Contact Information

Să faci shopping online, mai ales în materie de beauty, poate fi uneori o reală provocare. De aceea, pentru a nu mai exista dubii dacă un produs este original sau dacă serviciile magazinelor online înglobează factorul calitate, îți spun ce site-uri cu extensie românească poți accesa, dar și cum arată „experiența digitală”.

O să o zic de la început: în domeniul de beauty este frumos să te joci, dar numai atunci când vrei să experimentezi din punct de vedere vizual, adică să încerci un machiaj inedit, nuanțe noi, manichiuri neconvenționale, o coafură cu infuzii colorate etc. Atunci când vine vorba despre achiziționarea unui produs cosmetic nou-nouț, fie că este vorba despre un fond de ten, o cremă sau un parfum, nu este loc de joacă. Pentru că totul trebuie testat pe propria-ți piele, pentru a vedea înainte ce reacții chimice au loc și cum fuzionează formula produsului cu pielea. Altfel spus, spațiul online ar trebui să devină locul de cumpărături numai în cazurile în care vrei să mergi direct la țintă, dar fără a te deplasa fizic într-un magazin, când știi cu exactitate că produsul X se contopește perfect cu pielea ta sau când produsul Y este deja pe lista tried-tested-loved. Evident, recomandarea mea nu este să renunți la spațiul E-Commerce, ci să dai o fugă până în cel mai apropiat magazin și să „probezi” compoziția pe care ți-o dorești. Abia apoi ai undă verde la apăsat butonul Comandă.

Într-adevăr, comerțul electronic românesc este în floare, dacă este să ne luăm după datele prezentate la începutul anului de GPeC (cel mai important eveniment de e-Commerce din România), împreună cu iSense Solution (companie de cercetare de piață). Numai în 2017, în țara noastră s-au comandat online produse fizice în valoare de 2,8 miliarde de euro, un apetit crescut față de anii anteriori. Pe larg, asta înseamnă 5,6% din totalul pieței de retail. Mai mult, 44% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin lunar. Iar pe această listă se află și produse de beauty, care însumează 7,9%, devenind a treia cea mai achiziționată categorie în online, alături de piesele de fashion.

Și cum foarte multe branduri de frumusețe au observat tendința oamenilor de a face shopping online, au lansat site-uri și shop-uri. Dorința? Aceea de a ușura experiența clienților. Numai că unii clienți încă sunt de părere că nu toate produsele prezentate corespund realității. Pe de altă parte, din proprie experiență îți spun că, dincolo de economisirea de timp, în unele cazuri, în zona de online oferta de produse este puțin mai bogată. Și ce faci atunci când serumul preferat nu este în magazin, dar este pe site?

De câteva săptămâni, de când Cristina și cu mine ne-am gândit la această idee de articol, am cumpărat online, am comparat oferte și formule (cea din magazin vs. cea de pe site), am notat experiența și am ajuns la câteva concluzii, pe care ți le prezint mai jos. „Studiul” nostru a înglobat mai multe branduri internaționale existente pe site-uri „pur românești” – în mare, shop-uri monobrand – și, surpriză sau nu, toate au avut un impact pozitiv asupra noastră, semn că domeniul e-Commerce s-a dezvoltat frumos și că ar trebui să capete mai multă încredere din partea noastră.

kiehls.ro

Am început cu cel mai recent site creat, cel al brandului de îngrijire Kiehl’s, aflat sub umbrela L’Oréal România, ce respectă întocmai filosofia, designul și deschiderea shop-ului online original, american. Totul este curat și bine așezat pe site; dincolo de categoriile clasice din meniu, există și un buton pentru noutăți și unul pentru oferte speciale. De asemenea, poți să descoperi oferte pentru cadouri pe care vrei să le faci persoanelor dragi, adunate într-o secțiune dedicată și alcătuite. Utile sunt și extensia sub formă de blog, unde găsești nu doar materiale despre istoria brandului, ci și explicații și rețete benefice, realizate de specialiștii din domeniu, și zona de Chat, unde poți întreba un trainer în legătură cu orice nelămurire ai.

Și acum să ne îndreptăm către partea pragmatică. Mi-am comandat 2 produse pe care le-am mai folosit: crema Ultra Facial și tratamentul de peeling Nightly refining Micro-Peel Concentrate. După ce am plasat comanda, am avut o minisurpriză: trebuia să aleg maximum 5 eșantioane din lista prezentă pe site, așa că am putut să testez și noutățile brandului cu această ocazie. Apoi, am verificat datele comenzii, am primit mail-ul de confirmare, apoi în numai 3 zile lucrătoare (pentru că am plasat comanda înainte de ora 10:00), curierul era la ușa mea. Totul perfect.

„Digitalul și frumusețea merg mână în mână, iar comerțul electronic este unul dintre pilonii strategici pentru dezvoltarea companiei. Mai mult, digitalizarea și rețelele sociale au un impact puternic asupra pieței cosmeticelor. Practic, ne transformă business-ul în fiecare zi și ne permit să ne înțelegem mai bine consumatorii, să creăm produse și servicii adaptate nevoilor lor și să interacționăm mai ușor cu aceștia”, a declarat Anca Ștefan, Digital and Consumer Intelligence Manager al L’Oréal România, și eu recunosc că am simțit pe deplin aceste lucruri.

maccosmetics.ro

Shop-ul online M.A.C este o sursă inepuizabilă de culoare. Efectiv, îți vine să comanzi tot ceea ce vezi aici. Ce-mi place mie în mod special, dincolo de faptul că toate colecțiile noi sunt puse pe site imediat ce se lansează în România – deci poți să-ți faci o idee clară în privința celor mai cool tendințe de machiaj ale momentului -, este faptul că există categoria „Descoperă”. Asta înseamnă că specialiștii M.A.C îți pun la dispoziție numeroase tutoriale video în care îți explică pas cu pas cum se realizează tehnici dezirabile de machiaj. Este un atu nemaipomenit pentru un site tip E-Commerce, pentru că subliniază perfect abordarea dinamică și interactivă tipică anului 2018. De altfel, tot aici, pe site (și ăsta este încă un plus) poți să te pui la curent cu tot ceea ce înseamnă servicii de make-up în magazin – de la realizarea lookului dorit, evident, în spiritul M.A.C, până la lecții de machiaj.

În plus, în partea de jos a site-ului găsești alte informații importante: totul despre campaniile în derulare ale brandului sau despre Fundația M.A.C, răspunsuri la întrebări frecvente, deviza M.A.C în ceea ce privește testarea pe animale șiiii… detalii esențiale despre oportunități de muncă în comunitatea M.A.C.

Și acum să purcedem la povestea despre comandă. Pentru început, țin să precizez că aveam deja cont și card de membru M.A.C, deci shooping-ul meu online a decurs lin. Partea mai dificilă a fost, evident, alegerea produselor. Și cum iubesc glitter-ul (urmează Halloween, deci trebuie să fiu pregătită), m-am oprit asupra liniei Dazzleshadow Liquid, formată din farduri de pleoape cu texturi lichide și ultrametalice, din care mi-am achiziționat 4 nuanțe di-vi-ne (Panthertized, Flash and Dash, Diamond Crumbles și Love Youself).

Am plasat comanda undeva după ora 13:00 și am fost anunțată că a doua zi voi primi coletul. Ceea ce s-a și întâmplat, dacă îți vine să crezi. Politica de livrare a comenzilor este foarte bine întemeiată: comenzile sunt procesate în aceeași zi în care sunt primite și, dacă te grăbești și nu prinzi ora 13:00, le primești foarte repede, chiar dacă pe mail vei primi confirmarea pentru 1-3 zile lucrătoare. În orice caz, oricând poți verifica statusul comenzii tale. Apoi, dacă în coșul tău se află produse ce depășesc suma de 199 de lei, atunci transportul este gratuit. Easy peasy!

adda-shop.ro

Cum mai sus am vorbit despre magazine online monobrand, m-am gândit să îți povestesc și despre unul multibrand, mai exact care cuprinde 2 branduri absolut geniale: Fragonard Perfumer, o casă franțuzească de parfumerie de lux, și Elemis, o marcă de lux de produse cosmetice și tratamente din Anglia. Adda Shop este disponibil pe piața din România încă din 2013, fiind un proiect conceput, într-o primă instanță, din intenția de a oferi iubitorilor de esențe prețioase produsele casei Fragonard. Ulterior, pentru că fondatorii mizează pe calitate și pe un proces continuu de dezvoltare, au adăugat brandul Elemis în portofoliu, pentru a dezvolta cum se cuvine experiența senzorială.

Cele 2 branduri nu-mi sunt deloc străine, le iubesc de ceva vreme și m-am bucurat că pot avea acces la ele fără să mai trebuiască să aștept multe zile pentru a străbate mări și țări.

Adda-shop.ro nu este un site complicat și complex, are o interfață lejeră și cumva standard, însă este perfectă mai ales dacă știi că timpul pe care îl petreci aici este pentru a plasa o comandă sau, cel mult, pentru a descoperi noutățile celor 2 mărci. Produsele și liniile abia lansate sunt anunțate și detaliate în zona principală a site-ului, prin Slide. În rest, toate informațiile vitale sunt grupate în categorii și, ca în cazul oricărui site, în josul paginii găsești totul despre politică de utilizare a cookie-urilor, saloane partenere, temeni și condiții și experiență a comenzii și a livrării.

De pe Adda-shop.ro mi-am cumpărat 2 produse Elemis, unul pe care l-am mai avut și unul pe care nu-l încercasem până acum, destinat îngrijirii corporale: Absolute Eye Mask și Frangipani Monoi Salt Glow Body Scrub.

Cât despre plasarea comenzii… As usual, odată ce am selectat un produs, el este transferat automat în coșul de cumpărături. După ce am completat datele necesare și metoda de plată aleasă, comanda este încheiată cu succes, prin afișarea și primirea pe e-mail a facturii proforma – cu stadiul „În curs de confirmare”. În momentul procesării, am primit un alt mail în care am fost anunțată de noul status, „Comandă confirmată”. Comanda a ajuns mai târziu în acest caz, cam într-o săptămână, dar partea bună este că, valoarea sa depășind 300 de lei, am beneficiat de transport gratuit.

Util de precizat în toate cele 3 cazuri: deși am plătit online, fie prin security pay, fie prin virament bancar, plata se poate face și ramburs, bineînțeles, atunci când ajunge curierul. În cazuri speciale, poți preciza că vrei să plătești cu cardul (POS) la livrare, dar niciunul dintre shop-urile online nu garantează că firma de curierat dispune de această metodă de plată. Cel mai bine întrebi atunci când ești sunată.  

Foto: pexels.com, kiehls.ro, maccosmetics.ro, adda-shop.ro

 

Share:

Ador domeniul de beauty. De fapt, am început să-l iubesc treptat, cumva silit la început, deoarece îmi doream să fac styling (clișeic, nu-i așa?). După un internship pe departamentul de fashion la Beau Monde, în septembrie 2012, am devenit beauty editor (cam paradoxal) la aceeași revistă, unde sunt și acum. Din februarie 2017, sunt beauty editor și la Marie Claire. Mă găsești și în online: pe marieclaire.ro și, de acum, și aici - unde îți voi povesti despre cum se întrepătrund tehnologia cu frumusețea. Enjoy!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *