Contact Information

Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!

Instagram

Adam Mosseri, șeful Instagram, a oferit recent un interviu pentru Colin and Samir și au avut o discuție lungă despre Instagram.

Pe scurt, câteva informații din interviu:

  • Mai multe de jumătate din timpul petrecut pe Instagram este pe video. 
  • Trimiteri (shareuri) per reach e un metric cheie din punctul lui de vedere pentru a judecat cât de bine merge acel conținut. 
  • Share-uri per afișări e cel mai important fact când e vorba de reach.
  • Cam jumătate din toate afișările de videouri sunt văzute cu sunetul oprit.
  • ⁠Meta prioritizează creatorii de conținut peste publisheri pentru că ei consideră că ”puterea va continua să se mute de la instituții la indivizi”. 

Mosseri zicea la un moment dat că nu vedem conținutul potrivit pentru că urmărim prea multe conturi. Acum ne zice că urmărim prea puține conturi:

“There’s way more unconnected content [profiles you don’t follow] than there is connected content. So you maybe follow, I don’t know, a few hundred accounts, maybe a few thousand, [and] most of them don’t post something to feed in a given day. So let’s say there’s 100 or 200 things you could see in a given day. There are hundreds of millions of pieces of content posted today that are from accounts you don’t follow, and a few of those might be really exciting for you.”

Instagram vorbește de mult timp despre mesageria privată, că acolo e tot mai multă activitate. 

“My hypothesis is that what you share with one friend, or with a group chat, tends to be healthier than something that you want the whole world to know about. And it’s not that [reshares or reposts are all bad], but I do think they bias more towards, like, ‘the whole world needs to know about this horrible thing that happened,’ or this injustice, or it’s a little bit less personal, it’s a little bit less niche.”

TikTok

▪ TikTok a confirmat pentru TechCrunch că testează opțiunea prin care utilizatorii pot face o poză sau pot încărca una pentru a găsi produse similare în TikTok Shop.

TikTok și Ipsos au publicat un nou ghid despre modurile în care brandurile pot folosi elemente creative pentru a crește reach-ul. 

WhatsApp

WhatsApp e posibil să îți permită în curând să fixezi mai mult de un canal în lista din aplicație.

Google a lansat în Brazilia o integrare cu WhatsApp pentru business-uri, care permite integrarea profilului WhatsApp în profilul Google Business.

YouTube

YouTube a început lansarea opțiunii de A/B testing pentru thumbnail-uri. Vei putea testa până la 3 thumbnail-uri per video. ”Câștigătorul”, cel mai bun thumbnail, va determinat de timpul de vizionare.

Opțiune e testată de anul trecut, iar acum YouTube a anunțat că o vor avea toți creatorii cu acces la Advanced Features (cei care au contul verificat).

YouTube testează gruparea comentariilor pe diferite teme (identificate cu ajutorul AI).

YouTube integrează Google Lens în căutare pentru device-urile cu sistem de operare Android. 

YouTube testează coduri QR pentru canale, pe care creatorii le pot folosi pe tot felul de materiale pentru a-și promova canalul de YouTube. Folosește-l în materiale offline, printate.

Poți (sau vei putea) genera codul QR din secțiunea You în aplicația YouTube. 

▪ YouTube experimentează cu efecte pentru Short-uri generate de utilizatori, creatori, care vor să creeze și să publice efecte unice.

Plus, tot mai mulți utilizatori au acces la opțiunea AI ”Jump Ahead”, care folosește AI pentru a identifica părțile cele mai interesante dintr-un video și poți sări în față prin apăsare dublă pe butonul fast forward.

LinkedIn

LinkedIn testează un asistent AI pentru membrii Premium: utilizatorii sunt încurajați să discute cu un asisten AI pentru a afla mai multe despre o anumită companie sau un anumit subiect.

X (fostul Twitter) 

Like-urile de la postările de pe X (fostul Twitter) sunt acum private

– Vei putea să vezi în continuare postările la care ai dat, dar alții nu vor mai vedea. 

– În notificări vei vedea numărul de like-uri și alți metrici pentru postările tale.

– Nu vei mai vedea cine a dat like postării altcuiva.

– Cel care a publicat postarea poate să vadă cine a dat like.

Reddit

▪ Reddit a lansat tag Brand Affiliate prin care marcezi postările în care sunt promovate produse, postări sponsored și orice mai intră în categoria asta.

Snapchat

▪ Snapchat extinde opțiunile AR: Snap Lenses vor fi disponibile pentru discuțiile din Skype.

Google

▪ Vei primi curând emailuri care te vor ajuta să știi dacă fișierele shareuite prin Google Drive nu au fost accesate.

▪ Google testează organizarea rezultatelor căutării pe diferite categorii.

▪ Google testează o opțiune numită ”Summerize this email” prin care îți poate face rezumatul emailurilor.

▪ Google Arts and Culture și Condé Nast au construit o arhivă online prin care spun povestea revistei Vogue și impactul ei asupra modei și culturii.

Apple

▪ A avut loc evenimentul Apple, WWDC 2024. Descoperă ce noutăți a pregătit compania pentru iOS, iPad OS și macOS.

▪ Aplicația Photos va avea mai multe categorii și așa vei găsi mai ușor poze care conțin alte lucruri, cum ar fi coduri QR, scris de mână, documente, hărți etc.

▪ Printre opțiunile AI pe care Apple le pregătește pentru iOS 18 e și înregistrarea unui apel. O vei putea face direct din fereastra apelului, iar cealaltă persoană va fi notificată

▪ Aplicația Calculator primește opțiuni noi în iOS 18 – opțiuni foarte utile pentru diferite conversii.

▪ iMessage primește un alt update în iOS 18: preview pentru link-urile din mesaje.

▪ Lanterna primește și ea un update în iOS 18: când o accesezi din Lock Screen, se va afișa mai mare și îi poți ajusta intensitatea.

▪ O altă noutate utilă e că vei putea genera coduri QR pentru a shareui mai ușor parole Wi-Fi.

77% din iPhone-uri au instalat iOS 17. Și, se pare că rata de adopție e mai mică în comparație cu iOS 16 (măsurat la fel, înainte de anunțul noului sistem de operare) – 81%.

▪ Mai multe detalii despre cum va arăta aplicația Photos în iOS 18.

▪ O altă noutate interesantă din iOS 18 e că va permite developerilor de aplicații să contacteze utilizatori (pot alege ei pe cine) pentru a-i recâștiga cu oferte. Pe lângă asta, App Store-ul are o căutare îmbunătățită și mai sunt și alte noutăți pe care le poți descoperi în articol.

Apple ID va deveni Apple Account pe toate device-urile.

▪ iOS 18 te va avertiza când folosești un încărcător lent.

▪ 15 opțiuni ascunse din iOS 18 despre care nu s-a discutat la lansare.

Despre unele am scris în articol sau mai sus, dar mi-au atras atenția:

– Scurtătura în Control Center prin care poți închide rapid telefonul când ai nevoie

– Secțiunea de apeluri recente va avea în sfârșit buton separat de apel (am apelat de multe ori din greșeală un număr, de obicei pentru că apăsam să închid un apel, dar deja era închid până apăsam eu și așa ajungeam să apelez un alt număr din recente)

– Tot legat de apeluri, în fereastra prin care poți forma un număr vei avea o opțiune prin care poți căuta un număr și să-l apelezi de acolo

▪ Interfața iCloud va avea un redesign în iOS 18.

▪ Citește și noutățile pregătite pentru noul watchOS.

Elon Musk a avut un nou rant cu ocazia evenimentului Apple în care a fost făcut public parteneriatul cu OpenAI. A publicat o postare pe X (fostul Twitter): ”Dacă Apple integrează OpenAI la nivel SO, atunci device-urile Apple vor interzise în companiile mele”.

▪ Apple e posibil să adauge Google Gemini și alte modele AI în iOS 18.

▪ Tot în cadrul evenimentului WWDC 2024, Apple a anunțat că Vision Pro va fi disponibil în noi țări: China, Japonia, Singapore, Australia, Canada, Franța, Germania și Marea Britanie.

Altele

My Spotify e noua inițiativă Spotify, care momentan va fi lansată în SUA, Canada, Marea Britanie, Irlanda, Australia și Noua Zeelandă. 

Spotify va lansa bannere și mesaje în aplicație potrivite cu preferințele tale muzicale. Wrapped are mare succes la fiecare final de an, iar acum Spotify introduce mai multe elemente personalizate pentru tine. 

Îți va spune de câte ori ai ascultat un anumit artist, vei primi mesaje să asculți acest artist și să folosești DJ-ul AI pentru a asculta muzică asemănătoare.

Daylist e o opțiune care îți face un playlist cu ce asculți de obicei în timpul zilei. 

Hub-ul “Made For You” îți va oferi playlist-uri, podcasturi, opțiuni și recomandări personalizate. 

▪ Aplicația BeReal a fost cumpărată de compania Voodoo cu 500 de milioane de euro.

#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.

A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și abonează-te la newsletter

Share:

administrator

Working and loving social media and online. Lucrez în online din 2006 și în social media din 2008. Am lucrat pentru site-urile revistelor Cosmopolitan și Marie Claire (site + social media), apoi am fost Social Media Manager la Kiss FM, radioul #1 din România. Plus alte colaborări ocazionale. Numitorul comun pentru toate proiectele e contentul. Creat, planificat, editat, curatoriat, declinat pentru social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *