Contact Information

Ieri a fost Social Media Day. Din 2010, se sărbătorește ziua asta, la inițiativa site-ului Mashable.

Am postat destul de târziu aseară videoul așa că n-am apucat să pun și pe site.

Las și transcriptul videoului în caz că n-ai răbdare să te uiți.

Azi sărbătorim Social Media Day așa că nu puteam să las să treacă ziua fără să fac un video dedicat.

Bună! Sunt Cristina de la SocialWeb.ro. Hai să vorbim despre social media de ziua ei! Această zi a fost proclamată, să zic așa, încă din 2010 de către site-ul Mashable. Nu știu dacă ai auzit de el, însă în acele vremuri, Mashable era cam singura resursă de articole și tutoriale despre social media. Și site-ul Mashable a fost și inspirația mea pentru a crea SocialWeb.ro, care a fost creat încă din martie 2010 cu scopul de a aduna la un loc resurse de social media, noutăți, articole, tutoriale, cifre, orice ar fi util pentru cineva care lucrează în social media.

Între timp proiectul s-a extins și acum fac și mult mai mult content video decât am crezut vreodată că o să fac, care sper că e util și în continuare după atâta timp cred în proiectul ăsta și vreau să fie o sursă reală de ajutor pentru oricine are întrebări legate de social media sau vrea să descopere acest domeniu ca profesie și sper ca mereu să aduc materiale utile, să zic în general. Îți mulțumesc pentru toată susținerea pe care deja mi-ai dat-o și pe care mi-o vei da și în viitor.

SocialWeb.ro e în primul rând site-ul, apoi sunt canalele de social media care au conținut dedicat: Youtube, TikTok, Instagram și Facebook. Revine și newsletter-ul curând. Și lucrez să aduc și sub alte formate conținut util. SocialWeb.ro nu a fost o întâmplare. De ce l-am creat.

Fac o mică recapitulare pentru că până acum nu am făcut niciun video în care să mă prezint și să explic ce pasiune e în spatele proiectului SocialWeb.ro. Eu lucrez în online din 2006 strict profesional, pentru companii. Eu personal îl folosesc de la sfârșitul anilor ‘90. I-am văzut cumva toată evoluția și trecerea spre social media a venit cumva firesc, pentru că în 2008 a început să câștige teren Facebook-ul în România. Și lucram la un site pentru femei, site-ul revistei Cosmopolitan. Și mereu eram în căutare de cum să cresc traficul pentru site. Și cumva am văzut în Facebook un canal de a promova articolele. Inițial nu știam nimic despre nimic. A fost… Sincer cred că a fost un fel de destin, pentru că am intuit de la început că putea fi folosit ca un canal de a promova conținut și de a crea comunități în jurul acelui conținut și acelei publicații. Cam toată experiența pe care am acumulat-o de-a lungul anilor a fost prin experimentare.

Mai ales la început, nimeni nu știa nimic despre social media. În niciun caz nu ce e acum. Era mult mai simplu pe atunci. În primul rând, puteai să-l accesezi doar de pe calculator. Nu existau telefoane pe care să stai. Era altfel. Algoritmul nu era dat peste cap. Totul era mult mai simplu. Nu exista nici presiunea asta de toată lumea face content, pentru că erau foarte puține publicații care făceau conținut pe Facebook.

Am devenit pasionată de acest subiect și a devenit și parte din job-ul meu. Experiența mea în online și social media predomină în site-uri de reviste de femei și apoi în radio, dar totul s-a concentrat în jurul conținutului. Am început prin promovarea conținutului de pe site, apoi prin creare de content exclusiv pentru social media și am evoluat până la live-uri, interviuri, emisiuni și multe, multe altele. Cam asta ar fi, pe scurt, despre experiența mea și pasiunea mea pentru social media care stă în spatele proiectului SocialWeb.ro, pe care l-am pornit din dorința de a ajuta și continui să lucrez la el fix din dorința asta de a ajuta pe oricine are probleme cu ceva legat de social media sau vrea să învețe mai multă social media sau are nevoie de idei pentru social media și tot așa. Și sper să fiu asta pentru voi. 

Și legat de social media ca domeniu. Aș avea câteva sfaturi, să le zic așa, din partea mea, a unui om care a fost martor la evoluția social media atât ca persoană, cât și ca profesionist în domeniu.

Dacă lucrezi în social media, cel mai important sfat pe care pot să ți-l dau după atâția ani e să ai grijă de tine. Pentru mine a fost mereu o pasiune pe care n-am știut mereu să o țin sub control. A devenit obsesie câteodată, mai ales că eu am o afinitate către rezolvat probleme și către situații de criză. Social media în timp a devenit un monstru care nu doarme niciodată și nu are nevoie de nimic. Funcționează efectiv continuu, iar noi nu suntem creați să funcționăm continuu, cum e social media. Apar tot mai multe rețele sociale și tot mai multe tool-uri și tot mai multe cerințe și tot mai multe standarde foarte dificil de atins și trebuie să avem în primul rând grijă de noi.

Sincer, aș vrea să fac o mică paranteză au trecut ceva ani de când social media a prins teren în România și sper ca în timp să se renunțe la această idee că social media manager-ul poate să fie o singură persoană care să facă tot conținutul de pe social media. Este inuman ce a ajuns, în special ce a ajuns acum. Îți recomand din tot sufletul să iei pauze de la social media, vezi cum îți permite programul, dar sincer, e nevoie de pauză. Ți-o zic din propria mea experiență.

Un sfat tot pentru cei care activează în zona social media: fii mereu deschis la nou. Știu că e obositor să tot apară modificări, să tot fie lansate funcții, să tot apară rețele sociale. E mult, știu. Știu foarte bine cât de mult e, pentru că eu când am pornit era doar Facebook și abia se lansau pagini și grupuri. Deci știu ce înseamnă să tot se pună muncă peste ce ai deja și să tot vină și să tot vină și pretenții, și pretenții de cifre bune mereu și tot așa. Fii deschis mereu la orice apare nou, pentru că aici e capcana de fapt pentru social media și internet. Mai ales dacă ești într-o zonă creativă.

Fii deschis la ce apare nou! Înfrânge-ți instinctul de ”iar s-a întâmplat ceva”, ”iar a apărut ceva”, ”e și mai multă muncă de acum înainte”. În primul rând, orice e nou are avantajul de a fi împins în față. Uite cum sunt Reel-urile. Reel-urile sunt acum împinse în față de către algoritm, așa că ar trebui să îți centrezi atenția acolo. Gândește-te mereu cum poți transforma mesajul pe care-l ai de transmis în forma cea mai atractivă din acel moment. Cum sunt acum video-urile scurte. Dar orice altceva. Apare o nouă opțiune de poll. Folosește-o. Avem tool-uri, trebuie doar să fim creativi cum le folosim. Integrează. Testează.

Nu există rețete de succes în social media, da? Nu există oră ideală de postare în social media pentru că altfel toată lumea ar posta la acea oră și niciun content nu va mai fi vizibil. Nu există zi ideală de postare în social media. Fiecare cont e altfel. Scopul tău e să testezi diferite ore, diferite tipuri de content, diferite tipuri de mesaje și să analizezi continuu cifre și să modifici continuu strategia de social media. Să o adaptezi la schimbări. Să o adaptezi la rezultate. Doar așa vei reuși.

Apoi, alt sfat… ăsta e pentru toată lumea. Dozează-ți expunerea la social media. Și eu sunt în situația asta și am fost în situația asta. Am consumat foarte multă social media. Eu sunt foarte pasionată de internet de foarte mulți ani și vreau să consum tot ce pot. Pierd noțiunea timpului. Apoi tu nu-ți dai seama ce efect are asupra ta ce consumi. Ceva ce mie mi se pare important: ai grijă de attention span-ul tău. TikTok-ul nu are cea mai bună influență, știu, este de succes. Și eu postez pe TikTok și eu stau pe TikTok, dar faptul că te uiți repede la secunde de videouri unul după altul nu e deloc bine pentru creierul tău. Stai și pe TikTok, însă ai grijă să alternezi cu altceva. Fă pauze, uită-te la un video lung, citește ceva. Încearcă să-ți ții creierul antrenat să consume altceva mai mult timp.

Și nu în ultimul rând, folosește social media în scopuri bune, să zic așa. Comunică cu cei dragi pentru că sunt atâtea tool-uri prin care putem comunica. Și, în general, social media asta înseamnă: comunicare, crearea unor legături cu alți oameni și menținerea lor. Distribuie conținut care te interesează, susține cauze, susține creatori de conținut, cum aș fi și eu. Fie că le dai un share, fie că le lași un comentariu, le dai un like. Creatorii de conținut sunt cei care creează de fapt acel conținut pe care tu-l consumi în social media. Când dai peste conținut bun, cu care rezonezi, din care ai învățat ceva, care te-a făcut să râzi poate, arată susținerea. Dă like, lasă un comentariu, dă-i un share către prieteni. Ajută enorm să știi. Împărtășește-ți pasiunile. Cine știe, poate descoperi și alte persoane pasionate de aceleași lucruri și creezi noi prietenii. În concluzie, de ziua social media vă sfătuiesc să vă distrați cu social media. E mai ofertantă ca oricând, să zic așa. Poți găsi tot ce vrei tu. Important e să îți curatoriezi feed-urile, indiferent unde petreci mult timp. Susține creatori de conținut. Comunică. Pentru că social media este și despre comunicare. Și dacă lucrezi în social media, succes în tot ce faci, să ai cifre cât mai bune și să ai și viață personală.

Share:

administrator

Working and loving social media and online. Lucrez în online din 2006 și în social media din 2008. Am lucrat pentru site-urile revistelor Cosmopolitan și Marie Claire (site + social media), apoi am fost Social Media Manager la Kiss FM, radioul #1 din România. Plus alte colaborări ocazionale. Numitorul comun pentru toate proiectele e contentul. Creat, planificat, editat, curatoriat, declinat pentru social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *