Contact Information

Azi se împlinesc 50 de ani de când Martin Cooper (Motorola) a realizat prima convorbire telefonică la un telefon mobil vorbind cu Joel S. Engel (Bell Labs).

Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!

1. WhatsApp lucrează la o opțiune tare mișto: să poți securiza chat-uri și să poată fi accesate doar prin amprenta ta sau un cod PIN setat de tine.

2. Nu e vreo surpriză știrea asta: LinkedIn adaugă Suggested Posts pe baza intereselor tale

De când a apărut TikTok, de fapt de când a început să aibă tot mai mult succes, fiecare rețea socială și-a modificat algoritmul astfel încât să îți arate conținut de la conturile pe care le urmărești, dar și să îți ofere conținut. Ei bine, nimeni nu o face mai bine ca TikTok, dar schimbarea asta e extrem de bună.

Până la aceste modificări, publicul tău era limitat. Și trebuie să muncești foarte mult să ajungi în afara lui, să îți descopere conținutul și alții. Ei bine, acum ai șanse și mai mari să îți fie observat conținutul de persoane care ar fi interesate de el.

3. Twitter a făcut public codul sursă pentru algoritmul de recomandări. Ce s-a aflat cu ajutorul lui:

  • Twitter urmărește cum merg tweet-urile publicate de power users, republicani, democrați și, extraordinară surpriză, Elon Musk (developerii au declarat că urmăresc tweet-urile republicanilor și democraților doar pentru statistici, dar s-a descoperit că o fac pentru a se asigura că schimbările de pe Twitter nu afectează niciunul din aceste 4 grupuri)
  • Feed-ul For You include 50% tweet-uri publicate de conturi pe care nu le urmărești și 50% de la conturi pe care le urmărești, dar poate varia procentul de la utilizator la utilizator
  • Reach-ului tweet poate fi mărit cu like-uri și RT-uri
  • Vor fi limitate tweet-urile care conțin doar un link și cele care atrag acțiuni negative (block, unfollow)
  • Tweet-urile în care e menționat ”Ukranian Crisis” sunt downranked

4. Ți-am povestit deja despre Twitter Blue pentru business-uri. Ei bine, exista o taxă extra pentru angajații companiilor. Practic să aibă bifă și să fie recunoscuți pe Twitter va fiind angajații acelei companii. Costă 50 de dolari pe lună.

5. A trecut și 1 aprilie, data la care Twitter a anunțat că va scoate toate bifele obținute prin sistemul clasic de verificare și vor avea bife doar abonații Twitter Blue. Buuun, e 3 aprilie și cele mai multe bife sunt tot acolo, cel mai probabil pentru că trebuie scoase manual de la fiecare cont. 

New York Times nu mai are bifa, dar e posibil să fie și din cauza disputei pe care o au cu Musk. New York Times a declarat că nu vor plăti pentru Twitter Blue, Musk i-a numit ipocriți pentru că și eu funcționează pe baza de abonament (de parcă ar fi același tip de abonament). 

Multe alte conturi au încă bifa. Dar tot mai multe conturi mari au anunțat că nu vor plăti pentru bifă. Lebron James, Casa Albă, Karl Urban, Jason Alexander și alții

Cel mai comic mi se pare că Twitter a actualizat fereastra în care îți oferă detalii despre bifa unui utilizator (și unde vedeai cum a obținut bifa: dacă e verificat prin metoda clasică sau e abonat Twitter Blue) și acum nu mai știi cine a plătit și cine nu pentru bifă. :)) 

6. Italia blochează temporar ChatGPT și investighează dacă s-au încălcat legile UE de protecție a datelor.

7. De acum poți shareui mult mai ușor fișiere între calculatorul cu Windows și device-urile Android. Prin aplicația Nearby Share Beta for Windows.

8. Google Keep permite acum deschiderea mai multor notițe una lângă alta pe tabletele Android și device-urile care se pliază.

#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țină de niciuna prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.

A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și nu uita de newsletter

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *