Contact Information

În primăvara 2020, Consiliul Concurenței din Franța i-a cerut lui Google să plătească redacţiile şi site-urile de ştiri pentru conținutul utilizat în rezultate de căutări și în cadrul agregatorului de știri.

Iar în ianuarie 2021, Google a acceptat să-i plătească pentru utilizarea conţinutului acestora. O premieră în Europa!

Așa că Australia a căpătat curaj să le țină și ei piept. Și au început să lucreze în 2020 la un cod de conduită pentru companiile tech și presă.

Pe 22 ianuarie, Mel Silva, Managing Director for Google Australia, a explicat într-un video cum funcționează căutarea și că noua propunere de lege ”va distruge modul în care funcționează căutarea în Google”.

Iar dacă această propunere va fi aprobată în această formă, Google Search nu va mai fi disponibil în Australia.

Prim ministrul Australiei a răspuns acestor declarații:

Vreau să fiu clar. Australia își stabilește regulie pentru ce poți face în Australia. Asta se face în Parlamentul nostru. E făcut de guvernul nostru și așa funcționează lucrurile aici în Australia și oamenii care vor să lucreze așa în Australia, sunteți bineveniți. Dar nu răspundem amenințărilor.

Conflictul a luat amploare pe 13 ianuarie 2021, când Google a recunoscut că defășoară experimente prin care înlătură unele siteuri de știri din rezultatele căutărilor.

Au mai menționat că aceste experimente au un reach de 1% din utilizatorii care folosesc Google Search în Australia.

Astfel, conflictul a escaladat și mai tare.

Google a amenințat că Australia nu va mai avea acces la Google Search.

Facebook a amenințat că utilizatorii din Australia nu vor mai avea acces la știri prin feed-ul lor.

Iar trezorierul Josh Frydenberg a amenințat că guvernul Morrison vrea să devină ”lider mondial” în reglementarea companiilor de social media și de căutare.

Și iată-ne azi, 18 februarie, când Facebook a blocat accesul la știri și la distribuire de știri pentru utilizatorii din Australia. Decizie care a afectat inclusiv accesul la câteva siteuri guvernamentale (o parte din ele au devenit din nou disponibile în cursul zilei).

  • Se pare că știrile reprezintă 4% din postările de pe Facebook în Australia. (sursa)

Nicio pagină de Facebook a unui site de știri locale sau internaționale nu a mai fost disponibila azi dimineață în Australia.

De asemenea, nici cei din afara țării nu au putut accesa pe Facebook conținut al publicațiilor media din Australia.

În comparație cu Facebook, Google a semnat, miercuri, acorduri de plată cu 3 mari trusturi de presă din Australia: News Corp., Seven West și Nine Entertainment.

Și acum să vedem ce decizii se vor lua după tratative.

Dar cine are dreptate până la urmă? Presa e cea care furnizează conținut, iar Google și Facebook ajută la distribuirea acelui conținut. Presa se lovește de tot mai multe probleme financiare, în timp ce zona tech e tot mai prosperă. Dar trebuie giganții tech să ajute financiar presa?

Tu cine crezi că are dreptate în acest conflict. Ar trebui Facebook să plătească presa pentru conținut sau nu?

Photo by Thought Catalog from Pexels

Share:

administrator

Working and loving social media and online. Lucrez în online din 2006 și în social media din 2008. Am făcut de toate: administrat site-uri, scris articole, coordonat colaboratori, research, organizat evenimente, campanii de marketing, de AdWords, brief-uri and so on. În prezent sunt Social Media Manager pentru Kiss FM. Trecutul meu profesional include joburi ca: Online Coordinator pentru revista Marie Claire, editor colaborator CTRL-D, Social Media Manager și Content Manager pentru www.cosmopolitan.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *