Contact Information

Săptămâna trecută (24 noiembrie) am fost la Future of Media 2016. Mi-am dorit să merg în special pentru că acum am un job full time care implică atât media, cât și online și anume www.marieclaire.ro.

future-of-media-2016Nu am reușit să asist la toate prezentările, deci nu mă pot pronunța despre restul (deși am urmărit frânturi din ele în live stream).

Traian Năstase – Managing Partner la iSense Solution – a prezentat rezultatele unui studiu foarte interesant despre cum se consumă media de către oameni.

Câteva idei și cifre care mi s-au părut interesante din acest studiu:

  • față de anul trecut, cel mai mult a crescut consumul de internet de pe smartphone
  • 7% dintre cei care se uită la TV sunt atenți doar la ce văd acolo
  • 64% dintre cei care se uită la TV ‘butonează’ în același timp telefonul
  • 86% dintre oameni se uită la video-uri online de pe laptop, iar 30% de pe smart TV
  • YouTube este principalul canal de consum video
  • Filmele sunt vizionate pe laptop și smart TV, iar de pe telefon se vizionează videoclipuri muzicale și filmulețe amuzante

Studiul prezentat a avut și o componentă orientată către companii și cum folosesc ele internetul pentru promovare.

  • Cu cât crește numărul de angajați ai unei companii, cu atât se creează un mix de metode de promovare și de marketing, însă crește și promovarea prin medii tradiționale.
  • Cel mai eficient mediu de promovare: smartphone (62%), internet (55%), outdoor (44%), radio (40%), TV (34%).
  • Comunicarea cu consumatorul se face prin email și reclame în video.

Prezentarea lui a fost urmată de cea a Claudiei Chirilescu – owner Spoon -, care a avut prezentarea axată pe video: cum să faci un video, pașii necesari pentru a obține un video cât mai bun, realizarea unui scenariu, repetiții, însă a vorbit și despre live stream și Facebook Live. Un lucru interesant a fost când a vorbit despre pregătirile riguroase necesare pentru un video Facebook Live realizate pentru diferite campanii sau clienți. Mai exact, chiar dacă marea masă de “Live-uri” realizate de utilizatorii Facebook au un conținut improvizat pe loc, cele profesionale, utilizate în marketing, au în spate un scenariu și repetiții.

Apoi a urmat prezentarea băieților de la VICE: Costin Velicu (Managing Director) și Alex Coteț (Head of Video and Creation). Au vorbit despre VICE, jurnalism și… video. Iar la partea de video, prezentarea a fost cu atât mai importantă cu cât Alex are vechime pe zona asta, el fiind cel care a creat și a crescut faimosul Sector 7.

  • Nu e despre tine ca brand, ci despre client.
  • Storytelling (cred că e baza vremurilor în care trăim) – împărtășește propria experiență cu care utilizatorii să relaționeze. (VICE pe asta se bazează ca parte editorială)
  • Content + contex = storytelling
  • Creează content care să dureze.
  • Trebuie să faci strategie de conținut pentru fiecare canal sau una complexă pentru toate canalele.

Am rezonat cel mai mult cu prezentarea băieților de la VICE pentru că și eu lucrez tot pentru site-ul unei reviste. Partea lor de recomandare de creare a unui content care să dureze a rezonat cel mai mult cu mine tocmai din acest motiv.

Marie Claire este o revistă de modă și frumusețe. Iar acest lucru implică trenduri – care sunt diferite de la un sezon la altul. Iar asta implică conținut volatil. Articolele cu tendințele de acum nu pot fi scoase de la naftalină la anul pe vremea asta. Așa că eu trebuie să găsesc cum să împac și capra și varza când fac strategia editorială. Am nevoie de conținut fresh și actual, dar în același timp, pentru a construi o bază puternică a site-ului, am nevoie și de articole evergreen.

Mi-a părut rău că nu am reușit să stau mai mult, dar mă bucur că am reușit să ajung.

Pe viitor, mi-ar plăcea să se facă genul ăsta de conferințe și pentru media și industria de publishing. Mereu am impresia (și am avut-o și când lucram pentru www.cosmopolitan.ro) că nu am loc definit în piața asta în care pare că domină bloggerii și agențiile. La mijloc suntem noi, cei care facem content și lucrăm la site-uri de conținut. Nu toate sunt pline de articole de 2 lei (unele chiar sunt, la propriu).

Mulțumesc, Evensys, pentru invitație și aștept cu interest evenimentele viitoare despre internet și media!

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *