De vineri, de la Webstock, mi-a rămas în minte subiectul ăsta: influencer. Și de atunci parcă numai de subiectul ăsta mă lovesc. Bine, e și cel mai nou concept în marketing (cred!). Dar ce m-a determinat să scriu pe subiectul ăsta e o știre legată de Taylor Swift.
Artista a postat ieri o poză pe contul ei de Instagram. Nimic ciudat până acum. Însă textul e cel care contează. În descrierea pozei, artista începe cu o mărturisire. În SUA se apropie alegeri și Taylor Swift declară public nu doar că votează, ci oferă și argumente pentru alții să voteze. E prima ei mărturisire publică de natură politică.
Taylor Swift e vedetă. E o artistă cunoscută la nivel global. E și influencer. Are o comunitate de fani.
Dacă mai era nevoie de vreo dovadă că e influencer autentic, atunci e asta: după ce postarea ei a devenit publică, în doar 24 de ore de la publicarea postării s-au înregistrat 65.000 de înregistrări. (În sistemul american, pentru a putea vota trebuie să te înregistrezi), după cum a mărturisit Kamari Guthrie, director de comunicare pentru Vote.org.
După care, azi în timpul zilei am văzut clipul ăsta:
Avem și noi influencerii noștri. Unii sunt modele reale pentru alții, alții sunt doar așa.
Eu cred că avem nevoie de influenceri. În lumea haotică în care trăim, avem nevoie de oameni la care să ne uităm, care să ne ghideze, care să lupte. Care să mai disperseze ceața asta care ne-a cuprins viețile. Și e nevoie de influenceri care să își aleagă o cauză sau o treabă pe care să o influențeze. Și să o facă pe bune.
În același timp cred că și oamenii obșinuiți au puterea lor. Iar asta trebuie activată atunci când un influencer vrea să profite de puterea lor pentru alte scopuri și, mai ales, când un influencer minte, se lasă corupt sau pur și simplu face tâmpenii (vezi Logan Paul sau când influencerițele recomandă aiurea pastile).
Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse.
▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.