Contact Information

Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!

Instagram

▪ Săptămâna trecută, Instagram a publicat un video cu o serie de sfaturi pe contul Creators. 

Unul din ele se referea la conținutul prin care e încurajat engagement. Instagram recomandă utilizatorilor să nu păcălească sistemul și să creeze engagement artificial prin share-uri, comentarii, tag-uri sau alte acțiuni.  Și a specificat că Instagram nu va recomanda acest conținut. 

Și au dat un exemplu legat de încurajarea utilizatorilor să comenteze cu un anumit cuvânt, un emoji, un număr etc.

Bineînțeles că utilizatorii au fost nemulțumiți și au comentat la postarea lor.

Ieri au editat descrierea postării (deși reacția lor inițială a fost să ascundă postarea) și au specificat că nu reprezintă o încălcare a regulilor:

  • dacă răspunzi la comentarii și 
  • dacă încurajezi utilizatorii să posteze un anumit comentariu pentru a primi un link, o ofertă, un curs etc (prin folosirea un sisteme ca ManyChat).

▪ Pe la jumătatea lunii mai a circulat o poză de la un eveniment organizat de Instagram. Printre recomandări era: Reel-urile de peste 90 de secunde pot afecta distribuirea, reach-ul

Dacă faci Reel-urile prin aplicație, videoul poatea avea max. 90 de secunde. Lucrează la opțiuni de timp mai mari, dar oficial 90 de secunde e maximul. Dar… orice video uploadat e Reel. Nu există video clasic, există doar Reel-uri. 

Și Instagram nu vrea să lase libertatea utilizatorilor să publice videouri de orice durată. 

Acum au oferit lămuriri și în privința asta: videourile mai lungi de 90 de secunde nu vor intra în sistemul de recomandări în feed-ul de Reel-uri prin care pot fi vizionate în special de non-followeri. Prin urmare, videourile lungi vor fi arătate doar followerilor (și știm deja cum funcționează asta).

Instagram a lsant noi opțiuni pentru Broadcast Channel: 

  • Ai opțiunea de a face LIVE doar pentru membrii înscriși pe canal (un tool util prin care poți încuraja înscrierea utilizatorilor)
  • Poți seta o temă personalizată prin setarea unei poze de fundal (poți încărca orice poză dorești)
  • Proprietarul canalului poate seta cu ce emoji pot reacționa utilizatorii la mesaje și cu ce emoji-uri nu permit ca reacții

Instagram a introdus o nouă opțiune pentru postările foto (și poză simplă, și carusel): o opțiune Text prin care poți scrie text peste poză. Ai mai multe opțiuni de fonturi, potrivești dimensiuni și unde vrei textul pe poză.

Dar se pare că nu mai am opțiunea de a alege ce format de poză vreau: square sau portrait. În articol apare că ar fi un nou meniu și pentru opțiunea asta de afișare, dar la mine nu mai e deloc opțiunea.

Tot pentru postările foto am și opțiunea de a adăuga o poză peste poză. Și, când apeși pe poza adăugată, ai aceleași dimensiuni de forme ca pe story (colțuri ascuțite, rotunjute, formă de stea, inimă etc)

Instagram a lansat o opțiune pentru pozele Live: poți alege dacă o vrei poză sau Loop (să ruleze constant ca un video scurt).

Instagram include opțiunea Add Yours și în mesageria privată.

TikTok

Conturile mari de pe TikTok sunt ținta unui hacker (sau grup de hackeri). CNN, Sony și Paris Hilton se pare că au căzut victimă acestor atacuri. 

Un nou reminder pentru tine să ai grijă pe ce link-uri intri. 

▪ TikTok Like are o subsecțiune numită Mobile Gaming. Ei bine, aici au lansat opțiunea Play Together prin care te ajută să creezi o ”activitate” și să interacționezi cu utilizatorii care te vizionează.

▪ TikTok a publicat un nou ghid pentru marketerii din industria fashion.

YouTube

▪ YouTube setează restricție de vârstă pentru videourile care includ arme de foc. Doar utilizatorii care au peste 18 ani le pot vedea.

Iar videourile care arată cum îndepărtezi siguranța armei vor fi interzise indiferent de vârstă. 

LinkedIn

▪ LinkedIn a lansat feed-ul video, asemănător cu TikTok. Apeși pe orice video îți apare în feed și după ce acel video e full screen poți scrolla între mai multe videouri.

Va exista o secțiune dedicată pentru videouri curând.

▪ LinkedIn adaugă o nouă opțiune de plasare a reclamelor și mai multe tool-uri AI pentru reclame.

Snapchat

▪ Snapchat evidențiază beneficiile AR (realității augmentate) asupra mediului. De exemplu, filtrele care îți permit să încerci virtual produse de beauty, iar asta înseamnă mai puține returnări de produse, nu mai sunt irosite pachete, s-au economisit și emisii de carbon de la transport. 

Tot prin acest studiu a concluzionat că oamenii ar fi dispuși să plătească mai mult pentru opțiuni AR îmbunătățite.

Google

▪ Aplicația Gemini e disponibilă în Play Store pentru utilizatorii din UE și Marea Britanie. Utilizatorii de iPhone pot accesa Gemini prin aplicația Google.

▪ Google scoate opțiunea Chat din profilurile business, dar pregătește o opțiune prin care va permite comunicarea prin SMS și WhatsApp.

▪ Google Lens testează introducerea unei noi opțiuni pentru a face căutări contextuale mai rapide: după ce faci poza cu ce dorești să cauți, ai opțiunea a înregistra audio pentru a adăuga context (poți introduce și text, nu trebuie neapărat audio).

▪ Google anunță schimbări în Google Maps

▪ Google se pare că retrage subtil AI Overviews. Apare în 15% din căutări. 

Apple

▪ Se pare că vei putea alege dacă vrei sau nu să activezi (și să folosești) opțiunile AI pe care Apple se pregătește să le includă în iOS 18.

▪ Dag Kittlaus, cofondatorul Siri, consideră că parteneriatul cu OpenAI nu e pe termen lung.

▪ Dacă folosești Dexcom G7, sistem de monitorizare continuă, în timp real, a nivelului glucozei, e bine să știi că de acum poate comunica direct cu Apple Watch și nu mai e nevoie să folosească iPhone-ul ca intermediar. 

▪ Poți vorbi cu ChatGPT (prin aplicația iPhone) în timp ce faci alte lucruri pe telefon.

Altele

▪ Substack îți permite acum să trimiți videouri în Chat

▪ Canada cere 5% din venituri de la Netflix, Spotify și alte platforme de streaming. Guvernul Canadei se așteaptă să strângă 200 de milioane de dolari pe an. Cerințele se aplică din septembrie pentru serviciile de streaming care peste 25 de milioane de dolari pe an în Canada.

▪ NewsBreak, cea mai downloadată aplicație de știri locale din SUA, distribuie știri false, generate cu AI. Din 2021 a publicat 40 de știri înșelătoare sau eronate. 

De exemplu, au publicat o știre falsă despre un atac armat și poliția a trebuit să dea declarație publică și să liniștească oamenii. Tot ei au promovat programe false oferite de ONG-uri, iar aceste ONG-uri au fost nevoite să refuze oamenii care aveau nevoie de ce a fost promovat.

▪ xAI, startup-ul lui Elon Musk, plănuiește să construiască un supercomputer în Memphis.

▪ Browserul Opera îți permite să ”decorezi” tab-urile cu emoji-uri.

▪ Asana lansează o versiune inițială a ”colegilor AI”, o opțiune prin care vei avea asistenți AI care te pot ajuta cu diverse task-uri.

#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.

A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și abonează-te la newsletter

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *