Instagram a anunțat o nouă schimbare de algoritm. După ce au ajutat conturile mari prin recomandarea conținutului, acum vor să ofere șanse egale tuturor creatorilor de conținut.
Și introduc 4 schimbări.
1. Creatorii mai mici vor avea o distribuire mai mare
După cum am menționat și mai sus, Instagram vrea acum să ofere tuturor conturilor șansa de a crește.
Conținutul original, eligibil din punct de vedere al Instagram, trebuie să fie, în primul rând, original, apoi să respecte regulile comunității, nu are watermark-uri vizibile și satisface regulile de recomandare. Instagram se referă în principal la Reel-uri aici.
Acest conținut original va fi arătat unei audiențe mici, care ar fi interesată de el (indiferent dacă urmăresc sau nu contul).
Pe măsură ce acest public interacționează cu conținutul, Reel-urile care merg cel mai bine vor fi arătate unei audiențe și mai mari, apoi cele mai bune din acest vor fi arătate unei audiențe și mai mari.
Acest nou sistem va fi lansat în lunile următoare.
2. Va fi recomandat conținutul original în loc de cel repostat
Când Instagram va identifica mai multe postări identice, o va recomanda pe cea originală. După cum menționează clar în anunț, ”conținutul original va înlocui în recomandări conținutul republicat”. Va identifica prin semnale audio și vizuale dacă 2 materiale sunt asemănătoare. Dacă e identificat astfel de conținut, creatorul original va fi notificat.
Înlocuirea se va face în acele locuri în care e recomandat conținut: secțiunea Explore, Reel și recomandările din feed-ul principal.
Nu vor aplica regula asta nouă pentru situațiile în care videoul a fost editat mult pentru a deveni meme, o compilație de parodie, o reacție la materiale sau există un narator care a înregistrat voiceover pe video.
3. Conținutul repostat va avea etichete și creatorul original va fi menționat
Mereu mi s-a părut nepotrivit când am găsit videouri (nu doar pe Instagram) și era clar că acel cont nu e autorul acelui video, dar nici nu era menționat autorul original. Așa că schimbarea asta mi se pare binevenită. Creatorul original trebuie mereu menționat.
Atunci când e identificat conținut repostat, Instagram va eticheta creatorul original și eticheta va fi vizibilă tuturor followerilor acelui cont care a repostat.
Instagram a mai menționat că oricare din cele 2 conturi pot renunța la eticheta din meniul de la iconița cu 3 puncte. Pentru moment. Nu se știe dacă se vor răzgândi.
4. Nu vor mai fi recomandate conturile agregatoare
Prin implementarea acestor schimbări, Instagram descurajează conturile agregator, cele care publică conținut de pe alte conturi. Aceste conturi nu vor mai fi recomandate pe Instagram. Această măsură va fi activată în următoarele luni.
Dacă un cont încalcă repetat această nouă regulă (de cel puțin 10 ori în 30 de zile), conținutul nu va fi recomandat. După 30 de zile de la ultima încălcare, vor putea redeveni recomandate.
Și se pare că Instagram are o listă de conturi (publisheri) care sunt excepția de la regulă și au încheiat acorduri și / sau au permisiunea explicită de la creatorii de conținut.
Instagram a tot schimbat algoritmul și sper să ajungă în sfârșit la un algoritm care să ajute conturile să crească. Se apropie destul de mult de algoritmul TikTok, dar Meta are un istoric… care nu mă face optimistă. Sper ca schimbarea asta să fie ce trebuie. Și sunt curioasă cum se va schimba Instagram.
Tu ce părere ai de modificările astea?
Adam Mosseri (șeful Instagram) a oferit informații mai detaliate despre aceste schimbări
Adam Mosseri a răspuns unor întrebări de la utilizatori despre aceste schimbări.
1. Cum pot conturile agregator să fie în continuare recomandate cu noile schimbări de algoritm?
Mosseri recomandă folosirea efectului de green screen (unde pui videoul preluat de la altcineva) și mai inserezi alte elemente. Faci un nou meme. Ideea e să nu fie același material 1:1. Editează-l, modifică-l.
2. Cum determină ce conținut e original și ce conținut e copiat?
Au un sistem prin care identifică dacă cineva a mai publicat postarea în același format. Acest sistem analizează și conturi: identifică dacă Reel-urile au aceeași voce, dacă e un cont care ia constant conținut de pe alte conturi. A mai zis și că nu e un sistem perfect, deci sigur vor fi situații în care se va înșela.
Partea bună e că în Account Status vei putea să vezi dacă ai problema asta pe contul tău.
3. Conținutul tău repostat de tine pe contul tău nu va fi afectat. Problema e atunci când alte conturi îți publică conținutul. Tu poți să republici orice conținut e creat de tine și publicat pe contul tău.
4. Momentan nu va fi preluat acest sistem de recomandări pe Threads.
5. Ce înseamnă ”creatori mici” pentru Instagram?
Conturile care au mai puțin de 10.000 de urmăritori sunt consideri conturi relativ mici. Peste 90% din creatorii de conținut au mai puțin de 10.000 de urmăritori.