Astăzi sărbătorim Internetul. LMA, internet, pentru cei 54 de ani ai tăi!
7 aprilie 1969 s-a decis că e data simbolică de naștere a internetului.
Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!
2. Acum câteva săptămâni ți-am povestit despre un brevet pentru care a aplicat Meta prin care vom putea ști cât de viral poate deveni videoul tău.
Ei bine, se pare că și Google a aplicat pentru un brevet asemănător. Dar e o diferență între cele două. Tool-ul Google măsoară atât calitatea, cât și popularitatea conținutului. (Al lui Meta măsoară doar popularitatea)
Un model de machine learning e antrenat cu o serie de date despre contul tău, cum ar fi shareuri, comentarii și alte interacțiuni, sentimentul acelor acțiuni, dacă un cont e verificat sau nu pe o anumită platformă, plus alte informații.
Pe baza acelor date și a conținutului din trecut, sistemul va oferi „o singură măsură care reflectă atât calitatea, cât și popularitatea contului de utilizator dat”, apoi va promova un anumit conținut pe baza acestor factori.
Alternativ, acesta creează un fel de plasă de siguranță pentru a prinde conținut periculos: dacă un utilizator creează conținut catalogat ca dezinformare, discurs instigator la ură sau alte linkuri rău intenționate, acest sistem va restricționa reach-ul acelui conținut.
Chestiile astea se aplică pentru mai multe platforme deținute de Google. YouTube ar fi un exemplu foarte bun (și un tool excelent pentru oricine creează conținut acolo) și acel model te poate ajuta să măsori ce merge și ce nu. Altă utilizare ar putea fi pentru motorul de căutare – îți poate spune cum poate fi ranked conținutul tău.
3. Twitter oferă noi beneficii pentru abonații Twitter Blue:
50% mai puține reclame – Abonații Twitter Blue vor vedea mult mai puține reclame în feed. Nu sunt chiar cu 50% mai puține. Twitter are nevoie de bani (disperată nevoie chiar), dar decizia asta nu prea e bună pentru acest scop. Eu cred că e pentru a atrage abonați, pentru că utilizatorii în general se plâng că văd prea multe reclame (peste tot în general).
Prioritate pentru reply-uri și în căutare – Atunci când un utilizatori interacționează cu un tweet, acesta va primi un mic boost în ranking.
38% din participanții la acest studiu (care folosesc TikTok) sunt dispuși să tolereze reclamele în schimbului accesului gratuit la anumite servicii.
Aproape 15% din utilizatorii TikTok au dificultăți în a distinge reclamă de alt tip de conținut.
#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.
A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și nu uita de newsletter.