Contact Information

Un nou raport al Pew Research Center confirmă că YouTube continuă să domine în preferințele adolescenților americani, fiind utilizată de 90% dintre tinerii cu vârste între 13 și 17 ani. Deși procentul reprezintă o ușoară scădere față de anul precedent (93%), platforma e încă mult mai populară decât competitorii săi, precum TikTok (63%).

Raportul arată că aproape jumătate dintre adolescenții americani (46%) cu vârste între 13 și 17 ani sunt „aproape constant” online, o creștere de 24% față de acum un deceniu. Majoritatea (96%) accesează internetul zilnic, fiind în concordanță cu accesul larg la smartphone-uri (95%).

YouTube este platforma socială preferată de adolescenți, 73% dintre ei utilizând-o zilnic. TikTok este pe locul al doilea, cu 57% dintre adolescenți accesând platforma zilnic, urmat de Instagram și Snapchat (aproximativ 50% fiecare). Facebook este folosit zilnic de doar 20% dintre adolescenți, fiind cea mai puțin frecventată platformă din top cinci.

Studiul a evidențiat diferențe de utilizare: fetele preferă Instagram și TikTok, în timp ce băieții se orientează mai mult spre YouTube. Alte platforme, precum X (17%), Reddit (14%) și Threads (6%), sunt mai puțin populare.

Această cercetare vine în contextul unei atenții sporite asupra impactului rețelelor sociale asupra sănătății mintale a adolescenților, confirmat recent de CDC, iar unele țări, precum Australia, au introdus restricții pentru utilizatorii sub 16 ani.

Pe termen lung, Pew subliniază un declin treptat pentru Facebook și X, iar YouTube înregistrează o ușoară scădere pentru al doilea an consecutiv, ridicând întrebări despre viitorul său pe termen lung.

YouTube, însă, rămâne în continuare liderul preferințelor adolescenților, adaptându-se constant pentru a menține poziția dominantă într-un peisaj digital în continuă schimbare.

Photo by Ron Lach

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *