#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țină de niciuna prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.
Revine și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți.
Bun, hai să trecem prin cele mai recente noutăți din social media și internet.
Pantone a anunțat culoarea anului 2023: Viva Magenta.
Facebook Poke nu a murit! Încă e disponibil. L-am folosit și eu aseară.
Tu îți mai amintești de el? Lasă-mi un comentariu pentru că sunt curioasă dacă știi de el.
YouTube a publicat topul videourilor și creatorilor din 2022 din SUA.
Cele 10 videouri din acest top au fost vizonate în total de peste 650 de milioane de ori în peste 55 de milioane de ore. Și, însumat, canalele de YouTube care au publicat aceste videouri au 225 de milioane de subscriberi.
Cel mai vizionat video pe YouTube în 2022 în SUA e: Technoblade – so long nerds.
Cel mai vizionat YouTube Short în 2022 în SUA e: Shangerdanger – Diver Cracks Egg at 45 ft Deep #Shorts
Cel mai popular creator de conținut în 2022 în SUA e: MrBeast (pentru al 3-lea an consecutiv)
Cea mai populară melodie pe YouTube în 2022 în SUA e: Encanto Cast – We Don’t Talk About Bruno
Netflix permite unui număr destul de mare de subsciberi (de ordinul a zeci de mii) să dea feedback timpuriu pe anumite titluri. Acest programa a fost inițiat când se lucra la filmul ”Don’t Look Up”, când un grup de mic de abonați din SUA au avut ocazia să vadă o versiune timpurie a filmului. Verdictul acestora a fost că filmul e prea serios așa că filmul a fost modificat pentru a fi pe placul publicului.
În acest moment, grupul de compus din 2.000 de subscriberi, dar Netflix îți dorește să-l extindă la câteva zeci de mii de persoane. Dar ar trebuie oare să facă asta?
Adică Netflix are probleme serioase de profit. Au introdus abonamentul cu reclame pentru cei care nu și-l permit pe cel basic. Vine taxa aceea pentru persoanele care accesează Netflix de pe contul tău, dar nu stau în aceeași casă cu tine. Și acum vor să facă filme care să placă publicului.
Păi unde mai e punctul de vedere al regizorului, al scenaristului? Unde mai e mesajul pe care vrei să îl transmiți prin filmul / serialul tău? Unde mai sunt poveștile?
YouTube lansează primul podcast centrat pe trenduri “Like & Describe”. Gazda podcastului e MatPat și podcastul e produs de echipa YouTube’s Culture & Trends. Podcast va spune poveștile mai puțin cunoscute din spatele celor mai mare trenduri de pe YouTube. Episoadele vor fi lunare și vor fi disponibile atât pe canalul oficial de YouTube a Youtube-ului, cât și pe platformele de podcast. Primul episod e deja disponibil.
TikTok și trendurile periculoase promovate acolo. De data asta e vorba despre #sunburnchallenge, în care ești încurajat să îți arăți cele mai dureroase și oribile arsuri solare. S-a atras atenția asupra acestui trend la National Press Club, în Australia, unde au atras atenția asupra acestui trend periculos Prof Georgina Long și Prof Richard Scolyer de la Melanoma Institute Australia. Mai ales, că în Australia și Noua Zeelandă au cea mai mare rată de cancer de piele din lume. În urma acestui semnal de alarmă public, TikTok are acum o campanie, promovată cu un banner, și se angajează că va îndepărta acest content periculos.
TikTok a premiat cele mai bune reclame la prima ediție TikTok Ad Awards pentru Europa. Competiția include reclame din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania, Polonia și țările nordice, Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia și Suedia.
Reclama anului premiată la TikTok Ad Awards a fost ”The Clerk”.
Ieri îți ziceam că Twitter amână relansarea Twitter Blue până găsește o modalitate să evite taxele către Apple. Ei bine, Musk se pare că a stat de vorbă cu Tim Cook de la Apple și s-a lămurit că Apple nu a avut niciodată intenția de a scoate aplicația Twitter din App Store.
Twitter umblă și el puțin la algoritm și va recomanda mai multe tweet-uri de la utilizatori pe care nu îi urmărești. Asta e influența TikTok-ului și tot mai multe rețele sociale o integrează. Facebook și Instagram deja fac asta. Acum și Twitter. Motivația oferită de ei e să îți ofere cel mai bun conținut. Pe Instagram a fost foarte multă nemulțumire legată de recomandări, dar citește în continuare de ce e un lucru bun: așa poți descoperi conturi noi pe care să le urmărești. Până să aibă succes TikTok, consumul nostru din social media era strict legat de contentul postat de conturile pe care urmăream (pe Instagram, Twitter), paginile la care am dat like pe Facebook, prietenii pe care îi avem pe Facebook. Adică îți formai o bulă și consumai cam acel content. Singurii ”intruși” în acea bulă erau postări shareuite de pe alte conturi de cei care-i urmăreai. Recomandările sunt avantajoase și pentru business-urile prezente în social media pentru că așa pot ajunge la potențiali clienți care ar fi interesați de produsele lor.
Urmărește SocialWeb.ro pentru noutăți și informații din social media și internet – pe Facebook, Instagram, TikTok și Youtube. Dacă preferi grup de Facebook, te invit cu drag, plus e grup și pe LinkedIn – distribui mai multe info acolo față de alte rețele sociale. Și nu uita de newsletter.