Contact Information

Cea mai importantă parte din social media este să măsori rezultatele. Poți să ai cele mai cool idei de postări, dar dacă nu măsori rezultatele și ții evidența prezenței în social media, e ca și cum ai munci degeaba.

Astăzi am urcat un video pe contul de Youtube SocialWeb.ro prin care îți explic cum faci un calendar editorial.

Însă o parte importantă a prezenței în social media o reprezintă măsurarea rezultatelor.

Așa că ai nevoie de o serie de rapoarte pe care să le completezi la o frecvență regulată de timp.

De exemplu eu am rapoarte saptamana și lunare pentru a ține evidența cifrelor din social media. Și arată cam așa structura fiecărui raport:

Raport săptămânal

Raportul săptămânal e util pentru că poți avea o imagine de ansamblu rapidă asupra a ceea ce merge și ce nu. Și că nu e nevoie să aștepți o lună să tragi concluzii. Poți completa cifrele ori vineri, ori luni. Cum dorești tu.

Săptămâna 1 Săptămâna 2 Săptămâna 3
Facebook (nr. like-uri)
Instagram (nr. followeri)
Youtube (nr. subscriberi)

Dacă ai și site, poți să incluzi în tabel încă 2 rânduri.

Săptămâna 1 Săptămâna 2 Săptămâna 3
Facebook (nr. like-uri)
Instagram (nr. followeri)
Youtube (nr. subscriberi)
Site (nr. unici)
Site (nr. afișări)

Raport lunar

Pe același model, ar trebui să ții și o evidență lunară. La fiecare 1 ale lunii, completezi cifrele din acel moment.

Iulie 2018 August 2018 Septembrie 2018 Octombrie 2018
Facebook (nr. like-uri)
Instagram (nr. followeri)
Youtube (nr. subscriberi)

Astea sunt rapoartele principalele pe care ar trebui să le țină orice business prezent în social media.

Apoi ar trebui să ai și în funcție de campanii rapoarte (pentru a vedea ce a mers și ce nu), pentru ad-urile făcute (să poți să ai o privire de ansamblu asupra ad-urilor care au mers și care nu au mers, ce diferă la el și ce concluzii să tragi după rezultate).

Alte templateuri de rapoarte care îți pot fi utile:

Hootsuite

CoSchedule are o arhivă cu foarte multe tempalte-uri. Sigur găsești ceva util.

SmartSheet

Buffer – Sunt templateuri bune pentru a urmări evoluția cifrelor pentru fiecare postare.

Sunt doar câteva exemple de templateuri. Cel mai simplu însă e să îți faci propriile templateuri în funcție de cifrele pe care vrei să le urmărești. De exemplu, poți face rapoarte prin care urmărești cum merg articolele de pe blog – pe ce linkuri se dau multe clickuri și pe ce se dau clickuri puține, ce se shareuiește și ce nu se shareuiește.

Poți urmări mai detaliat video-urile de pe Youtube dacă ai acolo o prezență puternică. Și să le faci detaliate cu like-uri primite și dislike-uri, comentarii, câte vide-uri ai urcat săptămânal/lunar etc.

Dacă nu știi ce ar trebui să măsori, scrie-mi într-un comentariu mai jos și fac tot ce pot să te ajut să găsești template-ul perfect.

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *