Studiul GlobalWebIndex a fost realizat pe un eșantion de 1.318 respondenți utilizatori de internet din România, cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani, și prezintă cifre relevante pentru comportamentul consumatorului român, în comparație cu media globală. Este pentru a doua oară când agențiile de media Starcom și Zenith au contribuit cu date din România la studiul GlobalWebIndex.
Câteva observații:
- momentele de relaxare sunt prețuite printr-o interacțiune mai degrabă pasivă, digitală: interacțiunea online și cu televiziunea joacă un rol important, iar partea activă vine într-o prelungire firească a sporturilor urmărite (fotbalul este sportul practicat de către români într-un procent covârșitor: 33%)
- 63% dintre utilizatorii de internet români citesc despre probleme de sănătate
- 24% dintre utilizatorii români de internet își cumpără vacanțe în străinătate
- consumatorul român preferă în continuare rețetele clasice de petrecere a timpului liber: metoda preferată rămâne televizorul
- Facebook și YouTube – cele mai populare platforme de social media în rândul utilizatorilor români de internet
- Shopping-ul online este cel mai adesea făcut pe desktop sau laptop