Ieri am făcut un rezumat cât am putut de concis cu tot ce se întâmplă acum în Australia cu site-urile de știri.
Datele furnizate de Chartbeat arată impactul deciziei celor de la Facebook. De ieri și până azi, traficul total al siteurile de stiri din Australia a scăzut cu 13% după ce Facebook a blocat distribuirea lor.
Traficul total către siteurile australiene realizat din afara țării a scăzut cu 30%. 30%!
Google, care a fost și el inițial împotriva plătirii pentru găzduirea conținutului de știri, a cedat în cele din urmă și a semnat contracte cu 3 companii de presă. Iar acest lucru se vede și în cifre (furnizate tot de Chartbeat): procentul de trafic în Australia către siteurile de știri din Google Search a crescut de la 26% (în ziua dinaintea blocării conținutului) până la 34%, în timp ce traficul din Facebook a scăzut de la 21% la 2%.
Iar traficul către siteurile de știri australiene accesate din afara țării a avut și el de suferit: traficul venit din Facebook a scăzut de la 30% la 4%, în timp ce traficul din Google Search a crescut de la 38% la 52%.
Un studiu realizat în 2020 de Universitatea din Canberra a descoperit că 21% din australieni folosesc social media ca principala sursă de știri și 39% din populație folosește Facebook pentru a citi știri.
Australienii au încercat chiar să fenteze sistemul de blocare a conținutului distribuind știri prin tweet-uri publicate ca postări pe Facebook.
Nu am nici o idee ce decizie va lua Facebook. Google și Facebook sunt diferite totuși. Google are nevoie și mai multă de conținut mai ales pentru Search. Dar Facebook e rețea de socializare. Distribuirea de știri nu e așa de importantă pentru ei.