Dacă vrei să vizitezi capitala Suediei, cele mai potrivite luni sunt iulie și august, când mercurul din termometre poate atinge „măreața” temperatură de 18°C. În timpul lunilor de iarnă, însă, te poți aștepta la -10°C – ceea ce poate nu pare atât de puțin dacă ești îmbrăcat bine și nu prea stai pe afară. Dar imaginează-ți că ești o persoană fără adăpost, care își petrece mare parte din zi afară, în ger. Situația nu mai e atât de roz, nu-i așa?
Guvernul din Stockholm, împreună cu proprietarul panourilor digitale din oraș, au demarat iarna aceasta o campanie care vine în ajutorul persoanelor fără adăpost. Mai exact, pe panouri sunt afișate, în loc de reclame, informații despre adăposturi pentru persoanele nevoiașe.
Astfel, acestea pot afla unde se află cel mai apropiat adăpost, pentru a se putea încălzi. Acest lucru este foate util, având în vedere că mulți nu află la timp de aceste ajutoare și ajung să înghețe – la propriu – pe stradă.
Mai mult, panourile oferă și informații pentru cei care ar putea fi interesați să ajute prin donații sau voluntariat.
Iarna aceasta au fost folosite în acest scop 53 de panouri, care se găsesc pe cele mai aglomerate străzi din Stockholm. Reacțiile de pe social media au fost, bineînțeles, foarte pozitive, iar pe viitor e posibil ca programul să fie extins și în alte orașe din Suedia.