Vlogosfera de frumusețe este în continuă dezvoltare, mai ales atunci când ne îndreptăm atenția spre Asia, epicentrul inovației cosmetice. După ce mi-am petrecut câteva zile vizualizând numeroase canale pe YouTube, îți spun care sunt cei 5 asian beauty vloggers care m-au făcut să apăs butonul Subscribe.
Industriile de beauty și de tech sunt dintr-o total altă lume în țările din Asia. Dincolo de produse cosmetice inovatoare și de gadgeturi care par desprinse din viitor, este un motiv foarte important pentru care toată lumea este acum de-a dreptul obsedată de ritualurile de îngrijire asiatice, cu precădere de cele coreene și japoneze.
Asta deoarece (1) rutina de curățare, îngrijire și înfrumusețare a tenului reprezintă un proces complex, efectuat ca la carte și format din cel puțin 10 pași esențiali, și deoarece (2) aceste femei încă respectă tradițiile străvechi în ceea ce privește frumusețea, aplicând pe ten numai formule cruelty-free, compuse din ingrediente naturale/organice/bio – practic, nu ar pune pe față ceva ce nu ar mânca – și dublate de masaje faciale învățate din mamă în fiică.
Și nu trebuie să faci un research minuțios ca să vezi că state precum Japonia și Coreea are still winning the skincare game. Foarte multe trenduri pleacă de acolo. Și îți dau numai câteva exemple care au devenit azi piese de rezistență în arsenalul de beauty cotidian: măștile faciale express, tip folie, patch-urile pentru îngrijirea conturului ochilor, buretele Konjac, produsele demachiante sub formă de pudră și instrumentele de masaj tip rolă din jad. Toate sunt produse pe care le-am integrat în viețile noastre cu o viteză ieșită din comun, într-o primă instanță datorită manevrabilității și rapidității pe care le asigură, apoi grație rezultatelor vizibile imediate pe care le-am observat pe chip. În alte cuvinte, aceste produse chiar fac minuni.
Asta în cazul în care ne referim strict la direcții în materie de produse. Că dacă ar fi să le compilez și pe cele în ceea ce privește aspectul tenului, mi-ar lua 3 zile și 3 nopți. Îți enumăr acum numai 3 tendințe asian inspired pe care le-am văzut recent atât în show-urile marilor case de modă, cât și populare în social media: Dewy Skin (acel ten ultra glowy, sănătos, care este luminos din orice unghi ar fi privit), Honey Skin (o piele cu un luciu intens, ca și cum fondul de ten sau crema BB ar avea consistența mierii) și Glass Skin (ten transparent și translucid, cu o textură netedă și un finish sticlos).
Dacă ar fi să mă întrebi pe mine, nu există ten mai frumos, mai luminos, mai tânăr decât cel al asiaticelor. Este obiectivul meu suprem atunci când mă gândesc la cum aș vrea să-mi arate pielea peste câtiva ani. Din acest motiv, m-am gândit să-ți împărtășesc astăzi o parte din fascinația mea pentru frumusețea asiatică. Prin intermediul unor canale de YouTube care te vor lăsa cu gura căscată la propriu. Zic asta pentru că pe mine mă surprinde orice tutorial nou, deoarece aflu trucuri la care nu m-aș fi gândit în vecii vecilor – iar eu chiar îmi petrec timp serios din viață printre canale de YouTube asiatice (deh, fiecare om cu viciile, obsesiile și pasiunile lui).
5 asian beauty vloggers pe care merită să-i urmărești
O să încep cu vloggeri care povestesc totul în engleză, deci sunt mai ușor de urmărit, și o să continui cu artileria grea, adică tutoriale în japoneză sau coreeană (pam pam). Dar nu te speria, au subtitrări în engleză (wink).
Michelle Phan
Deși a luat o pauză de la lumea vloggingului (ultimul ei video a fost postat acum aproape un an), nu puteam să nu o includ în această ecuație, căci Michelle este unul dintre primii beauty gurus din industrie, revoluționând domeniul înainte ca vlogerii să aibă o definiție clară.
Are canal pe YouTube din iulie 2006. Tutorialele ei (mai ales cele de make-up) sunt veritabile demonstrații de magie, înglobând lookuri clasice, alături de character transformations. A colaborat cu multe branduri high-end, printre care precizez acum numai Lancome, a fondat propriul brand de frumusețe, Emo Cosmetics (formule vegane, cruelty-free, bineînțeles) și, fiind absolventă de arte, are și un serial de benzi desenate gen anime, Helios Femina. În prezent, cu o activitate 0 pe cont, numără nu mai puțin de 8,9 milioane de subscriberi.
Jenn Chae (From Head to Toe)
Jenn este, printre altele, și mamă, deci este o femeie care a trecut prin multe provocări pre-naștere și post-naștere, pe care le povestește, cu un iz de umor, pe canalul ei de YouTube. Ce-mi place mie în mod special la ea este că tutorialele ei nu sunt 100% personalizate, aceasta recomandând anumite produse care fac minuni pentru pielea ei, dar furnizând totodată și numeroase trucuri și secrete și pentru alte tipuri. Este amuzantă și catchy și o să te atragă tonul ei friendly, dincolo de cunoștințele sale supreme în materie de frumusețe. A ajuns, în prezent, la 1,2 milioane de subscriberi și a semnat colaborări cu multe branduri de beauty și nu numai.
Claire Marshall
Claire trăiește în L.A., acolo unde profesează ca make-up artist (a lucrat pentru Sephora), deci îți va furniza toate trucurile esențiale de care ai nevoie la acest capitol. Explică pas cu pas de ce aplică anumite formule, în anumite nuanțe, și nu se ferește să își asume că nu este perfecțiunea întruchipată – chiar s-a luptat cu acneea în trecut. Îmi mai place la ea că răspunde precis și detaliat la toate întrebările urmăritorilor săi. Canalul ei de YouTube înseamnă aproape un milion de subscriberi și cuprinde și o secțiune completă de lifestyle.
Pony Syndrome
Pony este probabil cel mai popular beauty vlogger din Coreea și, într-o primă fază, te va cuceri doar prin frumusețea sa aparte și atipică. Stăpânește foarte bine tot ce înseamnă tehnică de make-up și se joacă aproape mereu cu nuanțe intense, vibrante, pe care le combină în fel și fel de modalități. De la ea am învățat, acum câțiva ani, ce presupune cu adevărat tehnica de contouring, dacă îți vine să crezi. Mai mult, a scris și lansat cărți de machiaj și a devenit o parte importantă în cadrul Etude House din Singapore (un brand gigant de beauty, care deține și câteva saloane cosmetice). Pe canalul ei de YouTube a strâns aproape 4 milioane de subscriberi din 2012, de când a debutat în industria tutorialelor.
Ssin (Sue Park)
A început să facă tutoriale de beauty sub o umbrelă androgină, boy-ish, dar azi se remarcă printr-o versatibilitate ieșită din comun pentru o femeie cu un look-semnătură. Video-urile sale includ și direcții ultrafeminine, soft sau cu infuzii retro, asortate de minune cu un vibe amuzant și secrete explicate pe îndelete. Ssin este cel mai bine recunoscută după filmulețele sale tip jaw-dropping transformations, care adoptă lookuri ale vedetelor coreene – atât femei, cât și bărbați. Pe YouTube a adunat deja 1,2 milioane de Subscriberi, printre care mă număr și eu.