Contact Information

Presa reprezintă un subiect de interes mereu pentru mine. Primul meu job, la 17 ani, l-am avut la un cotidian. Apoi am lucrat în partea online a presei (la un cotidian și apoi la mai multe revistei pentru femei). Și, cu cât am devenit mai implicată în zona online, am observat cum s-a transformat și zona de știri. În special, în ultimii ani a suferit o schimbare foarte mare.

Acum am găsit un studiu realizat de Pew Research Center despre cum americanii sunt la curent cu știrile pe TikTok, X (fostul Twitter), Facebook și Instagram.

Jumătate din adulții din SUA își iau știrile cel puțin uneori din social media.

Și în România a început să fie tot mai mult conținut ”știristic”. Televiziunile au început să fie tot mai prezente (mai ales pe TikTok), dar și creatorii de conținut au început să abordeze astfel de conținut, în care relatează știri.

SUA oricum e înainte cu mulți pași. Acolo de mai mult timp asta.

Regula rămâne valabilă, indiferent de mediul în care îți iei știrile: ai grijă și de unde îți iei știrile, și ce crezi din știri. Multe știri au ajuns să fie senzaționalizate doar pentru a obține trafic pe site, views, comentarii, shareuri etc. Verifică informații. Încearcă să ajungi la sursa informației.

Dar să revin la studiu.

Majoritatea utilizatorilor de Facebook, Instagram și TikTok menționează că știrile nu sunt un motiv pentru care folosesc rețelele sociale. X (fostul Twitter) este excepția (și cam mereu a fost excepția; e cunoscut că e rețeaua preferată și de jurnaliști, și de oricine e interesat să fie la curent cu evenimentele). Jumătate din utilizatorii de pe X spune că îți iau constant știrile de acolo.

◾  Oamenii văd știri pe toate cele 4 platforme, în special prin conținut bazat pe opinii sau umoristic.

Sursa știrilor: Pe fiecare platformă e diferit. Pe Facebook și Instagram e de obicei de la prieteni, familie, cunoștințe. Pe TikTok – de la influenceri sau alți creatori de conținut pe care nu îi cunosc personal. Iar pe X – de la jurnaliști.

◾ Majoritatea celor care văd știri pe fiecare dintre platforme spun că cel puțin uneori văd știri care par inexacte. Aceasta include aproximativ un sfert sau mai mult de pe fiecare site care spun că văd extrem sau destul de des știri inexacte.

Pe X se pare că e cel mai grav – 27% văd des sau extrem de des șiri inexacte. (Bravo, Elon!)

Studiul e foarte interesant și poți citi mai multe pe site-ul lor.

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *