Am publicat un nou video #SocialWebNews pe canalul de YouTube SocialWeb.ro. Subscribe, like, share!
Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!
1. Noutăți despre Meta Verified! După ce ai devenit abonat al acestui serviciu nu vei mai putea să îți schimbi numele, username-ul, data nașterii sau poza. Vor fi blocate orice tentative de modificare a acestor lucruri. Doar numele real va fi aprobat.
Dacă e nevoie să schimbi ceva, va trebui să renunți la abonament, să faci iar modificări și apoi să te abonezi din nou (și implicit Meta verifică din nou toate informațiile).
Dar, un reprezentat Meta a confirmat pentru TechCrunch că se lucrează la o opțiune “fast follow feature” prin care o persoană poate solicita una din aceste modificări fără să trebuiască să se dezaboneze și să reaboneze.
Alte cerințe extra:
- Utilizatorul trebuie să aibă peste 18 ani
- Să aibă autentificarea în 2 pași activată
- Să uploadeze un act care să se potrivească cu poza de pe Facebook și Instagram
- Să aibă postări recente
În cursul săptămânii va apărea o listă detaliată de cerințe.
Bifa se pare că va arăta la fel ca cea existentă, iar conturile verificate vor avea afișat numărul de followeri în mai multe locuri și astfel se disting de conturile abonate la Meta Verify. E posibil să fie confuzie la partea asta de distingere a tipurilor de conturi.
Dar cea mai problematică parte e cea de reach, pentru că pot fi încurajate conturile nepotrivite, cum ar fi cele care distribuie dezinformare sau instigă la ură. Meta spune că printre cerințele Meta Verify, utilizatorul e de acord să se supună tuturor politicilor și reguilor impuse de Meta, dar de-a lungul anilor Meta ne-a arătat că nu gestionează deja treaba asta, deci asta chiar e o problemă reală cu programul Verify.
AdWeek a discutat cu câțiva specialiști despre schimbările observate în ultimele luni.
Una din persoanele care a discutat cu Adweek a povestit că administrează 5 conturi cu un număr variat de followeri (între 5.000 și 10.000). Reel-urile pe acele conturi aveau cam 1.000 de afișări, dar în ultimele săptămâni a observat o scădere la 100 de afișări. Problema e că a observat un astfel de comportament și la conturi mari, cu peste 100.000 de followeri.
Un reprezentat Meta a declarat pentru Adweek că nu au schimbat modul de afișare al Reel-urilor. Cu toate astea, de la începutul anului, mai multe branduri au observat o scădere a afișărilor Reel-urilor vs postări foto.
3. Meta testează propria versiune a formatului inspirat de la BeReal, ”Roll Call”, în Messenger. În fereastra din Messenger va apărea o opțiunea prin care ești încurajat să arăți ce faci în acel moment.
Nu e o opțiune care apare by default în aplicație, ci utilizatorul alege dacă să o pornească în fereastra din group chat. Și o poate activa oricând. Nu e ca pe BeReal, unde aștepți notificarea.
Mișto e că poți seta și o temă. Poți porni un Roll Call în care toată lumea din grup să își arate prânzul.
Roll Call are un timp limitat. Când e activată în grup, se va trimite o notificare către toți membrii grupului.
4. Meta lucrează la o opțiune de editare e mesajelor din Messenger. Uau! Hai cu ea mai repede!
5. Tot în Messenger e testată o opțiune numită Bump. Ce util ar fi să o avem!
Când cineva nu îți răspunde la întrebare sau nu îți confirmă ceva, la cel mesaj poți da Bump și persoana respectivă va fi notificată să vadă acel mesaj.
6. Și tot pe Messenger vine o opțiune de Status. Fix ca pe Messenger, MSN și ce ai mai folosit tu acum miliarde de ani :)) Mai nou sunt pe Slack, Teams și altele platforme de colaborare.
- Ca pe Notes de pe Instagram, ai max 60 de caractere.
- Poți seta cât timp să fie vizibil.
- Ai și opțiuni standard: Cooking, Gaming, Working etc
7. Ieri ți-am povestit despre importanța de a avea un spațiu asupra căruia să ai mai mult control – site, newsletter vs conturi de social media unde depinzi de algoritm. Newsletterele sunt din nou în centrul atenției de câteva luni. De fapt, nu au plecat niciodată, dar acum sunt populare. Sunt multe platforme care te pot ajuta să faci un newsletter, sunt comunități mari care se pot ”aduna” în jurul unui newsletter.
LinkedIn are newsletter (și tot dezvoltă tool-uri care ajută la distribuirea și descoperirea lor), iar acum WhatsApp lucrează la o versiune proprie de newsletter.
- Va fi opțional și va avea propria secțiune în tab-ul Status
- Utilizatorii vor avea control complet asupra a ceea cea văd
- Nu există nicio menționare despre reclame
- Nu e niciun semn că ar fi recomandări pe bază de algoritm
- Utilizatorii ar trebui să vadă conținutul ales în ordine cronologică
- Va exista o opțiune de handles (username) și așa pot fi căutate de utilizatori și să se aboneze la newsletter
8. A apărut un nou studiu despre engagementul în social media (Rival IQ):
- Engagementul e în scădere pe Instagram pentru al treilea an consecutiv, în timp ce pe Facebook și Twitter e mai stabil
- Frecvența postărilor e cam la fel pe Instagram, dar pe Facebook și Twitter a scăzut cu aprox. 20% .
- Aproape toate industriile analizate au înregistrat o creștere a engagementului la postările cu hashtag-uri legate de sărbători, în timp ce concursurile au fost mai puțin populare ca în anii trecuți
- Reel-urile au detronat caruselurile în multe industrii și au devenit tipul de postare cu cel mai mare engagement
- TikTok e favoritul tuturor industriilor: în medie a înregistrat o rată de engagement de 5,69% per postare (pe restul rețelelor sociale, rata medie de engagement a fost mai puțin de 1%)
9. YouTube lansează 2 noutăți:
- Mai multe date în analytics despre Short-uri: ai o secțiune nouă ”Shown în Feed” și mai poți vedea ce procent de utilizatori au văzut Short-urile tale și ce procent a dat swipe mai departe; de asemenea, vor fi mai multe date demografice per format de video
- Mai multe acțiuni pentru moderare în Live Chat
12. Fondatorii Instagram au lansat o nouă aplicație, Artifact, care acum e publică și poate fi downloadată și folosită de oricine. E un agregator de știri, un fel de Feedly, doar ca se folosește de machine learning pentru a-ți oferi conținut de interes pentru tine. Plus, are și componente sociale, să poți discuta cu prietenii tăi tot felul de știri.
#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țină de niciuna prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.
A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și nu uita de newsletter.
1 Comment