Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!
2. Instagram face o schimbare neașteptată: în stânga sus, în loc de logo, acum apare ”For You”. Feed numit ca pe TikTok.
3. Instagram accesat din browser pe desktop afișează acum 2 feed-uri: For You și Following.
4. Mici schimbări când te pregătești să publici un Reel: butoane dedicate pentru tag și locație, apoi meniul de opțiuni e accesibil după ce dai swipe în sus.
5. Instagram se pare că a readus opțiunea de a da reply la ORICE comentariu cu un Reel. Orice comentariu de la orice postare de pe Instagram!
6. Instagram închide conturi fără avertisment.
TikTok
7. TikTok lansează o nouă opțiune de monetizare: videouri doar pentru subscriberi.
8. TikTok caută soluții pentru a atrage interes asupra opțiunilor de shopping. Oferă pentru o serie de business-uri listări gratuite, livrare gratuită și comision 0 pe vânzări.
„Aceasta înseamnă că utilizatorii din SUA cu vârsta între 13 și 15 ani nu vor mai vedea reclame personalizate pe TikTok pe baza activității din afara TikTok, iar utilizatorii din Spațiul Economic European, Marea Britanie și Elveția, cu vârsta între 13 și 17 ani nu vor mai vedea anunțuri personalizate pe TikTok, pe baza activității de pe sau din afara TikTok.”
10. Feed-ul STEM de pe TikTok a crescut afișările pentru hashtag-urile tematice cu mai mult de 30%.
11. Compania ByteDance lansează o nouă aplicație, Ripple, prin care creatorii de conținut pot face rapid muzică și o pot edita. Momentan e disponibilă doar în SUA, dar pare interesantă. Poate o vor extinde în mai multe țări.
12. Secțiunea Feeds in Facebook are noi opțiuni:
- Posts – vezi în ordine cronologică postări de la prieteni, conturi pe care le urmărești, grupuri în care ești și pagini pe care le urmărești
- Notifications – vei vedea notificări atunci când cineva interacționează cu conținutul pe care îl postez sau dacă sunt noutăți legate de lucruri pe care le-ai selectat să le vezi
- Stories – Poți vedea la un loc story-urile publicate de prieteni și pagini pe care le urmărești (arată ca în Messenger)
13. Pe Facebook a venit în sfârșit o opțiune super utilă: poți copia link-ul un video exact la momentul de la care vrei să fie vizionat.
Meta (Facebook + Instagram + WhatsApp)
14. Meta publică un nou ghid cu sfaturi care te ajută să creezi Reel-uri de succes.
15. Threads, noua rețea socială pe care o lansează curând Meta, și-a făcut apariția pentru scurt timp în Play Store. Aplicație e foarte posibil să fie lansată, dar a fost disponibilă pentru puțin timp. Cu toate că nu mergea să îți faci cont.
Ținând cont de toate schimbările pe care le face Musk la Twitter (de care ți-am mai zis și în alte articole, iar pe cele mai recente le poți descoperi mai jos), Meta ar trebui să se grăbească cu lansarea.
Poți să vezi aici câteva screenshot-uri din aplicație. Se pare că vei putea urmări aceleași conturi pe care le urmărești și pe Instagram, e mult mai conversațional (deh, seamănă cu Twitter)
16. Meta vrea să transforme Facebook într-un magazin de aplicațiie în UE.
UE are o nouă reglementare numită Digital Markets Act (DMA), care va intra în vigoare în primăvara 2024. Pe scurt: Apple și Google trebuie să deschidă accesul către alte metode de downloadare a aplicațiilor.
Așa că Facebook a anunțat un nou tip de reclamă, despre care ți-am povestit pe 21 iunie că Meta lansează opțiunea de reclame prin care să promovezi direct aplicații. Dar eu am crezut că e că te va trimite în App Store și Play Store, nu să devină Facebook magazin de aplicații.
Sigur, e bine să existe opțiuni, să nu mai fie taxele imense pe care le ia Apple, dar nu știu dacă Facebook ar trebui să se bage în treaba asta. Cum se asigură ei că sunt aplicații bune când ei aprobă reclame cu malware?
Au fost lansate 22 de ”carduri de sistem” pentru Facebook și Instagram.
”Acestea oferă informații despre modul în care sistemele AI clasifică conținutul, câteva dintre predicțiile pe care le face fiecare sistem pentru a determina ce conținut ar putea fi cel mai relevant pentru tine, precum și setări pe care le poți face pentru a te ajuta să îți personalizezi experiența.”
Aceste carduri includ și conținutul de la conturi pe care nu le urmărești și grupuri în care nu ești.
Opțiunea “Why Am I Seeing This?” este extinsă și pentru secțiunea de Reel-uri din Instagram, precum și secțiunea Explore, plus pentru Reel-urile de pe Facebook. Prin apăsarea acestui buton poți să vezi de ce îți e afișat un anumit Reel (o opțiune asemănătoare e și pe TikTok).
Opțiunea “Show more, Show less” pe Facebook te ajută să customizezi experiența și ce conținut vezi. Opțiunea e disponibilă și în Feed, video și Reel-uri și o găsești la iconița cu 3 puncte. Meta lucrează la moduri în care să o facă mai vizibilă.
De asemenea, Meta lansează tool-uri utile pentru cercetători: Meta Content Library și API.
18. Pe 7 iunie ți-am povestit că WhatsApp testează opțiunea a trimite poze HD prin aplicație. Ei bine, acum se pare că lucrează și la opțiune HD pentru videouri!
19. WhatsApp o metodă nouă și mai simplă de transfer prin cod QR, dar ai nevoie de ambele telefoane: deschizi WhatsApp pe vechiul telefon și scanezi codul afișat pw WhatsApp pe noul telefon. Și așa faci rapid transferul de istoric de chat.
YouTube
20. YouTube se pare că testează limitarea ad blockerelor. Mai multe persoane au primis mesaje de avertizare atât pe desktop, cât și pe mobil.
Avertismentul spune că: ”Player-ul video va fi blocat după 3 videouri”. Practic ai 3 șanse să dezactivezi ad blocker-ul dacă vrei să te uiți la videouri pe YouTube sau să plătești pentru Premium..
21. YouTube permite acum abonaților Premium să câștige badge-uri pe baza folosirii platformei. Nu există beneficii propriu-zise pentru colectarea acestor badge-uri.
Câte exemple de badge-uri: Trailblazer (ai devenit abonat Premium în primii 2 ani de la lansarea serviciului), Multi-platinum listener (ai ascultat 100 de ore în YouTube Music) sau Efficiency expert (30 de ore de picture-in-picture).
22. LinkedIn experimentează cu oportunități de monetizare pentru creatorii de conținut.
Lucrează atât la oportunități directe de monetizare, cât și tool-uri pentru campaniile dintre creatori și business-uri (să poată accesa date din anaylitcs, de ex.).
23. Dacă nu ai cont pe Twitter și nu ești logat în el, nu vei mai putea vedea tweet-uri. Asta înseamnă că tweet-urilor nu vor mai fi incluse în rezultatele căutărilor pe Google și nici tool-urile AI nu mai pot folosi informațiile de acolo. Elon Musk nu mai dorește de ceva timp asta. Iar acum a și acționat în acest scop.
Dar asta nu e tot…
24. Twitter limitează numărul de tweet-uri care pot fi citite într-o zi.
Inițial au fost așa:
- Conturile verificate (adică abonate la Twitter Blue) pot citi 6.000 de postări / zi
- Conturile neverificate – 600 de postări / zi
- Conturile noi neverificate – 300 de postări / zi
Și de atunci le-a mai crescut de 2 ori (că așa face un lider bun – în loc să o ia o decizie clară, o modifică de nu știu câte ori):
- Conturile verificate – 10.000 de tweet-uri / zi
- Conturi neverficiate – 1.000 de tweet-uri / zi
- Conturile noi neverificate – 500 de tweet-uri / zi
Pentru că Twitter se luptă cu „niveluri extreme de colectare a datelor” de la „câteva sute de organizații” și „manipularea sistemului”.
25. Linda Yaccarino, CEO-ul Twitter, a făcut publice planurile pentru platformă:
- Reclame full screen și posibil un feed video full screen
- Atragerea celebrităților și influencerilor pe platformă
- Elemente AI pentru reclame
- Shopping direct în aplicație
26. Accesul la API-ul Twitter costă foarte mult, dar cu toate astea funcționează mai prost ca niciodată.
28. Twitter lansează opțiunea picture-in-picture în aplicația iOS.
29. Pinterest testează un nou sistem prin care îți scanează emailul pentru a afla ce subiecte te interesează. Bineînțeles, cu acordul tău.
Snapchat
32. Snapchat are 4 milioane de abonați plătesc 3,99 de dolari pe lună pentru Snapchat+.
33. Google a început trecerea de la Universal Analytics la GA4.
34. Curând o să îți apară un pop-up în Chrome. Prima fază din proiectul Privacy Sandbox. E prima etapă din planul complicat de oprire a cookie-urilor third party.
35. Ți-am povestit săptămâna trecută că Google și-a încălcat propriile politici pentru reclame. Și, cum era de așteptat, refuză aceste afirmații.
36. Google Meet va avea opțiuni de Poll și Q&A în stream-ul live.
37. Poți seta timp de Focus în Google Calendar. Foarte util pentru utilizatorii Workspace.
38. Google Reader a fost închis acum 10 ani. Nu îmi vine să cred că a trecut atât de mult timp! Îmi amintesc și acum când am aflat și căutam o soluție care să mă mulțumească.
Google Reader a fost un agregator de feed-uri RSS. Un tool miști prin care poți fi la curent cu articolele publicate pe un site. Foarte util pentru oricine e interesat să fie la curent cu știri recente și să urmărească conținutul site-urilor preferate. Articolele pot fi salvate pentru a le citi altădată.
De atunci am trecut pe Feedly și îl folosesc și acum. Sigur, sunt o mulțime de alte soluții prin care poți salva articole, dar eu am rămas cu Feedly pentru că m-am obișnuit cu formatul asemănător cu Google Reader.
39. Google Messages pentru web permite acum reply-ul la un mesaj.
Microsoft
41. Există opțiunea de reacție cu emoji pentru răspunsurile din Bing Search.
Internet
42. Spotify se gândește să introducă videoclipuri muzicale pe platformă.
43. Spotify a publicat peste 100.000 de podcasturi video.
44. Bluesky a oprit temporar înscrierile de conturi noi ca urmare a limitărilor impuse pe Twitter.
#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.
A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și abonează-te la newsletter.