Hai să vezi cele mai recente noutăți din social media și internet!
1. Instagram a lansat 4 stickere noi:
Add Yours Music – E o combinație între stickerele Add Yours și Music. Poți iniția un ”lanț” de story-uri: scrii o temă, selectezi o melodie și, prin sistemul sticker-ului, alții pot adăuga melodiile lor.
Frames – Sticker-ul e o formă digitalizată a pozelor Polaroid. Selectezi o poză, iar utilizatorii care îți văd story-ul trebuie să agite telefonul pentru a dezvălui poza (așa cum faci și cu pozele reale Polaroid).
Reveal – E un sticker foarte util pentru interacțiuni, pentru generare de discuții private. Practic, sticker-ul te ajută să ascunzi conținutul story-ului, iar utilizatorii trebuie să te contacteze în privat pentru a vedea ce e în story. E bine că nu trebuie să răspunzi la fiecare mesaj pentru ca story-ul să fie vizibil pentru ei.
Cutouts – Sigur știi deja despre sticker pentru că e disponibil de niște timp. Te ajută să transformi orice poză și video în sticker (te decupezi pe tine sau un obiect) pe care-l poți folosi pe story, Pentru videouri e bine să știi că poți selecta doar 6 secunde.
2. Adam Mosseri (șeful Instagram) a avut o nouă sesiunea Q&A pe contul lui și a dezvăluit că, în curând, conturile business vor avea opțiunea de a crea Broadcast Channel.
3. Instagram a lansat opțiunea ”Meme It”. E accesibilă atunci când vrei să distribui o postare (foarte posibil doar pentru Reel-uri). Selectezi contul și apare butonul ”Meme It”. Și poți face propriul meme pe care îl trimiți cuiva.
Instagram și Adam Mosseri au menționat de multe ori că e foarte multă activitate în mesageria privată așa că nu mă miră că dezvoltă opțiuni pentru comunicarea privată, iar meme-urile sunt foarte iubite.
TikTok
4. Pe TikTok îmi apare ocazional, sub unele comentarii, opțiunile ”I don’t like it” și ”I like it”.
5. Mi-a mai apărut o opțiune pe TikTok de ceva timp: sub comentarii pe care le las la alte videouri apare opțiunea ”Add as a post”. Când apeși pe ea, îți creează o postare nouă, cu un design nou: e evidențiat comentariul tău și sub apare videoul la care ai comentant.
Threads
6. Threads îți permite acum să alegi cine îți poate da Quote la postări.
În cazul în care nu știi ce e Quote, postările pe Threads au 2 opțiuni de distribuie: Repost și Quote. Repost recomandă postarea așa cum e, iar pe contul celui care dă repost apare în secțiunea dedicată. Quote-ul e un share care permite și adăugarea unui text și apare în feed-ul contului care dă quote.
Acum poți alege cine îți poate da quote la postări:
- Oricine
- Conturi pe care le urmărești
- Doar conturile menționate, la care ai dat tag
Meta (Facebook + Instagram + WhatsApp + Threads)
7. Meta testează testează 2 opțiuni noi pentru Meta Verified pe Facebook:
- Search Optimization – atunci când cineva te caută, Facebook te va afișa în primele rezultate
- Help with Discovery – Meta îți oferă noi oportunități ca postările și contul tău să fie descoperite
8. WhatsApp testează noi filtre peste ordonarea fișierele media: cele mai noi, cele mai vechi și cele mai mari.
9. WhatsApp testează o nouă interfață pentru secțiunea Status și arată foarte asemănător cu modul în care sunt afișate story-urile pe Facebook (și cum arată pentru unii utilizatori pe Instagram).
10. WhatsApp lucrează o îmbunătățire pentru secțiunea Manage Storage pentru a te ajuta să distingi mai ușor între discuții cu alte persoane și canale.
YouTube
11. Abonații YouTube Premium pot testa opțiunea ”Jump Ahead”. După ce dai dublu tap pe un video, în dreapta jos vei vedea un buton ”Jump ahead”. Dacă îl apeși, te va duce în cel mai comun moment la care au dat skip cei mai mulți utilizatori. Cu ajutorul AI-ului și datelor de vizionare, YouTube va identifica ”următorul cel mai bun punct”.
Opțiunea e momentan disponibilă doar în SUA și doar la videourile în engleză, dar nu la toate videourile.
12. YouTube testează live cea mai nouă opțiune AI prin care creatorii de conținut pot identifica idei noi pentru videouri. Aceste idei sunt bazate pe trenduri și date.
Tool-ul acesta te poate ajuta cu:
- Ce fel de conținut / subiecte vor utilizatorii să vadă mai mult
- Noi abordări pentru conținut creativ pe care nu le-ai creat în trecut și pe care le-ai putea explora
- Indicații, puncte de pornire pentru a începe procesul creativ
13. Mr Beast nu mai e reprezentat de Night Media.
Twitter / X
14. Twitter / X adaugă o nouă opțiune pentru abonații Premium: Stories on X, rezumat pentru știri realizate de Grok AI. E un tool care ar putea fi foarte util pentru că analizează foarte mult conținut (postări de pe platformă) pentru a-ți oferi tot ce trebuie să știi despre un anumit subiect.
Problema e că nu oferă surse. E foarte periculos un asemenea tool pentru că poate lua de bune orice informații găsește.
”Musk said Grok will not look directly at article text, and will instead rely solely on social posts.” (sursa)
Ai grijă ce informații crezi de pe internet. Orice informație trebuie să aibă o sursă. Cifrele trebuie mereu făcue publice de cineva (ori de companie, ori de o analiză, o cercetare, un studiu). Graficele trebuie mereu să aibă sursa. Declarațiile trebuie să fie dintr-un interviu sau din postări publicate exact de acea persoană. Astea sunt doar câteva situații pe care le văd constant.
15. Twitter / X a lansat chatbot-ul Grok AI în Marea Britanie.
Snapchat
16. Snapchat lansează o opțiune împrumutată de la Instagram (ce surpriză!) și aș zice și de la TikTok (via CapCut). E vorba de opțiunea Templates, care e disponibilă la camera foto. Acolo ai diferite template-uri pe care le poți folosi pentru a face conținut.
Altele
17. Se zvonește că ChatGPT va lansa săptămâna viitoare un motor de căutare.
18. Microsoft, Google și Meta experimentează cu o metodă diferită de a hrăni cu date modelele AI. Mai exact, soluția e sub forma ”synthetic data”, informații false.
Companiile tech pot pune la lucru propriile lor sisteme AI să creeze conținut. Acest conținut e apoi ”hrănit” acelorași sisteme AI. Astfel, companiile evită probleme legale, etice și de confidențialitate.
19. Jack Dorsey a părăsit board-ul Bluesky.
#SocialWebNews e un proiect pe care îl doresc de mulți ani. L-am început într-un final pe 30 august 2019, cu primul articol dedicat noutăților din social media și internet. Apoi mi-am dorit mai mult așa că am pornit pe 17 decembrie 2019 proiectul video #SocialWebNews. Nu am reușit să mă țin de niciunul prea mult timp și constant, dar n-am renunțat la idee.
A revenit și seria video așa că îți recomand să mă urmărești pe YouTube și vor fi și articole zilnice cu noutăți (vor avea data în paranteză, cum e și acesta). De asemenea, dacă ești pe TikTok, dă-mi follow și acolo dacă vrei să te țin la curent cu noutăți. Și abonează-te la newsletter.