Contact Information

Digital Marketing Forum e una din conferințele cele mai mișto de la noi. Dacă lucrezi în domeniu, e un must să mergi.

Anul ăsta am avut șansa să merg pentru a doua oară la conferință. Mulțumesc, Cristian Manafu, pentru invitație! Așa că dacă tot am ajuns, m-am gândit să vă împărtășesc și vouă lucrurile pe care le-am aflat acolo. Să vă ajute și pe voi.

3 lucruri învățate la Digital Marketing Forum

Facebook & Instagram Masterclass

Ziua a început cu Facebook & Instagram Masterclass.

Anabela Luca (Online Marketing Specialist la adLemonade) a dat startul zilei vorbind despre Facebook Advertising.

1. Obiectivele de social media trebuie aliniate cu cele de marketing și cele de business.

Atunci când stabilești strategia de social media e important să ții cont de obiectivele de marketing și cele de business. Pentru că tot ce faci în social media trebuie să fie în armonie cu întreaga strategie a companiei.

Trebuie să înțelegem audiența și comportamentul utilizatorilor noștri. Trebuie să știi cine e publicul tău, cine sunt clienții tăi, ce vârste au, cu ce se ocupă pentru că așa le poți înțelege nevoile și apoi poți să identifici cele mai bune metode prin care tu îți poți promova produsele / serviciile.

Online-ul poate ajuta la atragerea clienților în magazin / showroom. Nu promova în gol lucruri. Trimite utilizatorii pe site. Atrage-i în showroom. Dacă au avut o experiență negativă și au scris despre ea pe site, poți să îi inviți în magazin, să le demonstrezi contrariul. Și să speri că îți vor lăsa un review mai bun. Pentru asta și tu trebuie să lucrezi zi de zi să oferi servicii mai bune și o experință mai bună clienților tăi.

2. E important să setezi KPI, adică indicii de performanță.

  • Performance – Rata de conversie
  • Branding – Frequency & Engagement (creșterea ratei de conversie și creșterea vânzărilor – sunt obiective pe termen lung)

3. E important să faci un mix de tipuri de postări pe Facebook.

Video-urile pot fi folosite pentru awarness, însă Story-urile nu sunt recomandate pentru advertising, ci mai mult ca diferențiator de comunicare.

4. Folosește hashtag-uri! Nu trebuie să le pui neapărat la finalul postărilor, ci le poți insera și în text. Ai grijă doar să nu pui hashtag la fiecare cuvânt!

Ca număr, Anabela a recomandat să folosim 2-3 hashtag-uri pe postare.

5. Dacă obiectivul tău e să ai reach mai mare, atunci postează de 5 ori pe zi. Dacă obiectivul tău e să crești engagement-ul, atunci postează de 2 ori pe zi.

6. Una din cele mai importante sfaturi date de Anabela e să nu boostuim postări!

7. Durata video-urile ar trebuie să fie între 30 de secunde și 1 minut!

8. Rulează în paralel Promoted Posts și Ad-uri! Analizează constant rezultatele lor, compară și testează.

10 ways to boost Facebook Content Engagement Post

  1. Don’t post just updates, start conversations.
  2. Run a Q&A session.
  3. Ask fans for their opinions.
  4. Let your fans know if you’re participating to conferences or events.
  5. Promote charities and other good causes.
  6. Share press releases – let people know about the updates and improvements you’ve made.
  7. Show off your work space and take snapshots of workers.
  8. Post quality content that’s already viral.
  9. Use contests, but use them in moderation.
  10. Play ball with Facebook tools. Facebook Stories & Live.

Increase Awarness

Campaign Objective Targeting Creative Formats
Brand Awareness Lookalike audiences Video Ads
Reach Custom audiences Collection Ads
Video Views Core audiences Single image ads / Carousel ads

Drive Sales Online

Campaign Objective Targeting Creative Formats
Conversions Custom audiences Single image / Carousel ads
Catalog sales Lookalike audiences Dynamic Ads
Core audiences Collection ads

Acquire Customers with Intent via Lead Forms

Campaign Objective Targeting Creative Formats
Lead Generation Custom audiences Single image ads
Lookalike audiences Carousel ads
Video ads

Apoi a urmat Adelina Oprea (founder Champaigns), care a ținut masterclass-ul de Instagram Advertising.

1. 20,4% din populația României e pe Instagram. Asta înseamnă că 3,9 milioane de români sunt pe Instagram. Majoritatea sunt femei. Categoria de vârstă dominantă pe Instagram este 18-25 de ani (1.350.000). În intervalul de vârstă 35-44 de ani e cea mai mare diferență femei vs bărbați – 40.000 de femei.

2. Când hotărăști că e timpul să faci un cont de Instagram trebuie să stabilești ce identitate vizuală îți dorești și ce dorești să comunici.

3. Nu te feri de hashtag-uri! Și folosește-le și în Story-uri!

4. Nu posta doar o poză, ci încearcă să comunici ceva despre brand prin acea postare.

5. Ca interval de timp ideal pentru postare, Adelina recomandă ora 16, chiar 17.

6. E important să comunici cu utilizatorii. Când comentează la postările tale, răspunde-le! Interacționează cu ei! Dar lasă și tu comentarii pe conturile lor, la postările lor.

7. Câte ceva despre algoritmul Instagram

Instagram sortează postările și ți le afișează în feed după cum urmează:

  • Interes – lucrurile care te interesează
  • Timp – postările noi au prioritate
  • Relație – Instagram prioritizează postările prietenilor și familiei, adică utilizatorii la care comentezi
  • Frecvența – aici e vorba de frecvența cu care intri tu în aplicație

8. Dacă vrei să vezi postările unui cont mai des, atunci trebuie să comentezi la postărilor contului respectiv.

9. Story-urile aduc cel mai mult trafic din Instagram. (Conturile de tip Business și cu peste 10.000 de followeri pot atașa un link la Story. În felul ăsta, poți trimite foarte ușor pe cineva la link-ul dorit de tine).

10. Facebook Pixel trebuie instalat bine în site. Dacă ai un business și faci frecvent și constant ad-uri pe Facebook, atunci asigură-te că ai instalat cum trebuie Facebook Pixel pentru că doar așa poți măsura corect ce rezultate au ad-urile.

11. Un sfat important pentru oricine comunică pe Facebook și Instagram (pentru ad-uri, dar și pentru postări obișnuite): pune mesajul principal în primele 15 cuvinte.

Digital Brand Transformation

A doua sesiune a zilei s-a numit DIGITAL BRAND TANSFORMATION.

Primul speaker a fost Simon Gill (Chief Experience Officer EMEA la ISOBAR).

People don’t buy brands. They join them.

1. Experiența este extrem de importantă!

We believe experience is the next battleground for brands.

Augumented Humanity

1.The Evolving Interface

Aici Simon ne-a vorbit despre importanța vocii. Vocea a devenit tot mai importantă. Mai ales că avem tot mai multe device-uri pe care le controlăm cu vocea.

De asemenea, e important să te gândești la vocea brandului tău, cum îți dorești să sune. De exemplu, dacă vrei să faci un podcast pentru brandul tău, cum sună? Ce ton are? Cum vorbește?

Retail Interface – domeniul retail se digitalizează tot mai mult

2. Human Algorithm

Wellness – de exemplu, Apple Watch, dar și restul device-urilor de tracking – Ele ne ajută să ne cunoaștem mai bine, să devenim mai conștieți și să ne adaptăm sensului vieții moderne. Device-urile astea ne monitorizează pașii, bătăile inimii, somnul, iar noi putem vedea stilul de viață în cifre și procente. Așa devenim mult mai conștienți de viața noastră și modul în care trăim, iar asta ne ajută să luptăm cu stresul, să ne adaptăm ritmului tot mai alert.

Personalized services – de exemplu, Birch Box îți oferă mostre de produse de beauty potrivite pentru nevoile tale.

Sau Brush Button de la Philips…

Apoi a urmat prezentarea lui Dean Seddon (Marketing Consultant & LinkedIn Trainer) despre LinkedIn.

Even cat videos work on LinkedIn.

  • Sunt 2,5 milioane de români pe LinkedIn.
  • La nivel global sunt 280 de milioane de utilizatori activi pe lună și 100 de milioane de utilizatori activi pe zi.
  • LinkedIn e un loc bun dacă ai de vânzare produse scumpe.
  • 50% din tot traficul B2B e pe LinkedIn
  • Userii sunt mai predispuși să dea click pe un link postat în LinkedIn decât în orice altă rețea de socializare.
  • 2,5% din utilizatori produs content lunar în România

[LinkedIn] It’s the best of Facebook and Twitter.

Top 3 sfaturi oferite de Dean

1.Video

  • e tipul de conținut care atrage cel mai mult engagement
  • LinkedIn preferă native content așa că postează video direct în site

2. Postează zilnic

  • Dacă o postare va merge bine, timp de câteva săptămâni va fi afișată și va atrage clickuri și engagement.

3. Postează dimineața. Și în perioada în care utilizatorii sunt în drum spre și de la serviciu. Merge încercat și intervalul de prânz.

Creative Digital Experiences

Al treilea modul al primei zile la Digital Marketing Forum s-a numit Creative Digital Experiences.

Laurențiu Dumitrașcu (Managing Partner @ Digital Star) ne-a povestit despre customer journey – procesul prin care un client trece când alege un produs. Plus dacă experiența clientului e una pozitivă, acesta nu mai trebuie să treacă din nou prin toți pașii.

Rob Lee (Consultant & Trainer – Instagram and Snapchat for Business) a avut una din cele mai faine prezentări din punctul meu de vedere. Am plecat cu multe idei și cu un nou proiect SocialWeb.ro. Astăzi am dat startul unei serii de story-uri săptămânale – Social Media Tips. În fiecare marți va apărea un story cu un sfat de social media pe contul de Instagram SocialWeb.ro.

Dar hai să îți zic și ție ce ne-a povestit Rob Lee în prezentarea lui.

Story-urile se extind tot mai mult. Pe Instagram, Facebook. Chiar și pe YouTube au ajuns.

Live-ul la fel. E pe Instagram. E pe Facebook. E până și pe LinkedIn.

1.Toate trebuie văzute ca instrumente. Instrumente care te ajută să fii un povestitor mai bun.

These are just tools to make you a better storyteller.

2. Folosește tool-urile native. Concentrează-te mai mult pe aplicațiile în sine și instrumentele disponibile în aplicații. Nu te concentra atât de mult pe 3rd party apps.

Folosește hashtag-uri. Dar e important să vezi și ce hashtag-uri folosește audiența. Ne întoarcem la cunoașterea audienței, inclusiv a limbajului folosit.

3. Netflix your content

Poți face Story-uri în care să arăți ce se întâmplă behind the scence. Poți face o serie săptămânală de Story-uri în care povestești utilizatorilor ceva. Sau le arăți ceva. Poate chiar un fel de show. Nu trebuie să fie ceva complicat, concentrează-te mai mult pe conținut. Ce le poți oferi. ce le poate atrage interesul. Poate găsești printre angajați niște ambasadori pentru brandul tău.

Sfaturi pentru un brand care abia își deschide cont pe Instagram

  • ai grijă să fie același nume și aceeași imagine peste tot (pe rețelele de socializare)
  • folosește hashtag-uri în profil (în descriere chiar)
  • utilizatorii trebuie să înțeleagă ce vor primi în momentul în care dau follow (ce vei posta pe contul de Instagram)
  • Când te decizi că e timpul ca brandul tău să fie pe Instagram, asigură-te că ai 9 poze pe care să le postezi din momentul în care setezi. Nimic nu e mai dezamăgitor pentru un utilizator ca un brand care îi dă follow, dar când intră în contul brandului e gol sau are doar o poză.
  • arată partea informală pe Story
  • postează 1-2 story-uri pe săptămână

5. Salvează Story-urile și grupează-le în Highlights. Pe subiecte sau ce se potrivește brandului tău.

6. E important să faci Story-uri și să măsori. Nu trebuie să faci mereu Story-uri complexe, la care să lucrezi foarte mult. Tu trebuie să descoperi ce merge.

7. Story-urile de succes creează emoție. Și apoi generează vânzări.

Sper că ai găsit lucruri utile prin notițele mele și poate te-am convins să vii și tu la anul!

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *