Contact Information

Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!

Instagram

1. În weekend, mi-a apărut un update extrem de așteptat de mine: mi s-a actualizat în sfârșit mesageria de pe Instagram. Am publicat și un story în weekend și așa am aflat că multe persoane au deja update-ul ăsta. Dar sigur mai sunt și alții care poate acum îl primesc.

În primul rând, s-a schimbat iconița de mesagerie. Apoi sunt câteva modificări pentru mesajele din chat: poți reacționa cu orice emoji și poți da reply la un mesaj dintr-o discuție (opțiunea pe care o doream pe atât de mult timp; câte conversații haotice am avut pe Instagram…).

Sper să vină în curând și opțiunea de temă pentru fereastra de chat + mesaje care dispar

2. Instagram are un nou widget pentru Live Activities (pe iOS): afișează progresul publicării conținutului și după ce ai blocat ecranul. Așa știi că s-a uploadat tot ce trebuia să se publice.

3. Instagram lucrează la un nou mediu de discuție: Social Channels. Sunt un fel de grupuri mult mai deschise.

Oricine poate intra pe un Social Channel. (În Broadcast Channel pot intra dar followerii)

Oricine poate posta într-un Social Channel.

TikTok

4. TikTok are o opțiune care ți-ar putea fi utilă (dacă e să mă iau după toate videourile pe care le-am văzut cu tot felul de metode de a face asta): auto-scroll. Apeși prelung pe ecran și în meniul de opțiuni ai Auto-scroll și face exact ce zice: scrollează pentru tine prin videouri. Pe live-uri stă câteva secunde, după care trece mai departe, apoi video după video după video. Tu doar te uiți la ecran :)) 

Threads (noua rețea socială lansată de Meta)

5. Threads a devenit aplicația cu cele mai multe downloaduri în cel mai scurt interval de timp: 30 de milioane în 16 ore.

6. Meta lucrează la o soluție prin care să poți șterge contul Threads fără să ștergi contul de pe Instagram (prin care ai creat contul de pe Threads). 

Până atunci, ai soluția de a dezactiva contul dacă nu îl mai vrei

7. Meta a făcut public ”dicționarul Threads”

  • Postare – orice text, poză sau video
  • Reply – atunci când răspunzi unei postări sau unui thread
  • Thread – așa se numește o discuție, adică postarea inițială, urmată de toate reply-urile
  • Repost – atunci când distribui postarea altcuiva pe profilul tău
  • Quote – atunci când distribui postarea altcuiva pe profilul tău + adaugi și comentariu tău

8. Atunci când distribui o postare din Threads pe Story sau ca postare, apare în partea de sus ”Via Threads” (deh, promovare) și îmi place că e interactivă postarea. Cu un tap poți ajunge în Threads să vezi postarea.

9. În feed acum apar și recomandări de conturi pe care să le urmărești.

10. Adam Mosseri declară acum că nu au creat Threads pentru a înlocui Twitter, ci scopul lor e de a crea o piață publică pentru comunitățile de pe Instagram care nu și-au găsit locul pe Twitter. 

A mai spus și că nu vor încuraja politica și ”știrile grele”. Motivul: e greu. Se pare că ei se gândesc că vor domina comunitățile pasionate de sport, muzică, modă, beautry, entertainement. Deci se gândesc la o utilizare mai casual a platformei. Să vedem cum va fi. Utilizatorii decid până la urmă direcția.

11. A fost lansat programul beta pentru Threads.. Momentan pe Android.

12. E posibil să fie o funcție de auto-arhivare în Threads: conținutul să fie automat arhivat după 30 de zile. Ce părere ai de funcția asta?

13. Se lucrează în continuare la integrarea protocolului Activity Pub în Threads.

*Pun în secțiunea Threads cu steluță știrea despre BlueSky (care mi se pare că are șanse dintre toate aplicațiile lansate să fie în competiție cu Twitter) a ajuns la un milestone important: 1 milion de download-uri atât pe iOS, cât și pe Android.

Facebook 

14. Facebook are și el iconițe noi. Atât în meniul din partea de jos a aplicației, cât și meniul de interacțiune de la postări.

Meta (Facebook + Instagram + WhatsApp)

15. Meta oferă 4 sfaturi utile pentru crearea reclamelor video care ies în evidență:

  • Folosește slow-motion pentru un efect dramatic.
  • Folosește creativ tehnica stop motion.
  • Transmite o poveste cu ajutorul reclamelor slideshow. 
  • Adaugă text animat pe reclamele tale.

WhatsApp

16. WhatsApp testează opțiune de sortare a mesajelor: să poți găsi rapid mesaje la care nu ai răspuns, să separi discuțiile personale de cele business pentru acces rapid.

17. WhatsApp testează o opțiune prin care îți vei putea conecta contul mult mai ușor cu un alt device: prin numărul de telefon. 

YouTube

18. YouTube lansează quiz-uri generate cu ajutorul AI prin care utilizatorii își pot testa cunoștințele pe un anumit domeniu. Iar cu ajutorul lor, YouTube poate să înțeleagă cât de bine acoperă un video un anumit subiect.

19. YouTube Music testează introducerea comentariilor.

LinkedIn

20. LinkedIn ne oferă 10 sfaturi care să ne ajute să ieșim în evidență:

  • Interacționează pentru a adăuga valoare. 
  • Creează conținut atipic, care distrage de la orice tip de postări pe care le vezi pe LinkedIn. Încearcă o abordare nouă! Sau chiar un format nou.
  • Creează povești care să inspire încredere în brandul tău și care întăresc valorile brandului tău.
  • Analizează ce fel de conținut e în feed. Cum arată, ce tehnici folosește pentru a atrage atenția, ce postări au multe comentarii și ce postări au puține comentarii și tot așa. Abia când îți dai seama cam ce fel e conținut e deja, poți începe să faci conținut diferit, care iese în evidență, care poate completează un gol. 
  • Când faci conținut vizual ai grijă cum îl creezi. Ochii utilizatorului nu citesc rând cu rând un text dintr-o poză, ci scanează pe sărite. Testează cum arată pe mobil. Trebuie să testezi design-ul postării imitând experiența din feed. Și să publici imagini mari, de 1200 pixeli cu 627 pixeli. (eu îți recomand să încerci și pătrat și chiar să te duci și pe înălțime)
  • Curatoriează conținut! Preia idei existente și schimbă-le în stilul tău, folosind experiența și sfaturile tale. Bineînțeles, mereu trebuie să specifici de la cine ai preluat postarea, ideea, orice e.
  • Testează mereu! Poți să faci o postare în mai multe feluri și să o testezi să vezi cum merge. (Aici aș adăuga să faci asta cu orice – format de postare, dimensiune de poză, culori din poză, lungime video etc)
  • Campanii de brand marketing! Ai nevoie de brand awarness pentru a câștiga clienți loiali.
  • Fii concis în mesajul de început, mai ales când setezi campanii!
  • Ai grija să targetezi oamenii potriviți atunci când setezi reclame!

Twitter

21. Twitter testează apeluri audio și video în mesageria privată.

22. Conturi verificate, cu bifă obținută prin abonamentul Twitter Blue, răspândesc dezinfomare pe Twitter. Asta mi se pare cea mai mare problemă cu Twitter Blue: i se oferă greutate oricui cont, cu orice nume, poate pretinde că e orice persoană importantă. Iar bifa aceea oferă ”greutate” și importanță. Încă nu i-a dus statutul. 

Meta Verified mi se pare mult mai ok pentru că verifică identitatea persoanei. Nu se dă așa oricui!

23. Versiunea veche a aplicației TweetDeck e disponibilă din nou. Nu se știe pentru cât timp. 

BeReal

24. BeReal testează o opțiune prin care vei putea fixa până la 3 postări în profil. 

Google

25. Când deschizi un documente în Google Docs pe Android, se va deschide direct în modulul de editare.

26. Google Calendar îți permite de acum să specifici de unde lucrezi. Ideal pentru cei care au calendarul shareuit cu colegii.

27. Med-PaLM 2 e un tool AI creat de Google pentru a răspunde întrebărilor de natură medicală. Și, din aprilie, e testat la spitalul de cercetare Mayo Clinic. Google consideră că acest nou model poate fi de ajutor în țările cu acces limitat la doctori.

Apple

28. Luna trecută, Apple a publicat primul episod al serialului ”Foundation” în întregime pe Twitter. Acum se pare că îl pun pe YouTube. Pe 14 iulie vor lansa sezonul 2 al serialului.

Altele

29. În articolele și videourile #SocialWebNews te țin curent în special cu modificări, lansări, opțiuni noi și orice se mai întâmplă pe marile rețele sociale. Dar social media e mai mare ca domeniu. Și vreau să știi și despre alte lucruri.

Cum ar fi ce întâmplă în Franța. Pe 27 iunie a fost un incident care a înfuriat țara și mai mult față de cât era deja supărată (sunt proteste acolo de luni întregi): un adolescent de 17 ani de origine nord-africană a fost ucis de un polițist.

Săptămâna trecută, președintele Emmanuel Macron s-a întâlnit cu primarii și le-a spus că atunci când revoltele scapă de sub control să fie tăiat accesul la platformele de social media (cum ar fi TikTok, Telegram și Snapchat). 

”Trebuie să ne gândim cum sunt folosite aceste rețele sociale de către tineri… și la interdicțiile care trebuie puse în aplicare. Și spun asta foarte clar, pentru că schimbă modul în care tinerii se raportează la realitate”, a spus președintele Franței la întâlnirea cu aprox 250 de primari ai orașelor afectate de revolte.

Un purtător de cuvânt a revenit ulterior cu lămuriri (după ce declarația de mai sus a generat reacții, cum și era de așteptat): nu s-a referit la interzicerea totală a rețelelor sociale, ci suspendarea temporară a anumitor funcții. Evident, acele funcții care îi ajută pe protestatari să se organizeze.

Tot săptămâna trecută, parlamentarii francezi au fost de acord cu un proiect de lege de reformă a justiției care include o prevedere care acordă poliției puterea de a putea localiza suspecții prin telefoane și alte dispozitive. Adică poliția să poată activa remote telefoanele suspecților și ar avea acces la locația lor, dar vor putea activa și camera și microfonului telefonului. 

30. Un tribunal din Canada a decis că emoji-ul 👍 e un mod alternativ de semnare a unui contract.

31. ChatGPT a înregistrat prima scădere în popularitate: în luna iunie, traficul înregistrat de ChatGPT (desktop și mobil) a scăzut cu 10% față de luna mai.

32. Aplicația Winamp e disponilă în App Store și Play Store în versiune beta.

#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.

A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și abonează-te la newsletter

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *