Contact Information

Cumpărăturile online au ajuns la apogeu, cu atât mai mult atunci când vorbim despre industria de beauty. Ceea ce a făcut diferența în acest sens a fost folosirea inteligenței artificiale și a realității augmentate, integrate în site-urile unor branduri. Avem detalii pentru tine.

Nu este prima oară când abordez subiectul acesta – am scris acum ceva timp despre un tool lansat de Benefit, pentru a te ajuta în descifrarea misterului în ceea ce privește sprâncenele perfecte. Experiența a fost una amazing, cel puțin pentru mine, deoarece chiar am aflat care este secretul unui aspect impecabil al sprâncenelor. Dar propunerea Benefit nu este singura de acest gen din mediul online, din fericire. Din ce în ce mai multe branduri și companii uriașe ne încurajează să experimentăm la acest nivel, din dorința de a ne oferi cât mai multă acuratețe. Așa putem analiza, compara, testa și descoperi, online, prin câteva click-uri, produsele potrivite. Nu-i așa că este cool?

De exemplu, la mijlocul lunii septembrie 2018, în Londra, în cadrul congresului World Retail, a avut loc conferința Tech. 2018, care a exploatat la maximum alăturarea dintre experiența vizuală și zona e-commerce. Și, chiar dacă nu a fost prima oară, s-a pus accentul extrem de mult pe industria de beauty, tot mai promițătoare din acest punct de vedere. Lansările care au avut deja loc și care se vor concretiza în perioada (sper că imediat) următoare se află sub o umbrelă vastă. Iar noi ți le trecem în revistă.

Poți descoperi parfumul potrivit prin inteligența artificială

COTY, una dintre companiile lider pe segmentul de frumusețe, a pus bazele unei platforme ce funcționează prin parametri de inteligență artificială. Ca să fac o scurtă paranteză, portofoliul de parfumerie al distributorului este unul extrem de vast, cuprinzând nume sonore, tip luxury, ca Burberry London, Calvin Klein, Gucci, Boss, Chloé, Tiffany & Co, Miu Miu, Marc Jacobs, Lacoste, Bottega Veneta, Balenciaga, Lacoste, Joop!, Roberto Cavalli, Stella McCartney sau Escada.

Dar despre ce este vorba, mai exact? Ei bine, Coty a lansat AI-powered Fragrance Finder, prin intermediul site-ului englez Boots, tool construit sub forma unui chestionar de 7 întrebări-cheie (care sunt activitățile preferate, care este culoarea favorită, ce tipuri de locuri te atrag etc.). În urma acestui proces ușor și rapid, platforma îți furnizează mai multe parfumuri care se pot contopi perfect cu pielea ta. Tot ce-ți rămâne de făcut după ce afli rezultatele este să mergi în cea mai apropiată parfumerie pentru a le testa pe viu.

Produsele cosmetice pot fi încercate prin realitate augmentată

Da, știu, nimic nou sub soare. Am mai scris despre asta și despre aplicațiile pe care le poți folosi pentru a descoperi produsele și nuanțele potrivite pigmentului pielii tale. Însă nu mă las, căci trebuie să-ți povestesc puțin despre un tool lansat tot de COTY, prin intermediul covergirl.com. AR Try It, așa cum se numește, folosește camera laptopului sau a calculatorului pe post de oglindă virtuală și te ajută să descoperi formulele care ți se adresează. Platforma este, de asemenea, conectată cu shop-ul online walmart.com, de unde poți cumpăra produsele care te-au cucerit.

Potrivit reprezentanților Coty, se lucrează intens la un proiect și mai grandios, și anume fondarea unui make-up artist virtual care, pe baza recunoașterii faciale, să ofere recomandare personalizată. Deci the future is bright, indeed.

Experiența ta de shopping poate fi un stimul pentru simțuri

În cadrul aceluiași eveniment, printre speakeri s-a aflat și Joel Palix, CEO pentru FeelUnique, un shop online multibrand (machiaj, îngrijirea pielii și coafură) pe care poți comanda și din România. Cu ce a venit nou compania? Cu dezvoltarea masivă a zonei audio-foto-video, considerată un content mai bogat și mai personal. De exemplu, pe site, în categoria „Inspire Me”, îți sunt puse la dispoziție podcastul „My Beauty Life” și clipuri tip testimonial, alături de o experiență stil jurnal – toate sunt realizate de echipa companiei, dar și în colaborare cu invitați speciali (endorsement). Practic, așa îți dai seama de eficiența unui anumit produs pe care l-ai pus pe wishlist, e ca și cum ai primi un feedback indirect.

Foto: pexels.com, boots.com, covergirl.com, eufeelunique.com

Share:

Ador domeniul de beauty. De fapt, am început să-l iubesc treptat, cumva silit la început, deoarece îmi doream să fac styling (clișeic, nu-i așa?). După un internship pe departamentul de fashion la Beau Monde, în septembrie 2012, am devenit beauty editor (cam paradoxal) la aceeași revistă, unde sunt și acum. Din februarie 2017, sunt beauty editor și la Marie Claire. Mă găsești și în online: pe marieclaire.ro și, de acum, și aici - unde îți voi povesti despre cum se întrepătrund tehnologia cu frumusețea. Enjoy!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *