Jesse Thomas de la agenția JESS3 ne oferă o “imagine” actualizată a structurii universului geosocial din 2011. Mulțumim Jesse! ;)
În grafice sunt incluse marile rețele de socializare, dar și altele. Diferențele cele mai mari includ: creșterea rețelei chinezești Qzone și a Twitter-ului, căderea dramatică a MySpace-ului și stagnarea Friendster.
Alte schimbări demne de menționat:
- La nivel mondial sunt folosite 5,3 bilioane de terminale mobile, dintre care 21,8% sunt smartphone-uri. (fyi, nokia e în topul listei de branduri de telefoane).
- Skype este în continuă creștere datorită investiției în aplicații și platformă mobilă.
- Facebook-ul acum a ajuns la 629 milioane de utilizatori înregistrați și 250 milioane de persoane accesează rețeaua pe mobil.
- Qzone, versiunea chinezească a Facebook-ului, are o creștere uluitoare cu 480 milioane de utilizatori înregistrați.
- La capitolul email, Hotmail încă domină topul, dar Gmail-ul câștigă tot mai mult teren.
- Serviciile de localizare sunt în creștere, dar într-un ritm mult mai lent față de celelalte rețele de socializare.