor comun în reușita lor și succesul lor stă pasiunea pentru ceea ce fac. Dar, mai ales, cât de mult trebuie să muncești până să ajungi acolo.

Alex Gâlmeanu a povestit despre aventura cu pozele pe care le-a găsit și cum a descoperit cui aparțineau. Citește povestea aici. Este unul din motivele și argumentele pro ale rețelelor de socializare: conectarea între oameni. Puterea social media e extraordinară. Din păcate e folosită atât în scopuri pozitive, cât și în scopuri… mai puține bune.

A mai povestit de asemenea despre un proiecte personal care mi s-a părut interesant (și cu care rescunosc că am rezonat mult pentru că și eu am unul în curs de derulare, despre care o să vă povestesc curând). La începutul lui 2013 a pornit un proiect fotografic. La ora 17 a făcut câte o fotografie timp de un an. Ora a fost aleatoriu aleasă pentru că ideea proiectului i-a venit de fapt pe 2 ianuarie și când s-a uitat în pozele făcute pe 1 ianuarie la ora 17 avea singura poză făcută la oră fixă. Întreaga serie de poze reprezintă un întreg, imaginea anului, iar scoaterea lor din context rupe firul poveștii. Idee care se poate reflecta și în proiectele digitale ale fiecăruia.

Claudiu Butacu a vorbit despre casa EFdeN. A vorbit despre cât de greu le-a fost să ajungă în punctul în care sunt acum.

“Toți ne-au spus că nu se poate. Iar noi am rămas în țară pentru că vrem să arătăm că se poate”.

Foarte interesantă a fost și prezentarea lui Alin Preda (Șef birou comunicare online, MAPN). Departamentul acest coordonează 83 (!) de pagini de Facebook. Și a dat și un sfat important:

“Pe social media poţi convinge oamenii să te urmărească, dar nu le poţi ordona”.

Sesiunea despre Instagram

Instagram reprezintă rețeaua de socializare de interes pentru mine în acest moment. Nu doar pentru construirea unui brand personal, cât mai ales despre cum și dacă se poate ca un site să beneficieze printr-o strategie bună de Instagram. Așa că am așteptat cu interes să ascult prezentările invitaților.

M-am uitat și la alte sesiuni. Mi s-au părut și alea interesante pentru că sunt multe probleme care trebuie discutate. Dar cea de Instagram mi s-a părut realmente utilă.

Mihai Baloianu (Visual Marketer, Baloianu Visuals)

A locuit la Londra până recent unde a lucrat mult cu branduri de mașini de lux, dar si modă.

Sfaturile lui principale:

  • “Trebuie să îți prezinți brandul într-un mod cât mai original.”
  • Calitatea pozelor e foarte importantă. Nu publica poze mediocre.
  • Focusul e foarte important, iar lumina naturală joacă un rol crucial în realizarea pozelor frumoase.
  • Trebuie mult exercițiu pentru a reuși să faci poze bune.
  • Trial and error – Din greșeli se învață.
  • Aplicație de hashtaguri recomandată de el (e de fapt un site) – displaypurposes.com. Recomandă hashtag-uri în real time. Scrii 2-3 hashtag-uri și îți afișează alte hashtag-uri popular care se potrivesc.
  • Aplicații de editare foto: VSCO (Android | iOS), TouchRetouch (Android | iOS) și Lens Distortions (iOS)

Un singur aspect m-a deranjat din prezentarea lui și anume promovarea Instagram Pods. Sunt grupuri de useri care își dau like-uri între ei la poze. Am mai citit despre asta prin alte grupuri pe Facebook și mi se pare o… lene. Pentru că toată lumea vrea succes, faimă și tonă de like-uri.

De ce să nu muncești și să evoluezi? De ce să nu depui efortul să fii tot mai bun, să livrezi poze calitative? Și mai ales de ce să nu meriți like-urile alea? Îți furi singur căciula, cum se zice.

Alex Damian (fotograf și blogger)

“Fotografia ține de geometrie.”

  • Liniile sunt importante în fotografie.
  • Reguli de fotografiere – Dacă fotografiezi câini, coboară-te la nivelul lor. Dacă fotografiezi ceva înalt, îndepărtează-te.
  • Aplicații de editare foto recomandate: VSCO (Android | iOS), Snapseed (Android | iOS)
  • Un cont de Instagram trebuie să aibă unitate vizuală. Când deschiză contul de Instagram al unui user sau a unui brand contează foarte mult primele 6 poze. Sunt primele poze cu care intră în contact un utilizator.

Mi-a plăcut că a avut o prezentare foarte practică. A dat o mulțime de exemple de fotografii de pe Instagram. A explicat ce i-a plăcut și ce nu. A mărturisit cu sinceritate că are poze care lui nu i s-au părut senzaționale, dar care au avut succes.

A făcut o poză și a editat-o live în timpul prezentării. Ar fi fost o prezentare utilă să fi rămas înregistrată pe undeva. Pe site-ul Webstock deja nu mai sunt înregistrările.

Robert Katai (Visual Marketer & Content Strategist, Bannersnack)

“Cele mai bune branduri pe Instagram nu se comportă ca niște branduri.”

A fost prezentarea pe care am așteptat-o cel mai mult. Știam din Story-urile lui că urma să vorbească despre Instagram Story.

  • Instagram Stories = Engagement
  • Oamenii comunică mult mai ușor când văd un Story.
  • Story-urile sunt mult mai interactive pentru utilizatori. (Cred că e important pentru unii că nu e public comentariul lor, pot avea o discuție privată cu persoană respectivă, reprezentatul unui brand etc)
  • Story-urile sunt foarte potrivite pentru chestii exclusive. Promoții, oferte speciale etc. Din cauză că sunt disponibile 24 de ore, reprezintă cadrul ideal de promovare a unei promoții.
  • Takeover-urile pe Instagram nu sunt doar pentru branduri. Chiar și un utilizator obișnuit o poate face pe contul altui utilizator.
  • Making of – A oferit o sugesite de content pentru Instagram Story: să arăți cum se face produsul tău.

O chestie care a zis-o mi s-a părut foarte importantă așa că citește cu atenție în continuare. Atunci când faci un takeover (sau poate planifici un takeover pentru brandul tău), trebuie să ai grijă să îl faci în același stil cu al brandului. Trebuie să te adaptezi publicului brandului respectiv.

Și dacă tu faci takeover-ul, nu posta și pe contul tău același conținut.

Articole foarte interesante găsești și la Alex Ciucă, Zoso Andra Nistor, InozaCtrl-D.

Iar Elena Cîrîc are un articol excepțional de analiză a hashtag-ului #webstockro pe Twitter.

Câștigători Webstock 2017

Publishing

1 – Calatoreste pe #DrumulCetatilor cu Bitdefender (Bitdefender)
2 – CokeStream (The Coca-Cola Company)
2 – Tellarz (Tellarz SRL)
3 – Istoria cu Virgil (Ciulin Virgil)
3 – Auzite in RATB (Alina Simindrescu)

Utility

1 – SeeColors (Samsung Romania)
2 – Aqua Scanner (Aqua Carpatica)
2 – Dacobots (Ascendia S.A.)
3 – KIDIBOT (Asociatia StartEvo)
3 – Aplicatia Samsung George Enescu (Samsung Romania)

Best Use of Photography

1 – The Face of Romania (Huawei Romania & Echipa de PR)
2 – Atlasul Romaniei frumoase de la fereastra noastra (VEKA Romania & Golin Romania)
2 – Foodsie by Mega Image (Mega Image & Kubis Interactive)
3 – Food of Bucharest (Cristi Dandes)
3 – Povesti InstaFANtastice (FAN Courier & The Marks)

Influencer Campaigns

1 – Berea Bucegi & Gaben – Tuna-ti-as Gratarul (Bucegi & Oxygen PR)
2 – Huawei Academy for Smartphone Photography (Huawei & Oxygen PR)
2 – Next Big Vlogger (The Coca- Cola Company)
3 – Caravana Coca-Cola în vizită la Biz SMS Camp (The Coca-Cola Company)
3 – Let’s #getsmarted! (Smart Romania & Golin Romania)

Special Projects

1 – The Ghost Radars (Heist Industries)
2 – Canon Creative Park – Happiness is colored (The Good Company & Digital Friday)
2 – Rostul Postului – Hope & Homes for Children Romania (HHC) (Cohn&Jansen JWT)
3 – Transilvania Train (The Good Company)
3 – Apeluri Fericite, Provident (Jazz Communication)

Social Media Projects

1 – Zizin – Ziua nesfarsita a lui Giraf (Zizin & MullenLowe Romania)
2 – #UnboxYourCity Instawalk (Samsung Romania & Centrade – Cheil)
2 – Alba Iulia – campanie de marketing digital (Primaria Municipiului Alba Iulia)
3 – “In contul meu” cu Sector7 (Orange Romania & MullenLowe Profero)
3 –  Aventura Ionesciana Cu Autorulota (Marian Ionescu & Georgina Ionescu)

Mobile Applications

1 – 4G MegaHunt (Orange Romania & MullenLowe Profero)
2 – Lipton Vibes (Lipton Romania & Tribal Worldwide Romania)
2 – Calatoreste pe #DrumulCetatilor cu Bitdefender (Bitdefender)
3 – McDonald’s Mobile App (McDonald’s Romania & Tribal Worldwide Romania)
3 – Ialoc (IALOC SRL)

Corporate Blogs

1 – Momondo Inspiratie (Momondo Romania)
2 – F64 Blog (F64)
3 – Schimba Lumea prin Frumusete (Avon Cosmetics Romania)

Innovation

1 – Bracelet – Bratara oficiala pentru cea mai tare vara (The Coca-Cola Company)
2-  ProductLead (ProductLead)
2 – URSUS Escape Room Live (Kubis Interactive & Ursus)
3 – SPRITE TRUTH CANS (The Coca- Cola Company)
3 – Fanta – Instamix Boardgame (The Coca- Cola Company)

Best Brand on Instagram

1 – Ursus (Ursus)
2 – Pepsi Romania (Pepsi Romania)
3 – Aqua Carpatica (Aqua Carpatica)
3 – Discovery Romania (Discovery Romania)

Best Use of Video

1 – Next Big Vlogger (The Coca-Cola Company)
2 – Timp din timpul tau (Jazz Communication & Avon Space)
2  –„Traditii in viitor” – IKEA la Muzeul National al Satului „Dimitrie Gusti” (MSLGROUP The Practice & IKEA Romania)
3 – Provident – Antimanifest (Jazz Communication & Provident)
3 – Feed The Poem (Heist Industries & Julius Meinl)

ABSOLUT Online Personality of the Year

Ilie Bivol

>>> Cum să fii la curent cu tot ce scriu pe SocialWeb.ro: Facebook, RSS sau e-mail.