Contact Information

Platformele de social media nu mai au de mult doar scopul de a ne ajuta să socializăm și să cunoaștem oameni noi. În prezent, orice business de succes are o vizibilitate mare online, pe cât mai multe canale. De aceea, ți-am pregătit câteva sfaturi utile care te vor ajuta să îți crești business-ul folosind social media.

Care sunt cele mai populare platforme?

Pentru început, trebuie să decizi unde vrei să te promovezi. Dustin Stout, digital marketing consultant, a adunat într-un articol de pe site-ul lui cele mai importante statistici legate de social media. 

Facebook

  • utilizatori activi lunar – 2,4 miliarde
  • utilizatori activi zilnic – 1,6 miliarde
  • timp petrecut pe platformă – 58 minute

Instagram

  • utilizatori activi lunar – 1 miliard
  • utilizatori activi zilnic – 600 milioane
  • utilizatori activi Stories – 500 milioane
  • postări zilnice – 95 milioane

Twitter

  • utilizatori activi lunar – 330 milioane
  • utilizatori activi zilnic – 134 milioane
  • conturi noi zilnic – 460.000

Snapchat

  • utilizatori activi lunar – 301 milioane
  • utilizatori activi zilnic – 109 milioane
  • vizualizări video zilnice – 10 miliarde

LinkedIn

  • utlizatori activi lunar – 303 milioane
  • pagini companii – 30 milioane

YouTube

  • utilizatori activi lunar – 1,9 miliarde
  • utilizatori activi zilnic – 149 milioane
  • durata medie a vizitei – 40 minute

Ce platformă să alegi?

În România, cele mai de succes platforme pentru business-uri sunt Facebook, Instagram și YouTube. Îți recomandăm deci să începi cu acestea, dar ar fi bine să creezi și o pagina de LinkedIn

Cum îți crești business-ul prin intermediul Facebook?

Pagina de Facebook spune multe despre business-ul tău și este deseori mai vizitată decât site-ul oficial. Aici posibilii clienți pot găsi adresa, numărul de telefon și e-mailul prin care te pot contacta, pot lăsa review-uri, pot vedea prețurile, ofertele sau chiar evenimentele pe care le organizezi.

Asigură-te că pagina conține toate informațiile care ar putea fi de interes și actualizează-le de fiecare dată când e cazul. Postează des, dar nu exagera – dacă ai un magazin online de bijuterii, de exemplu, e bine să promovezi câte un produs pe zi; dacă ai un local vegan, prezintă ofertele zilei și postează poze în care cele mai multe mese sunt pline de clienți.

E bine să fii mereu la curent cu tendințele și să încerci să te promovezi cu ajutorul lor. Sau chiar să găsești momentul potrivit să ieși în evidență. Mai ții minte când Starbucks își promova oferta valabilă în fiecare luni, când oferea un caffe latte la doar 5 lei? 5 to Go, care are întotdeuna prețuri fixe (toate produsele lor costă întotdeuna 5 lei) a profitat de situație și a creat un hashtag simplu: #nudoarluni. E adevărat că totul a început offline, prin niște bannere instalate sub cele Starbucks, dar era clar că totul va ajunge și online, foarte rapid. Acest tip de marketing a fost folosit de mai multe branduri de-a lungul timpului – iată aici câteva exemple. 

Cum îți crești business-ul prin intermediul Instagram?

Instagram se concentrează pe poze și video. Știm deja că o imagine face cât 1000 de cuvinte, deci este clar de ce un business de succes are nevoie de cont și pe această platformă.

Partea bună la Instagram e că posibilii clienți pot ajunge pe profilul tău fără să fi auzit dinainte despre tine. Acest lucru este posibil prin hashtag-uri. Folosește-le pe cele potrivite și utilizatorii vor descoperi postările tale fără ca tu să faci un efort foarte mare. De exemplu, dacă ai un magazin de cosmetice naturale, nu trebuie decât să le faci „poze frumoase”, care să iasă în evidență – le poți folosi pe aceleași pe care le urci și pe site. Adaugă hashtag-uri precum #zerowaste, #naturalbeauty, #samponnatural și altele. Nu uita nici de stories, și acestea sunt importante pentru brandul tău!

Cum îți crești business-ul prin intermediul YouTube?

Cele mai multe business-uri se pot promova și prin YouTube, trebuie doar să te gândești la niște clipuri care să atragă atenția. De la imagini de tipul behind the scenes la vloguri și de la tutoriale la reclame cu oferte, această platformă te poate ajuta indiferent de domeniul în care activezi.

ȚINE MINTE! 

Dacă nu ești sigur ce ar trebui să postezi pe social media pentru a-ți promova și crește afacerea, gândește-te întâi ce funcționează pentru tine. Ce postări îți dorești să vezi de la paginile pe care le urmărești? Ce simți că le lipsește altora? Fă un scurt sondaj și printre prietenii tăi. Apoi, caută statistici online, pentru a afla ce funcționează cel mai bine.

Fă-ți un plan de postări și ține-te de el. Pentru a afla care sunt cele mai multe momente să postezi pe social media, citește articolul nostru.

Dacă nu te pricepi prea bine la social media, îți sugerăm să angajezi un specialist. Da, vei plăti un salariu în plus, dar în scurt timp vei observa rezultatele!

Foto: Pexels

Share:

editor

Sunt content writer din 2011, iar în prezent coordonez echipele de online ale Burda România. În timpul liber îmi place să joc board games, să citesc SF, horror & mistery și să ajung la zi cu prea multe seriale. Am 3 pisici care au pagină de Facebook, iar când vreau „să mă răsfăț” îmi cheltui banii pe ceaiuri și craft beers pe care încă nu le-am încercat. Pe SocialWeb voi scrie despre aplicații pe care le-am testat, voi recomanda tot felul de lucruri interesante și îți voi prezenta știrile momentului din online.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *