Știrile zilei pe scurt:
- Meta renunță la butoanele Like și Share de pe siteuri.
- WhatsApp îți va permite să rezervi același username pe care-l ai pe Instagram și Facebook.
- Poți avea acces la toate pozele, videourile, linkurile și documentele din toate discuțiile de pe WhatsApp. Să poți găsi mai ușor când cauți ceva anume.
Funcții noi pe rețelele sociale
📌 Meta renunța la butoanele externe Like și Share care sunt instalate pe siteuri. Începând cu 10 februarie 2026. Dacă siteurile nu le scot, după această dată se vor transforma în elemente invizibile.
Motivația lor e că aceste butoane sunt folosite tot mai puțin pentru că s-au schimbat mediul digital.
📌 WhatsApp lucrează la o opțiune prin care îți vei putea rezerva același username pe care îl folosești pe Facebook și pe Instagram.
📌 WhatsApp testează o nouă opțiune prin care vei avea acces rapid la toate pozele, videourile, linkurile și documentele din toate discuțiile. Secțiunea nouă, Media Hub, va fi accesibilă în meniul lateral și te va ajuta să vezi la un loc (și pe categorii: Media, Links și Docs) fișiere și linkuri din toate discuțiile. Momentan opțiunea e lansată pe MacOS și web.
📌 Instagram a adăugat Competitive Insights în Professional Dashboard (momentan pe unele conturi).
Acolo îți poți compara contul cu până la 10 alte conturi în diferiți metrici: urmăritori, Reel-uri, postări și reclame, în anumite perioade de timp.
📌 WhatsApp lucrează la o opțiune prin care vei putea primi mesaje de la necunoscuți în folderul de cereri. Alegi tu dacă vrei să primești mesaje de la oricine sau doar de la contactele tale.
📌 WhatsApp a lansat în Europa funcția prin care vei putea să trimiți și să primești mesaje de la alte persoane de pe alte platforme decât WhatsApp. În meniul de setări, la Account, poți activa funcția asta.
📌 Instagram testează opțiunea prin care să poți posta doar pe profil, fără să apară în feed. Interesantă opțiunea, mai ales pe Instagram. Cred că e utilă mai mult celor care își folosesc conturile ca albume foto personale, fără nevoie de likeuri. Sau pentru conturile artistice.
📌 Instagram îți permite să sortezi videourile din secțiunea Reels de pe un profil: după cele mai noi și cu cele mai multe afișări.
📌 YouTube a lansat în mai multe țări tool-ul AI numit Ask prin care poți afla mai multe despre videouri. Îi poți cere să facă sumarul unui video, îl poți pune întrebări despre conținutul dintr-un video sau să îți găsească videouri similare.
Acum e disponibil în engleză în SUA, Canada, Noua Zeelandă și India de către utilizatorii care au peste 18 ani.
📌 X, fostul Twitter, testează ”Certified Bangers”, o nouă modalitate prin care marchează cele mai bune postări publicate de conturi personale.
Twitter a lansat un nou cont, @Bangers, pe care îl va folosi pentru a marca postări de succes, numite Bangers. Ele vor fi ierarhizate după numărul total de afișări, likeuri, bookmarkuri, resposturi și reply-uri reale și verificate.
Dacă postarea ta e de succes pe criteriile astea, vei primi o iconiță ”Certified Banger” pe profil timp de o lună.
Momentan sunt luate în calcul doar postările în engleză, dar au în plan să includă și alte limbi.
📌 YouTube avertizează că sumarul de plăți poate fi incorect afișat (în special dacă e mai mare decât de obicei). Se pare că sistemul lor are o eroare.
📌 LinkedIn a anunțat că va permite un anumit tip de conținut care încalcă politicile platformei dacă e considerat educativ sau de interes public. Exemple de conținut care s-ar încadra: un chirurg care efectuează o procedură medicală sau imagini reale de război distribuite cu scop jurnalistic sau de conștientizare.
📌 Snap readuce Bitmoji 2D pentru abonații Snapchat+.
📌 Reddit lansează noi opțiuni de reclame interactive.
📌 Snapchat a publicat cele mai noi tendințe de cumpărături alimentare:
- 69% au încercat produse noi în categoria de alimente în ultimul an și 65% sunt deschiși să încerce tendințe noi în ce privește alimente și băuturi
- utilizatorii Snapchat sunt de 1,6 ori mai predispuși să încerce o marcă nouă și, de asemenea, mai predispuși să facă cumpărături impulsive atât în categoria alimentelor, cât și a băuturilor
- 94% dintre utilizatorii Snapchat spun că rețelele sociale joacă un rol în activitatea lor de cumpărare, în timp ce aplicațiile sociale, în general, joacă un rol important în creșterea gradului de conștientizare a produselor alimentare
- peste jumătate dintre cumpărători distribuie conținut pe platformele sociale după ce achiziționează un produs alimentar sau o băutură
📌 TikTok anunță un parteneriat cu iHeartMedia prin care vor ajuta creatorii de conținut de pe TikTok să creeze și conținut audio (podcasturi, radio, evenimente live).
Colaborarea include:
- Lansarea TikTok Podcast Network, care va include 25 de podcasturi noi ale creatorilor de conținut de pe TikTok
- Un radio TikTok
- Integrări cu evenimente live: iHeartRadio Music Festival și Jungle Ball
📌 Meta oferă mai multe informații despre cum funcționează sistemele de targetare pentru reclame.
📌 TikTok a anunțat cele mai noi măsuri prin care protejează cumpărăturile pe platformă.
Noutăți din internet și tech
📌 Meta se angajează să cheltuiască 600 de miliarde de dolari pentru proiecte americane până în 2028.
📌 Netflix se pare că se pregătește să creeze podcasturi video originale.
📌 Patreon a lansat noi funcții:
- Home Feed – așa cum ești obișnuit de pe rețelele sociale, e feed-ul în care vei găsi conținut publicat de creatorii pe care îi urmărești alături de conținut recomandat; alegi tu dacă vrei să vezi doar conținutul publicat de creatorii pe care îi urmărești
- Quips – postări scurte (ca pe Twitter) care includ imagini, texte și videouri și sunt publice, oricine poate comenta spre deosebire de conținutul premium
- Collaboration posts – funcționează ca funcția Collab de pe Instagram, mai mulți creatori de conținut pot fi autorii unei postări și aceasta e văzută de audiențele tuturor
Alte opțiuni la care lucrează:
- Un buton ”Not interested” pentru postări
- Opțiunea de menționare cu @
- Un folder unde să salvezi conținut
📌 Google Play te va avertiza când o aplicație consumă excesiv bateria.
📌 Acum 24 de ani a fost lansat iPod-ul în magazine.
📌 Spotify a lansat opțiunea Listening Stats, prin care poți vedea săptămânal ce asculți cel mai mult.
AI & Future Tech
📌 Google Maps lansează noi tool-uri AI care îți permit să creezi proiecte interactive. De exemplu, poți crea hărți personalizate cu anumite stiluri sau teme sau îi poți cere să creeze un tur Street View al unui oraș.
📌 Wikipedia îndeamnă companiile AI să folosească API-ul plătit și să nu mai folosească boții pentru a prelua conținutul.
📌 Google a marcat un malware bazat pe AI care se rescrie singur în timp ce atacă.
📌 O melodie generată cu AI a ajuns pe primul loc într-un top Billboard.
📌 Chatboții AI ar putea fi folosiți pentru a împiedica eliberarea greșită a prizonierilor din închisoare.
Legi & reglementări
📌 Danemarca va interzice accesul la rețelele sociale pentru copiii sub 15 ani.
Ce se întâmplă pe internet
📌 Urban Outfitters s-a parteneriat cu Canva și au lansat templateuri de prezentări pentru lista de dorințe sărbători.
📌 Un nou an, un nou top al celor mai populare parole, adică parole pe care nu ar trebui să le ai niciodată la conturile tale.
#SocialWebNews este un proiect pe care l-am dorit mulți ani. L-am lansat în sfârșit pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Pe 17 decembrie 2019, am dus proiectul la un alt nivel, adăugând și componenta video #SocialWebNews. Deși nu am reușit să mențin o constanță pe termen lung, ideea a rămas mereu cu mine și scopul a rămas același: informarea .
Acum, seria video a revenit, așa că te invit să mă urmărești pe YouTube pentru noutăți. În plus, voi publica constant articole actualizate (precum acesta, cu data specificată în paranteză). Dacă ești activ(ă) pe TikTok, urmărește-mă și acolo pentru a rămâne la curent cu ultimele informații. Și nu uita să te abonezi la newsletter pentru cele mai noi știri.