Contact Information

Hai să vezi ce noutăți s-au întâmplat în luna aprilie în social media și internet!

Instagram

Instagram anunță o serie de schimbări și ajută în sfârșit creatorii mici pentru că de acum înainte va ajuta conținutul original. 

Instagram face mai mulți bani din reclame decât YouTube. 32,4 miliarde de dolari au făcut în 2021. În comparație, YouTube a câștigat 28,8 miliarde de dolari. 

Instagram a produs 22 de miliarde de dolari în 2020 (26% din vânzările totale ale Meta). Veniturile Instagram au crescut la 32,4 miliarde de dolari în 2021 (27% din vânzările Meta). În prima jumătate a anului 2022, Instagram a adus 16,5 miliarde de dolari (aproape 30% din veniturile Meta).

Noutati despre Instagram Notes: 

  • Note Prompts – vei putea adăuga un prompt la Note, iar prietenii / urmăritorii îți pot răspunde (seamănă cu sticker-ul Questions din story; toate răspunsurile sunt adunate la un loc)
  • Note pe profil – de acum Note-ul e afișat și deasupra pozei tale de pe profil
  • Instagram permite menționarea oricui în Note-urilor și poți să menționezi mai mulți utilizatori.
  • Instagram lansează opțiunea de like pentru Note-uri. 

● Instagram se pare că te avertizează dacă apar conturi care folosesc același nume cu al tău.

Instagram a început să distribuie noul redesign pentru meniul de stickere din Story. Eu l-am avut temporar pe un cont prin noiembrie anul trecut, iar acum mi-a apărut pe contul meu noul design. 

Instagram adaugă noi opțiuni pentru creatorii de conținut care au setate abonamente (Subscriptions):

  • Mai multe informații despre story-urile care le-au adus mulți abonați (prin sticker)
  • Instagram extinde opțiunea de afișare teaser, pe care o văd utilizatorii care nu sunt abonați, și au direct opțiunea de a se abona pentru a vedea conținutul
  • Instagram adaugă noi moduri prin care să blocheze capturile (foto si video) pentru a proteja conținutul exclusiv

● Instagram lansează opțiunea de a publica Reel-uri de până la 3 minute.

La ce opțiuni lucrează Instagram

TikTok

● Viitorul TikTok în SUA e incert.

Camera Reprezentanților a SUA a adoptat un proiect de lege revizuit pentru a interzice TikTok sau a forța vânzarea. Această nouă versiune extinde la 9 luni perioada de timp pentru ByteDance de a vinde TikTok (proiectul precente prevedea 6 luni) și îi oferă președintelui posibilitatea de a acorda o singură prelungire suplimentară de 90 de zile (doar dacă e o achiziție în curs de finalizare).

E o mișcare fără precedent a Congresului de a folosi legislația pentru a amenința cu interzicerea unei platforme tehnologice pentru consumatori. Dacă va deveni lege, ByteDance intenționează să lupte prin orice mijloc legal. 

O problemă ridicată e ce efect va avea această lege asupra altor aplicații, cum ar fi WeChat, Temu, AliExpress și chiar alte aplicații ale companiei ByteDance – CapCut, Lemon8.

Senatul a trecut legea care ar putea interzice TikTok. Și președintele Joe Biden a semnat-o, așa cum a anunțat că o va face. 

CEO-ul TikTok, Shou Zi Chew, a publicat un video în care spune că vor continua să lupte și vor contesta legea în instanță. 

Dacă ByteDance refuză vânzarea TikTok, aplicația nu va dispărea pur și simplu din SUA. Aplicația va fi în continuare în telefoanele utilizatorilor, dar nu va mai fi disponibilă în magazinele de aplicații, iar asta înseamnă că nu vor exista update-uri și, în timp, aplicația va fi tot mai puțin funcțională. Și, bineînțeles, utilizatorii e posibil să apeleze la VPN. Deci va dispărea încet din topul rețelelor sociale.

Dacă TikTok va fi achiziționat de o companie, ByteDance e posibil să nu includă algoritmul, care e esența aplicației. Și atunci de ce ar mai da cineva bani pe aplicație, dacă nu are elementul care o face unică și de succes?

Mai există o șansă mică cu alegerile din SUA. În noiembrie vor alege un nou președinte și e posibil să schimbe lucrurile. Ce mi se pare ironic e că președintele Biden va continua campania pe TikTok

Pe TechCrunch am găsit un articol interesant despre cum a decurs procesul când TikTok a fost interzis în alte țări.  

Și, dacă te întrebi dacă se va repeta experiența în Europa, ei bine, se pare că nu e considerată o problemă majoră de securitate.

Nu e considerată o problemă majoră de securitate, dar dacă va ”supăra”, interzicerea TikTok în UE nu e exclusă (așa a declarat Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene).

UE a pornit a doua investigație asupra TikTok pentru că suspectează că încalcă Digital Service Act (DSA). Aceasta investigație implică aplicația TikTok Lite pentru că aceasta creează dependență prin programul de recompensare a utilizatorii care petrec mult timp în aplicație.

TikTok nu a stat prea mult pe gânduri și a renunțat la opțiunea de gamificare

TikTok pregătește o nouă aplicație: TikTok Notes. A început să fie testată în Australia și Canada pe un număr limitat de utilizatori. Am scris un articol dedicat despre ea.

TikTok a lansat pentru tot mai mulți utilizatori opțiunea de a uploada videouri de până la 30 de minute.

TikTok a lansat în sfârșit o opțiune foarte utilă: secțiunea Recently deleted. Acolo vei găsi videourile pe care le-ai șters în ultimele 30 de zile.

SIngura problema e ca acum nu mai e si chiar sper sa revina pentru ca e utila sectiunea.

 TikTok îți permite acum să dai tag unui alt cont în descrierea contului. Vei primi notificare dacă cineva te menționează pe alt cont.

 TikTok oferă 3 praguri de abonamente pe care le poți seta pentru urmăritorii tăi.

 TikTok lucrează la o nouă opțiune AI prin care va permite business-urilor să acceseze influenceri generați de AI, care să le promoveze produsele în videouri și live-uri și, evident, să vândă cât mai mult.

„Funcția, care este încă în curs de dezvoltare, ar genera un script pentru o reclamă video pe baza unui prompt trimis de business, precum și un influencer generat de inteligență artificială care să execute acel scitp în video, conform unui advertiser care a văzut planurile pentru instrument. Comercianții din TikTok Shop ar putea folosi, de asemenea, instrumentul de influență AI pentru a-și promova produsele, au spus alte două persoane care știu despre idee de la personalul TikTok.” (sursa: The Information)

Se pare că există sau va exista o opțiune pe TikTok prin care poți da mute postărilor unui cont (prieten sau follower). Așa cum e și pe restul rețelelor sociale: nu mai vezi postările, dar încă îl urmărești

 TikTok încearcă să ”curețe” feed-ul For You. TikTok crește sancțiunile pentru conturile care publică postări potențial problematice și impune reguli mai stricte pentru conținutul recomandat. Lista completă o poți găsi aici.

 Știi opțiunea text-to-speech de pe TIkTok, în care tu scrii textul și aplicația folosește o voce generată de AI pentru a spune acel text? TikTok lucrează acum la o opțiune prin care să poți face asta cu vocea ta.

Te înregistrezi citind un text și apoi aplicație îți va folosi vocea pentru a genera audio pe alte texte. Vocea e salvată în TikTok Voice Library, iar asta înseamnă că alți utilizatori pot folosi vocea ta.

Inca nu se stiu termenii si conditiile pentru aceasta noua optiune, mai ales ca pot exista situatii complet nepotrivite in care sa fie folosita voace unei persoane reale, deci vedem ce detalii mai apar. Va tin la curent.

 TikTok a oferit noi informații despre audiența din Europa, care e o cerință din Digital Service Act:

  • A scos 13 milioane de bucăți de conținut între octombrie și decembrie 2023 (cele mai multe au fost din categoria ”Sensitive and Mature Themes”).
  • La categoria conținut ilegal, cele mai multe reporturi de la utilizatori au fost pentru “Financial Crime”, “Privacy Relates Violations” și “Hate Speech”. 
  • A interzis peste 3 milioane de conturi din UE în aceeași perioadă menționată mai sus. 
  • TikTok declară că are 6.,287 de persoane dedicate pentru modearea conținutului în UE la sfârșitul lunii decembrie 2023. 
  • TikTok are 142 de milioane de utilizatori în UE, dintre care 7,7 milioane  în România. 

 TikTok are acum opțiunea Smart Trim care te ajută să scoți rapid momentele de tăcere. În funcție de ce fel de video ai, te poate ajuta sau încurca. 

TikTok are o opțiune interesantă de editare: Dynamic Lens, care te lasă să inserezi tot felul de efecte pe videoul tău. Și alegi și în ce momente din video să fie aplicate.

 TikTok a adăugat reacții Ai-moji pentru mesaje. Îți creezi propriile Ai-moji prin scanarea feței și apoi le poți folosi ca reacții la story-uri, mesaje sau ca stickere în discuții.

Facebook 

Facebook lansează un feed video în care va fi inclus tot conținutul video. Acolo vei putea vedea Reel-uri, videouri lungi și live-uri.

Facebook actualizează (în sfârșit) playerul de video și oferă o experiență similară indiferent de formatul de video vizionat. Noua interfață va afișa videoul pe tot ecranul (chiar și cele landscape) și vei avea acces rapid și la butoane de control. Videourile vor porni automat vertical, iar când rotești ecranul îți va permite să vezi videoul pe tot ecranul. 

Mai mult, feed-ul e asemănător cu cel al TikTok-ului și cel de Reel-uri de pe Instagram. E un feed vertical în care scrollezi din video în video și sistemul îți va face recomandări pe baza conținutului preferat de tine.

Facebook lansează noi opțiuni în Messenger: poze HD, albume foto în fereastra de discuție, adăugare de noi conexiuni cu cod QR și trimitere de fișiere de până la 100 MB.

Facebook îți permite să adaugi poll-ul la un Reel.

 Facebook închide opțiunea prin care se pot organiza strângeri de fonduri. Începând cu 1 iulie 2024, ONG-urile din Spațiul Economic European (SEE) nu vor mai putea folosi tool-urile Facebook pentru strângere de fonduri.

Threads

Când distribui un Reel pe Threads, nu îl mai afișează ca link, ci acum îl redă ca video

 Threads testează introducerea mesageriei, doar că e prin mesageria de pe Instagram. Mesajul către un utilizatori îl scrii pe Threads, dar la persoana respectivă va ajunge în mesageria Instagram.

 Threads testează în secțiunea Trending Topics evidențierea evenimentelor mari și e un bun mod prin care utilizatorii să discute (prin postări dedicate, dar și reply-uri) despre subiecte actuale.

 Threads a lansat pentru unii utilizatori opțiunea de căutare în cele mai recente postări. Căutarea va avea 2 secțiuni: Top (cele mai populare postări pe căutarea ta) și Recent (cele mai recente postări pe căutarea ta). 

 Meta pregătește lansarea reclamelor pe Threads.

 Threads are acum 150 de milioane de utilizatori activi pe lună.

 Threads testează o opțiune de arhivare a postărilor: fie manual, fie automat după o anumită perioadă de timp. 

Threads lansează o nouă opțiune care-ți permite să filtrezi cuvinte și fraze. Era deja opțiunea pentru reply-uri, iar acum au extins-o pentru toată aplicația. De acum, poți ascunde conținut care nu te interesează din feed, căutare, profile și reply-uri la postări. 

O altă noutate pe Threads e legată de ”Quote”, opțiunea prin care dai share unei postări și adaugi și un text. Pe Threads ai și opțiunea Repost, care shareuiește postarea așa cum e, cu numele contului. La tine pe cont apare însă în secțiune separată. Quote-ul e considerată postare de sine stătătoare pe contul tău.

Pentru Quote, Threads vrea să introducă opțiuni prin care poți alege cine poate da Quote la postările tale. Probabil vei putea alege dacă oricine o poate face, conturile pe care le urmărești sau nimeni, în funcție de cine nu vrei să poată distribui postările tale prin opțiunea Quote.

Meta (Facebook + Instagram + WhatsApp + Threads)

Meta lansează Meta AI, ”unul dintre cei mai importanți asistenți AI din lume”.  Îl poți folosi pe Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger pentru ”a face diferite lucruri, pentru a învăța, crea și a te conecta cu ce e important pentru tine”. Descoperă aici mai multe detalii despre Meta AI.

Se pare că nu vei putea să dezactivezi AI-ul Meta, pe care compania îl va integra în toate produsele sale. 

Începând cu luna mai, Meta va începe să eticheteze cu ”Made with AI” (”Făcut cu AI”) o gamă mai largă de conținut video, audio și text. Inclusiv, deepfake-urile vor fi etichetate

Mai ales că deepfake-urile vor fi marcate doar dacă folosesc indicatorii standard din industrie (că altfel nu au cum să le detecteze) sau utilizatorul care le-a uploadat marchează că e un conținut creat cu ajutorul AI.

Problema e că deepfake-urile nu sunt doar videouri fun, ci unele sunt și dăunătoare, răspândesc informații false. Meta în loc să se ocupe de curățarea conținutului, se spală pe mâni și alege doar să-l eticheteze. 

Facebook e cea mai mare rețea socială, deci locul de joacă perfect pentru manipulare și dezinformare. 

Meta a anunțat că va lăsa mai mult conținut AI pe platforme. Nu le va mai șterge. 

 Meta a publicat noi informații despre rezultatele obținute în primul trimestru al anului:

  • 3,24 de miliarde de utilizatori activi pe zi în toată familia de aplicații Meta (compania nu mai oferă date separate per platformă), o creștere de la 3,19 miliarde raportate în ultimul trimestru al anului trecut. E o creștere de 7% de la an la an. 
  • În ce privește veniturile, Meta a câștigat 36,46 miliarde de dolari în primul trimestru al anului, o creștere de 27% de la an la an. 

 Meta e din nou în atenția UE-ului. De data asta motivul e că nu sunt suficiente acțiuni pentru a contracara dezinformarea din Rusia și alte țări pe Instagram și Facebook

Meta neagă că i-ar fi dat lui Netflix acces la mesajele private ale utilizatorilor. 

 Meta e posibil să fie forțat să renunțe la abonamentul care exclude reclamele. Abonamentul a fost lansat în noiembrie anul trecut pentru cei care doresc să acceseze Facebook și Instagram fără reclame. Decizia de a lansa acest abonament a venit ca soluție pentru regulile GDPR impuse de UE (utilizatorii trebuie să aleagă dacă vor sau nu să fie urmăriți pentru scopuri de promovare). . 

Ei bine, acum e posibil ca UE să forțeze Meta să facă toată aplicațiile gratuite, indiferent dacă își dau acordul sau nu ca Meta să folosească informațiile despre utilizatori pentru a-i targeta cu reclame. European Data Protection Board (EDPB) a declarat că modelele “consimțământ sau plată” adesea ”nu respectă cerințele pentru consimțământ valid”. Se referă la momentul în care alegi dacă să-ți furnizezi datele pentru a fi targetat cu reclame potrivite cu comportamentul tău online sau să plătești pentru confidențialitate. 

WhatsApp

 WhatsApp lucrează la introducerea unui ecran prin care pot fi apelate numere direct din aplicație.

 WhatApp îți permite să fixezi mai multe mesaje într-o discuție. Înaintea puteai să fixezi un singur mesaj într-o discuție, dar acum poți fixa până la 3. Pe grupuri, adminii controlează dacă le permit utilizatorilor să fixeze sau nu mesaje.

 WhatsApp a lansat Chat Filters. În secțiunea de discuții din aplicație poți găsi rapid mesajele necitite, mesajele din grupuri și, evident, ai în continuare afișarea tuturor mesajelor.

 WhatsApp lucrează la introducerea unei secțiuni Favorites în mesaje. Așa ai putea să ai separat discuții de interes pentru tine.

 WhatsApp lucrează la o opțiune prin care ar putea să îți permită să salvezi notițe pentru contactele tale.

 WhatsApp plănuiește să lanseze opțiunea picture-in-picture pentru videouri.

 WhatsApp coboară la 13 ani vârsta minimă pentru utilizatorii din Europa.

 WhatsApp a lansat opțiunea de forward pentru mesajele trimise pe canale.

 WhatsApp lansează o opțiune care-ți va permite să dezactivezi preview-ul pentru link-uri.

 WhatsApp Business are o opțiune prin care poți salva mesaje importante din discuții: Add to Note.

WhatsApp lucrează la o opțiune prin care poți menționa privat o persoană din lista ta de contacte în status. Acea persoană va fi notificată. 

WhatsApp lucrează la introducerea notificărilor pentru schimbări de status. Vei avea opțiunea de a da mute status-urilor – vei putea seta pentru un contact să nu mai fii notificat când publică un status nou sau dacă te menționează.

 WhatsApp îți va sugera să discuți cu anumite contacte.

 WhatsApp lucrează la un update care pare nesemnificativ, dar poate fi extrem de util: afișarea unui thumbnail atunci când un fișier media e distribuit ca fișier. Când trimiți o poză prin metoda clasică, aplicația o va comprima așa că uneori e mai bine să fie trimisă ca fișier pentru a-și păstra calitatea. Asta dacă nu o trimiți prin alte metode.

 WhatsApp lucrează în continuare la opțiunea prin care poți trimite fișiere unei persoane din apropiere.

 WhatsApp testează o nouă opțiune prin care poți programa evenimente în Communities: membrii vor fi notificați când e creat un nou eveniment, pot accepta invitații și să primească remindere. 

 WhatsApp lucrează la o opțiune prin care proprietarii unui channel pot da reply propriilor update-uri.

 WhatsApp lucrează la o opțiune prin care poți fixa canale. Te ajută să ții la îndemână canalele favorite.

 Tot pentru canale, WhatsApp lucrează la o opțiune prin care să ții evidența afișărilor pentru update-uri.

YouTube

 YouTube testează live noul mod prin care vei putea sări rapid la părțile cele mai bune din videouri și vor face asta cu ajutorul unui proces AI care analizează elementele cele mai vizionate dintr-un video. 

Pentru live-uri, YouTube a lansat reacții și poi vedea în analytics ce reacții ai primit în timpul unui live și când. Pe lângă asta, acum ai capacitatea de stream HDR.

 YouTube testează în tab-ul Subscription o nouă secțiune, Most Relevant, prin care să te ajute să găsești mai ușor conținut care te interesează. Acolo vei vedea videouri relevante de la canale la care ești abonat ȘI cu care interacționezi constant, te uiți la videourile lor frecvent etc. Momentan e testată pe un număr limitat de utilizatori așa că vedem dacă o vor lansa așa sau vor modifica ceva.

Plus, YouTube introduce opțiunea Visibility când uploadezi un Short pentru a fi mai ușor să publici din stat un Short doar pentru membri.

 YouTube testează o opțiune AI pentru abonații Premium: un fel de asistent AI care te ajută cu informații atunci când te uiți la un video. Îl poți întreba tot felul de lucruri fără să ieși din video: poți să îi ceri informații specifice, să-ți facă rezumat la video și chiar să-ți recomande alte videouri.

 YouTube iar vrea să schimbe elemente din site: testează afișarea titlului și a comentariilor în dreapta videoului. Dar, cum era de așteptat, utilizatorilor nu le-a plăcut deloc schimbarea așa că au renunțat la ideea lor.

 YouTube se luptă cu toate metodele prin care blochezi reclame pe platformă. Acum acționează direct împotriva aplicațiilor care blochează reclamele. Nu vor acționa împotriva acestor aplicații, ci vor afecta experiența utilizatorului care folosește astfel de aplicații.

E posibil să îți apară mesaje care spun că acel conținut nu e disponibil pe platformă sau că sunt probleme de redare.

 Google a publicat rezultatele pe primul trimestru al anului

  • Vânzările de reclame pe YouTube au crescut cu 21% de la an la an. Au fost depășite estimările. 
  • Abonamentele au adus venituri de 15 miliarde de dolari pentru YouTube în 2023.
  • Numărul de canale care publică Short-uri a crescut cu 50% de la an la an. 
  • YouTube Partner Program a oferit plăți creatorilor de conținut mai mult decât orice altă platformă de monetizare.  

 YouTube permite inserarea de reclame în Shorts pentru anumite categorii de conținut. În funcție de profilul business-ului tău, poți alege să ți se afișeze reclama între videouri din același domeniu. În felul ăsta, advertiserii au mai mult control și pot avea cea mai bună expunere prin asocierea cu conținut din aceeasi categorie cu business-ul.

 Creatorii de Short-uri pot de acum să facă un Remix la alt Remix.

 YouTube adaugă și mai multe reclame. De data asta vor să introducă ”pause ads” pentru TV. Cum ai înțeles probabil și din nume sunt reclame care apar când pui pauză.   

 YouTube introduce o opțiune importantă în controlul parental: copiii nu vor mai putea comenta, dar vor putea citi comentariile la videouri pe YouTube.  

LinkedIn

 LinkedIn testează un abonament Premium Company Page și e gândit pentru business-urile mici și medii. Costă 99 de dolari pe lună și ajută business-urile să atragă clienți, să-și construiască credibilitatea și să iasă în evidență.

Mai sunt și alte beneficii interesante:

  • Poți vedea cine a vizitat pagina business-ului (bineînțeles, dacă acel user nu are vizibilitatea setată pe privat) și îi poți invita să urmărească pagina.
  • Testimoniale personalizate – business-urile care au acest abonament pot alege să afișeze un testimonial sau un citat al unui client în partea de sus a paginii
  • Buton personalizabil – poția lege ce să scrie pe el și unde să trimită utilizatorii
  • Asistent AI care te ajută să scrii postări
  • Utilizatorii care interacționeza cu pagina business-ului vor fi invitați automat să dea follow

 Pe Linkedin ai opțiunea de a seta un buton custom. Găsești opțiunea când editezi profilul.

Acolo poți seta un link sau un buton custom. Butonul custom are mai multe opțiuni și alegi ce ți se potrivește: Visit my store, Visit my website, View my portfolio, View my blog, Book an appointment, Subscribe to my newsletter și Request services.

Poți seta și un link către care să direcționezi persoanele interesante. 

Acest buton e important pentru că e atașat contului tău peste tot. Oricând publici o postare nouă, sub numele tău va apărea acest buton. Pe profilul tău va apărea imediat sub butonatele de Follow / Connect și mesaje. 

 LinkedIn oferă date noi despre utilizatorii din UE. Platforma are acum 47,9 milioane de utilizatori activi pe lună în UE, cu 2,7 milioane mai mulți în ultimele 6 luni. 

 LinkedIn înregistrează din nou niveluri record de engagement. O creștere de 11% față de ultimul trimestru al anului trecut. Nu oferă mai multe date despre aceste niveluri record. Din 2018 le declară, dar nu avem cifre.  

 LinkedIn permite companiilor să adauge postări, articole și alte formate de conținut în secțiunea Featured.

 LinkedIn adaugă o scurtătură care te ajută să ajungi mai repede la articole colaborative la care poți contribui cu expertiza ta.

 LinkedIn lansează opțiunea de setare a cheilor de acces pe iOS:

 LinkedIn a anunțat o nouă bifă de verificare pentru recrutori ca măsură de protejare împotriva scamurilor și înșelăciunilor. 

Twitter / X 

 Libertatea de exprimare are un preț pe Twitter / X: Musk a anunțat că noii utilizatori vor trebui curând să plătească o taxă pentru a putea posta. Nu e noua ideea. În octombrie 2023, Twitter / X a testat taxa de 1 dolar pe an pentru utilizatorii noi din Noua Zeelandă și Filipine.

Musk a menționat recent în câteva postări mai multe detalii. Nu se știe exact cât va fi această taxă, dar se va aplica doar noilor conturi, care vor să posteze imediat după crearea contului. Altfel, după 3 luni de la crearea unui cont, vor putea să posteze.

Măsura e luată pentru a reduce spam-ul pe platformă. 

 Twitter / X oferă bifa conturilor influente, adică acelor conturi care au mai mult 2.500 de conturi verificate ca followeri. Problema e că Musk a transformat în business bifa atunci când a lansat-o contra cost, iar acum utilizatorilor nu le convine să pară că ar fi plătit pentru ea când nu au făcut-o.

Să nu mai menționez că Musk s-a supărat inițial pe utilizatorii cu bifă dinainte să preia el Twitter pentru că au refuzat să o cumpere. A dat-o el preferențial cui a dorit, iar apoi conturile mari au primit-o. Iar acum dă bife cu forța. Musk love drama!

Partea interesantă e alta: acești utilizatori care primesc automat bifa, au acces și la toate beneficiile oferite de abonamentul Premium. Fără să plătească. Atunci de ce ar mai plăti un utilizator pentru bifă? Sigur, nu e ușor să crești un cont, dar e doable. 

 Twitter / X va scoate opțiune prin care poți ascunde bifa pe contul tău.

 Twitter / X pregătește o schimbare semnificativă: plănuiește să ascundă toate butoanele de acțiuni de la postări, adică like-ul, share-ul etc. Singurele informații pe lângă conținutul postării vor fi: data publicării și numărul total de afișări.

Poti folosi si gesturi pentru anumite actiuni: dai swipe dreapta la o postare pentru a da reply și swipe stânga la o postare pentru a da like.

Va trebui să apeși prelung pe o postare pentru a avea accesibile butoanele.

 Toți utilizatorii iOS au acum posibilitatea să seteze chei de acces pentru logare.

 Elon Musk se gândește (din nou!) dacă să relanseze Vine.

 Twitter / X se pregătește să lanseze o aplicație TV pentru videouri.

 Edison Research a publicat un raport din care reiese că rata persoanelor care indică folosirea Twitter / X a scăzut cu 30% de la an la an.

 Elon Musk iar amplifică popularitatea Twitter / X după cum îi convine lui. De data asta a afirmat că traficul pe Twitter / X e mai sus ca oricând

Social Media Today a identificat că SEMRush e sursa informației, doar că arată traficul de pe site, nu include și date despre folosirea aplicației. Mai mult, se pare că acea creștere de trafic din aprilie a reprezentat de fapt o schimbare în metodologia de raportare. 

 Twitter / X oferă noi date despre utilizatorii din UE. În ianuarie 2024, Twitter / X avea 61,8 milioane de utilizatori în UE (logați) și 49,6 milioane de vizitatori nelogați – un total de 111,4 milioane de utilizatori în toată zona UE.

Tot cu ocazia au dezvăluit și câți moderatori au. Și așa s-a descoperit că Twitter / X are foarte puțini moderatori.

  • Meta are 264 de milioane de utilizatori în UE și 15.000 de moderatori
  • TikTok are 142 de milioane de utilizatori în UE și 6.287 moderatori
  • Twitter / X are 111,4 milioane de utilizatori în UE și 1.849 moderatori
  • LinkedIn are 47,9 milioane de utilizatori în UE și 1.150 moderatori

Pinterest

 Pinterest testează noi layout-uri pe aplicația iOS: Wide și Compact. Va exista și opțiunea Default.

Pinterest îți permite să creezi colaje direct prin aplicație. 

 Pinterest a adăugat o opțiune Account Claiming pentru Instagram. Cu ajutorul ei poți conecta contul instagram la cel de Pinterest:

  • Primești credit atunci când cineva distribuie pe Pinterest conținut de pe contul tău de Instagram 
  • Poți să vezi informații despre acel conținut.
  • Poți publica automat pe Pinterest ce publici pe Pinterest

Reddit

 Reddit lansează un update important în aplicație (pe iOS și Android) prin care simplifică modul în care utilizatorii interacționează:

  • Ajungi mai rapid în secțiunea de comentarii
  • Ajungi mai rapid la postarea principală
  • Gesturi noi – ”swipe în sus pentru conversații și swipe stânga pentru conținut nou”

 Reddit adaugă reclame dinamice pentru produse și au ca scop promovarea produselor în procesul de descoperire. Acest format de reclame folosește ”semnale de shopping”, adică discuții între persoane care caută să încerce un produs sau un brand.  

Snapchat

 Snapchat îți permite să încarci audio din telefon.

 Snapchat se inspiră și el de la TikTok și acum oferă utilizatorilor opțiunea de a face videouri mai lungi.

 Snapchat îți permite să fixezi videouri în primele 3 poziții din secțiunea Spotlight.

 Snapchat permite adăugarea de admini pe conturile business. Hai, Instagram, copiază și opțiunea asta!

Business-urile își pot administra conturile pe business.snapchat.com. De acolo pot publica și programa conținut și mult altele.

 Snapchat plănuiește să insereze watermark pe imaginile create prin instrumentele lor AI.

 Snap declară că timpul total de vizionare din Spotlight (rival pentru TikTok) a crescut cu 125%. 

Aplicația a înregistrat 422 de milioane de utilizatori activi pe zi în primul trimestru al anului, o creștere cu 39 million (10%) de la an la an. Abonații Snapchat+ s-au triplat de la an la an și acum sunt peste 9 million subscribers.

Snap plănuiește să investească în continuare în modele de generative AI pentru creare lentilelor (Lenses) de pe platformă. Numărul de lentile AI vizionate de către utilizatori a crescut cu mai mult de 50% de la an la an. 

Google

 Google Drive a lansat modulul dark pentru toată lumea.

 Google testează în căutare un nou filtru, Short Videos. Să poți vedea pe mobil rezultate video (YouTube Shorts și videouri de pe TikTok) pentru ce ai tu nevoie.

 Google Meet primește un update foarte util: transferarea apelurilor între web și telefon

Pe lânga asta, a mai primit și instrumente pentru notițe: poți face note cu diferite instrumente de scris, stickere, boxuri de text, etc. Pot fi folosite în timpul prezentărilor. 

  Google vrea să te ajute să identifici apelurile de la numere necunoscute. Practic, ar fi o versiune simplificată a procesului de căutare pe Google a numărului de telefon. Știu sigur că nu sunt singura care face asta.

 Google a închis Google Podcasts pe 2 aprilie în SUA. Pe 23 iunie, Google închide Google Podcasts peste tot în lume. Până atunci ai timp să transferi podcasturile pe alte aplicații.

Dacă asculți podcasturi pe Google Podcast, atunci ar trebui să știi că poți muta lista de podcasturi pe YouTube Music sau pe altă aplicație.

 De acum poți downloada simultan mai multe aplicații prin Google Play Store. 

 Google Drive schimbă scurtăturile pe web.

 Google extinde accesul către toți utilizatorii la instrumente disponibile initial doar de abonații Google Photos: Photo UnBlur, Magic Eraser și Magic Editor. Sunt instrumente de editare a imaginilor, care îți pot fi utile mai ales dacă folosești activ Google Photos.

 Gmail pregătește o funcție care-și va fi utilă: un filtru ”Subscriptions”, care va pune la un loc toate emailurile care se încadrează în categoria asta. În această secțiune vei vedea cine trimite cele mai multe emailuri și, cum ar fi de așteptat, te vei putea dezabona rapid de la ce nu-ți mai e util. 

 Google testează afișarea răspunsurilor în secțiunea Discussions and Forums în rezultatele căutării. 

 Google testează o nouă opțiune, ”Speaking practice”, în căutare, care te poate ajuta să-ți îmbunătățești abilitățile de a vorbi engleza la nivel conversațional.

Apple

 Apple a reluat discuțiile cu OpenAi despre generative AI pentru introducerea unui chatbot Ai în iOS 18.

Microsoft

 Outlook are în sfârșit opțiune de undo pentru mailuri, așa cum e și pe Gmail.

 Windows 11 inserează reclame în meniul Start pentru toată lumea. Dacă vrei să scapi de ele, există o soluție

Altele

 Telegram are multe optiuni noi

  • Recommended Channels – o nouă secțiune Channels, unde găsești canalele pe care le urmărești, plus recomandări de canale pe subiecte asemănătoare
  • My Profile – În setări ai secțiunea My Profile care îți permite să vezi cum arată profilul tău atunci când e văzut de alte persoane
  • Channels on Your Profile – Dacă deții un canal, de acum îl poți adăuga pe profil 
  • Poți viziona anonim story-uri – utilizatorii Premium pot activa Stealth Mode în meniul din story și astfel ascund că au văzut un story în următoarele 25 de minute
  • și altele.

 Telegram lansează opțiuni pentru business-uri. Telegram Business are opțiuni de personalizare pentru pagina de start, setarea unui program, setare de template-uri pentru reply-uri și alte tipuri de mesaje, chatbot-uri, tag-uri pentru discuții și altele. 

Canalele publice de pe Telegram, care au mai mult de 1.000 de abonați, pot genera acum 50% din venituri din reclamele afișate pe canalele lor.

 Twitch lansează pentru toți utilizatorii feed-ul Discovery, care e asemănător cu TikTok prin care acești pot descoperi conținut nou. Acest nou feed va avea 2 secțiuni: Live Feed și Clips Feed. 

 Fake News, propagat pe TikTok: iepurașii și ouăle de Paște ascund bani în interior. Lidl și Heidi fac apel la cumpărători să nu mai distrugă produsele în căutare de bani.

 Netflix a făcut o serie de anunțuri cu legate de venituri și abonați pentru primul trimestru al anului. Dar au anunțat o schimbare importantă pentru companie.

 Spotify lansează playlisturi personalizate cu ajutorul AI, iar tu le poți construi prin indicații text, prompt-uri. Momentan va fi disponibilă în Marea Britanie și Australia, iar cu timpul se va extinde.

Plus, Spotify pregătește opțiuni prin care utilizatorii pot remixa melodii (modificarea vitezei, mixuri din mai multe melodii și le pot edita). Și e posibil ca artiștii să aibă de câștigat.

Bineînțeles, e posibil ca aceste opțiuni să nu fie disponibile pentru oricine, ci se zvonește că e posibil să fie lansat un nou abonament, mai scump, iar remix-urile nu vor putea fi apoi folosite pe alte aplicații, cum ar fi TikTok.

+ Natura e un artist pe Spotify. Da, natura pe care o știm cu toții. E un proiect inițiat de Muzeul pentru Națiunile Unite (în colaborare cu Spotify și agenția digitală AKQA) pentru a recunoaște natura ca artist cu propriile drepturi. 

Substack permite podcasterilor să sincronizeze și să-și distribuie episoadele pe Spotify.

 Disney+ începe să blocheze distribuirea de parole, adică, așa cum a impus și Netflix, un cont să poată fi folosit doar de către cei care locuiesc la aceeași adresă (sau care se loghează constant la acel WiFi ;)).

 Uber a lansat o secțiune pentru toate măsurile de securitate (securitate în timpul curselor) și pot fi activate după preferințe.

 Se pregătește lansarea primului muzeu dedicat jocurilor video în București: Video Games Museum. 

 Internet Archive va arhiva în premieră istoria unei țări, Aruba.

 Noul director Netflix pentru segmentul de filme va prioritiza producțiile originale cu bugete mai mici și actori mai puțin cunoscuți.

 Jocurile de pe Steam nu mai pot fi returnate după ce te-ai jucat 100 de ore

 Aaron Sorkin lucrează la continuarea filmului ”The Social Network”.

 ”Fallout” e cel mai vizionat serial de pe Prime Video: 65 de milioane de persoane au vizionat serialul la nivel global în primele 16 zile.

Abonează-te la newsletter-ul SocialWeb.ro pentru a primi pe mail cele mai recente noutăți din social media și internet.

Share:

administrator

Working and loving social media and online. Lucrez în online din 2006 și în social media din 2008. Am lucrat pentru site-urile revistelor Cosmopolitan și Marie Claire (site + social media), apoi am fost Social Media Manager la Kiss FM, radioul #1 din România. Plus alte colaborări ocazionale. Numitorul comun pentru toate proiectele e contentul. Creat, planificat, editat, curatoriat, declinat pentru social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *