Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!
◾ Instagram lucrează la o opțiune, Trial Reel. Acesta va fi afișat utilizatorilor care nu te urmăresc și astfel poți testa o mulțime de lucruri (subiectul abordat în reel, poate ai încerca un nou stil de editare, poate apare o altă persoană etc) și vei putea vedea cum e ”primit”.
◾ Pe Instagram poți alege dacă cineva poate mări poza ta profil sau nu și dacă vrei să îți apară contul în motoarele de căutare.
◾ Instagram are opțiuni noi pentru broadcast channel:
- Recomandă moderatori dintre followerii pe care îi urmărești
- Recomandă alte canale care sunt create de persoane care îți urmăresc canalul
◾ Instagram încearcă să te încurajeze să setezi Notes prin diferite mesaje: ”Current vibe?”, ”Drop a thought”, ”Share a song” ș.a.
◾ Instagram a schimbat câte ceva la opțiunea de limitare a utilizării aplicației. Ecranul prin care te anunță că ai atins limita zilnică arată puțin diferit. E un buton în partea de jos ”More options”. Apoi ai opțiunea de a alege să primești reminder în 5 minute, 15 minute sau să ignori limita pentru acea zi.
Mie nu îmi apare notificare că mă apropii de limită. Îmi apare doar full screen mesaj când am ajuns la limită.
◾ Instagram lucrează la o opțiune prin care să poți programa trimiterea mesajelor.
TikTok
◾ TikTok a lansat (în SUA) o nouă opțiune, Manage Topics, prin care poți avea mai mult control asupra feed-ului For You. Cu ajutorul opțiunii poți ajusta feed-ul alegând pe ce subiecte vrei mai mult și mai puțin conținut. Cam așa arată.
◾ Dacă ai observat că iconița Facebook s-a schimbat brusc și ți s-a afișat pe un fundal negru, trebuie să știi că a fost o eroare.
◾ Facebook a inclus pe profil scurtătură către Threads.
◾ Facebook aduce AI-ul la îndemână și introduce în fereastra de postare opțiunea ”Imagine with AI” prin care poți crea imagini.
◾ Facebook îți permite acum să distribui live-ul pe broadcast channel.
Threads
◾ Threads îți permite să aranjezi coloanele pe desktop. E vorba de layout-ul asemănător cu TweetDeck, care a fost lansat în mai.
Meta (Facebook + Instagram + WhatsApp + Threads)
◾ Se pare că la începutul lunii august, Meta AI avea 400 de milioane de utilizatori pe lună și 40 de milioane de utilizatori pe zi. La mai puțin de un an de la lansarea opțiunii.
Ceea ce înseamnă că aprox. 10% din utilizatorii lunari folosesc opțiunea pentru a obține răspunsuri la întrebări, pentru a genera imagini și a face alte acțiuni.
Meta AI nu e accesibil în UE.
◾ WhatsApp lansează pentru toată lumea opțiunea de căutare de gif-uri prin GIPHY.
◾ WhatsApp lucrează la o opțiune de voice chat prin care poți comunica cu Meta AI.
◾ WhatsApp lucrează la o opțiune avansată pentru username și aplicabilă pentru persoanele cu care nu ai discutat niciodată: să poți fi contactat doar de către cei care știu PIN-ul setat de tine.
◾ WhatsApp lucrează la o opțiune prin care poți filtra discuții prin liste custom.
YouTube
◾ Cum s-au văzut Jocurile Olimpice de Vară pe YouTube.
- Au fost vizionate 40 de miliarde de minute (peste 650 de milioane de ore) de conținut
- Conținutul a fost peste 12 miliarde de afișări pe YouTube și peste 850 de milioane de utilizatori unici care au văzut conținutul JO pe YouTube
- Canalul oficial de YouTube al JO a câștigat 1,1 milioane de abonați în timpul evenimentului
◾ Poți în sfârșit să editezi o postare programată pe LinkedIn.
X (fostul Twitter)
◾ X e acum interzis în Brazilia. Poți citi aici mai multe detalii despre ce s-a întâmplat.
◾ Pe 13 septembrie, X va pleca din sediul din San Francisco și își va stabili sediul central în Texas.
◾ X lucrează la o opțiune prin care să adaugi tag-uri la mesajele private pentru a le organiza mai bine.
◾ Poți edita mesajele private de pe X (pe iOS).
Snapchat
◾ Snapchat lansează noi opțiuni prin care readuce trenduri mai vechi, cum ar fi Bitstrips, formatul original Bitmoji.
◾ Google lansează Gmail Q&A pe Android ca un nou mod prin care să cauți în inbox. Asistentul AI te va ajuta să găsești orice ai nevoie.
◾ Google integrează Gemini AI în bara browser-ului Chrome.
◾ Poți în sfârșit să actualizezi simultan mai multe aplicații prin Play Store.
◾ Google antrenează un AI care să ”audă” când ești bolnav. Folosește semnale audio prin care poate prezice semne timpurii de boală.
◾ Google Chrome pregătește introducere pe desktop a unor notificări prin care să știi dacă s-a copiat un anumit element.
Apple
◾ Se pare că Apple e în discuții că investească în OpenAI.
◾ Wired a dezvăluit că mai multe branduri online au ales să nu permită bot-ul AI construit de Apple să se antreneze cu conținutul lor. Printre ele sunt Facebook, Instagram, New York Times, Craigslist și Condé Nast.
Dacă va fi respectată decizia, Apple Intelligence nu poate obține nicio informație de pe aceste site-uri. Dar se schimbă situația dacă vor intra în business cu Apple pentru folosite informațiilor lor.
Altele
◾ ChatGPT are acum 200 de milioane de utilizatori activi pe săptămână. Dublu față de noiembrie 2023. De asemenea, utilizarea API-ul s-a dublat din iulie, când s-a lansat GPT-4o mini.
92% din companiile Fortune 500 folosesc produsele.
◾ BlueSky a lansat în sfârșit formatul video.
◾ OpenAI și Anthropic au semnat cu acord cu guvernul SUA prin care se angajează că vor testa noile modele înainte de lansarea lor publică.
◾ Interzicerea X în Brazilia a ajutat BlueSky: vineri au anunțat că a fost o zi de vârf – 500.000 de utilizatori noi și-au făcut conturi în cele 2 zile. Aplicația e pe locul 1 în topul aplicațiilor gratuite pe iOS.
◾ Un cuplu se luptă cu o companie care le-a furat vocile. Practic au acceptat niște joburi pe Fiverr prin care au înregistrat anumite fraze (care de obicei sunt folosite pentru tot felul de lucruri), acea firmă le-a clonat de fapt vocile și apoi le-au vândut. Compania a folosit înregistările lor pentru a antrena un AI, care apoi poate spune practic orice folosind vocea acelei persoane.
#SocialWebNews este un proiect la care visez de mulți ani. L-am lansat în sfârșit pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Pe 17 decembrie 2019, am dus proiectul la un alt nivel, adăugând și componenta video #SocialWebNews. Deși nu am reușit să mențin o constanță pe termen lung, ideea a rămas mereu cu mine.
Acum, seria video a revenit, așa că te invit să mă urmărești pe YouTube pentru noutăți. În plus, voi publica constant articole actualizate (precum acesta, cu data specificată în paranteză). Dacă ești activ(ă) pe TikTok, urmărește-mă și acolo pentru a rămâne la curent cu ultimele informații. Și nu uita să te abonezi la newsletter pentru cele mai noi știri.