Ce face o împătimită de frumusețe în drum spre serviciu sau uneori în timpul liber? Ascultă podcasturi de beauty!
Oboseala și ritmul agitat de zi cu zi au început să mă cam împiedice să mai citesc în metrou, așa cum obișnuiam înainte. Guilty! Am devenit unul dintre oamenii aceia pe care îi priveam cu scepticism în trecut, pentru că stau cu telefonul în mână și cu căștile în urechi. Însă (pentru că există un „însă”), un prieten mi-a povestit recent că el își umple timpul „mort” ascultând podcasturi despre tot felul de evenimente sociale și chiar documentare audio. M-a intrigat puțin ideea, dar, cum sunt curioasă din fire, am despicat firul în 4 despre subiect și – inevitabil sau nu – am ajuns tot la domeniul pe care îl ador: beauty.
Și iată cum o simplă curiozitate a devenit o rutină sacră pentru mine, practicată de 2 ori pe zi, dimineața și seara, în metrou. Și, între noi fie vorba, uneori o extind și în timp ce lucrez la birou (dar să fie secretul nostru!). Ba chiar în timp ce scriu acest material ascult un podcast de beauty.
Ce este fascinant la podcasturile de beauty? În primul rând, faptul că sunt realizate în străinătate și asta înseamnă că faci cunoștință cu lansările hot înainte de a-și face apariția pe piața românească.
Apoi, cele mai populare dintre acestea au invitați speciali, de la beauty editori cunoscuți și influenceri la fondatori de branduri sau experți.
Un alt motiv pentru care nu mă mai pot despărți de podcasturile de frumusețe este acuratețea review-urilor. Orice produs nou, orice inovație, orice brand newcomer este analizat în detaliu, ținând cont de toate detaliile pe care ar trebui să le aibă o femeie în vedere: formulă, textură, concept, rezultate, instrucțiuni, trucuri experte, comparații ideale, secrete și așa mai departe.
Și poate că ți se pare ciudat să asculți tot felul de lucruri despre frumusețe fără să vezi o față sau să primești tipsuri fără un tutorial video realizat ca la carte, însă o să-ți spun că un podcast creează un alt fel de intimitate. Într-adevăr, nu asociezi vocea cu un om, dar apropierea care se formează cu doar o voce este atât de interesantă – e ca și cu omul acela îți vorbește numai ție sau vorbește numai pentru tine sau îți șoptește în ureche lucrurile pe care este musai să le știi.
Nu în ultimul rând, lejeritatea cu care se vorbește despre frumusețe, amuzamentul din spatele unei întregi producții și stilul colocvial și friendly te pot face să renunți la posturile de radio locale. Pe mine m-au făcut. Și crede-mă că devoram muzică și radio pe pâine. Sorry, guys!
3 podcasturi de beauty pe care trebuie să le asculți
După ce am ascultat mai multe posturi atât în iTunes, cât și pe Soundcloud sau, pur și simplu, pe paginile web ale proiectelor, mi-am găsit cele 3 favorite, între care oscilez. Practic, este ziua lucrătoare sau starea de spirit și podcastul, ca să fiu mai exactă. Da, și tendințele și curiozitățile personale mă influențează, ce-i drept. O să vezi mai jos.
1. Fat Mascara
Lansat în februarie 2016, acest podcast a fost conceput de Jennifer Goldstein, beauty editor Marie Claire SUA, și Jessica Matlin, beauty editor adjunct Cosmopolitan SUA. Evident că motivul pentru care l-am accesat într-o primă instanță a fost numele Marie Claire (doh!), dar țin să te anunț că aceste 2 fete sunt extrem de catchy, de bine pregătie și nu se tem să recunoască faptul că nu sunt guru în ale frumuseții.
Abordează domeniul într-o manieră absolut inedită, juxtapunând experiențele personale și experiza cu umorul. Motivul pentru care au extins printul și online-ul cu un podcast a fost dorința de a nu mai fi limitate de spațiu (da, numărul de caractere dintr-un material ne limitează foarte mult; nu de puține ori vrem să scriem “Război și Pace”). De la lansare și până în prezent, au avut invitați importanți, cum ar fi Deborah Lippmann, un star internațional în manichiură, sau criticul de parfumerie Chandler Burr.
Cum de multe ori nu le pot asculta în direct, din cauza fusului orar, găsesc episoadele în iTunes sau pe SoundCloud.
2. The Beauty Brains
Am vrut să-mi lărgesc aria de cunoștințe în skincare și hair care și așa am ajuns la The Beauty Brains, un podcast ceva mai clasic, pus la cale de către 2 chimiști recunoscuți, Randy Schuller și Perry Romanowski. Podcastul are un format mai tradiționalist, împrumutând din tehnicile standard de radio (eu îl asemăn cu o emisiune de la Radio România Actualități). Creat tot sub formă de episoade (am ajuns la 164), proiectul îți pune la dispoziție informații vitale despre ingrediente, fenomene, cauze etc. în legătură cu domeniul cosmeticii.
Eu, de exemplu, așa am aflat despre legătura dintre prețul unui produs, numele brandului, normele legale la nivel internațional și birocrație, dincolo de beneficiile sau pericolele încapsulate de un produs. De ce-mi place atât de mult, deși nu mă relaxează precum Fat Mascara (ba chiar mă ține în priză)? Pentru că mă învață să conștientizez pe deplin corelația dintre puterea unor produse și nevoile vitale ale pielii. Apoi, pentru că informațiile vin de la experți, pe baza tehnicilor chimice și biochimice, dar într-o formă pe care să o înțeleg și să o furnizez mai departe cititoarelor pentru care scriu în Marie Claire și Beau Monde.
Dorința celor 2 fondatori a fost educarea publicului, lucru care se simte instantaneu de la primul minut din prima emisiune.
3. The Snailcast
Cum influența asiatică este în floare în prezent în domeniul frumuseții, mi-am dorit să merg cât mai aproape de sursă și așa am ajuns la acest podcast. The Snailcast a fost conceput de 4 bloggeri de beauty coreeni, Jude de la Fifty Shades of Snail, Tracy de la Fanseviced-b, Chel de la Holy Snail și Cat de la Snow White and the Asin Pear.
Și acesta are un caracter mai clasic de radio, nefiind un format extrem de profi, însă este prioritar de ascultat dacă ai făcut cunoștință deja cu noile produse de skincare și make-up venite de pe meleagurile asiatice. Mă atrage deoarece are o infuzie geeky atractivă și nu propulsează în față anumite branduri în defavoarea altora. Totul este sincer, spus pe față, explicat în detaliu, venind de la oameni obișnuiți care nu au lucrat în domeniu și nu sunt, astfel, influențați în vreun fel.
Episoadele au structura unei conversații telefonice între 4 prietene care au descoperit ceva wow sau care au fost dezamăgite de un produs, deci input-ul personal este la maximum. Însă, în paralel, aceste 4 fete chiar cunosc în detaliu piața cosmeticelor made in Asia, fapt care te va face să le asculți emisiunile cu respirația întretăiată.
Îmi mai place conceptul pe care l-au creat, născut din dorința de a se apropia mai mult de fani și de a-i uni, dar și faptul că cele 4 își asumă în totalitate zona în care s-au remarcat, blogging-ul, ținându-se însă departe de factorul mult prea comercial.
Foto: Pexels
1 Comment