Contact Information

Ieri am făcut un rezumat cât am putut de concis cu tot ce se întâmplă acum în Australia cu site-urile de știri.

Datele furnizate de Chartbeat arată impactul deciziei celor de la Facebook. De ieri și până azi, traficul total al siteurile de stiri din Australia a scăzut cu 13% după ce Facebook a blocat distribuirea lor.

Traficul total către siteurile australiene realizat din afara țării a scăzut cu 30%. 30%!

Sursa: abc.net.au

Google, care a fost și el inițial împotriva plătirii pentru găzduirea conținutului de știri, a cedat în cele din urmă și a semnat contracte cu 3 companii de presă. Iar acest lucru se vede și în cifre (furnizate tot de Chartbeat): procentul de trafic în Australia către siteurile de știri din Google Search a crescut de la 26% (în ziua dinaintea blocării conținutului) până la 34%, în timp ce traficul din Facebook a scăzut de la 21% la 2%.

Iar traficul către siteurile de știri australiene accesate din afara țării a avut și el de suferit: traficul venit din Facebook a scăzut de la 30% la 4%, în timp ce traficul din Google Search a crescut de la 38% la 52%.

Un studiu realizat în 2020 de Universitatea din Canberra a descoperit că 21% din australieni folosesc social media ca principala sursă de știri și 39% din populație folosește Facebook pentru a citi știri.

Australienii au încercat chiar să fenteze sistemul de blocare a conținutului distribuind știri prin tweet-uri publicate ca postări pe Facebook.

Nu am nici o idee ce decizie va lua Facebook. Google și Facebook sunt diferite totuși. Google are nevoie și mai multă de conținut mai ales pentru Search. Dar Facebook e rețea de socializare. Distribuirea de știri nu e așa de importantă pentru ei.

Photo by Anton from Pexels

Share:

administrator

Working and loving social media and online. Lucrez în online din 2006 și în social media din 2008. Am făcut de toate: administrat site-uri, scris articole, coordonat colaboratori, research, organizat evenimente, campanii de marketing, de AdWords, brief-uri and so on. În prezent sunt Social Media Manager pentru Kiss FM. Trecutul meu profesional include joburi ca: Online Coordinator pentru revista Marie Claire, editor colaborator CTRL-D, Social Media Manager și Content Manager pentru www.cosmopolitan.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *