Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!
▪ Instagram testează un format de reclamă mult mai intruziv în story-uri.
Ți se părea aiurea că bagă reclame între story-uri? Acum testează afișarea lor pe story-urilor conturilor pe care le urmărești.
Reclama din exemplu e pentru un joc din Horizon Worlds. E posibil să nu fie lansate oficial ca spațiu de reclame, ci doar să fie folosite de Meta. Dar acel spațiu e creat. E testat.
▪ Instagram va permite curând creatorilor de conținut să își creeze propria lor versiune AI.
“Creator A.I.” e numele acestui noi program și e un chatbot care imită ”vocea” creatorului în comunicarea cu fanii prin mesagerie privată și, în viitor, prin comentarii.
▪ Instagram testează ”Prompts” pentru postări și Reel-uri.
Opțiunea e inserată lângă Poll și vei putea adăuga un prompt. ”Start o conversation” te îndeamnă Instagram. Textul va avea eticheta ”Author Prompt” și mai trebuie să știe că nu e editabil după ce publicat.
▪ Instagram lansează opțiunea “Open for collaborating” prin care poți anunța că ești deschis la colaborări.
Threads
▪ Threads și Instagram se împrietenesc tot mai bine. Link-urile de pe Instagram distribuite pe Threads arată tot mai bine. Întâi Reel-uri care acum apar ca videouri ce pot fi văzute direct pe Threads, iar acum postările carusel.
▪ Pe web, poți insera emoji folosind combinația -> : + un cuvânt cheie.
▪ WhatsApp lucrează la o opțiune prin care vei putea transfera istoricul de discuție de pe un telefon vechi pe unul nou.
▪ WhatsApp te ajută să îți protejezi contul cu emailul, adică să primești cod de acces pe email.
YouTube
▪ Lupta YouTube împotrivă tool-urile de blocare a reclamelor continuă cu ”server-side ad injection”.
Ce înseamnă asta? Reclama va face parte din video-ul la care te uiți în loc să fie livrată separat. Așa reclama nu va mai putea fi identificată pentru că face parte din video.
▪ YouTube a lansat handles (username-uri, care te ajută să ai link personalizat pentru canal) în mai multe limbi.
X (fostul Twitter)
▪ Pew Research a analizat modul în care oamenii folosesc social media pentru a accesa știri.
Majoritatea utilizatorilor de pe X (fostul Twitter) spun că știrile sunt fie un motiv major, fie minor pentru care folosesc platforma, iar jumătate din ei își iau știrile de aici.
Snapchat
▪ Snapchat a oferit noi informații despre puterea platformei în promovarea filmelor.
▪ Pe 30 august, Google Ads lansează un nou design.
▪ Google Maps testează coduri QR în Business Profile.
▪ Aplicația Google Phone lansează ”Lookup” cu ajutorul căreia poți căuta rapid un număr de telefon.
Apple
▪ Cu iOS 18, iPhone îți va zice ce oră e chiar și când telefonul e închis.
▪ Japonia a adoptat o lege similară cu cea din UE prin care Apple trebuie să permite magazine de aplicații alternative.
▪ watchOS 11 va avea widget integrat pentru Shazam.
▪ Apple nu plătește OpenAI pentru parteneriatul recent anunțat.
#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.
A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și abonează-te la newsletter.