Rivalitatea dintre TikTok și Instagram nu e o surpriză pentru nimeni. De fapt între TiKTok și toate marile rețele sociale :))
Dar cu Instagram are o relație aparte. Copiază unul de la altul.
Totul a început când Instagram s-a ”inspirat” de la TikTok și a lansat Reel-urile. Le-a tot mărit perioada astfel încât acum orice video e Reel.
Ni le-au băgat pe gât în feed în speranța că vor câștiga ei atenția utilizatorilor și vor petrece timp pe Instagram în loc de TikTok. Doar că pe Instagram intră conținut vechi de pe TikTok.
Apoi, cel mai important element, Instagram nu are algoritmul TikTok așa că nu e nicio plăcere să te uiți pe Reel-uri.
Spre finalul anului trecut, Instagram și-a dat seama că ne-a livrat cam multe videouri în feed (nu mai zic nici de tot scandalul public din vară când până și cei mai mari influenceri din SUA și-au exprimat nemulțumire asupra schimbărilor de pe Instagram – vezi aici video) așa că au decis să reducă videourile din feed și să revină la poze, ce știu ei mai bine și ce au cerut până la urmă utilizatorii.
TiKTok însă n-a stat, ci a început și el să se ”inspire” de la produsele Instagram.
Întâi a lansat postările carusel, unde puteai încărca până la 35 de poze. Aveai opțiunile clasice de pe TikTok – puteai să pui muzică pe fundal, puteai să îl lași ca slideshow foto sau să îl transformi rapid în video, plus alte tool-uri de editare.
Acum însă a sosit momentul să pună cireașa pe tort.
Postare cu o singură poză.
La Camera ai opțiune Photo prin care poți face o poză pe loc sau o poți uploada din telefon.
În continuare ai opțiunile clasice – poți să pui muzică, stickere, text, voice over etc.
Dar de acum, practic TikTok a devenit Instagram, cu un algoritm mai bun.
Folosește noua opțiune. Vezi cum merge.
Dacă nu îți place să faci video și de asta nu ai postat niciodată pe TikTok, merită să încerci acum postând poze.
PS: Printre opțiunile pe care TikTok le-a gestionat mai bine decât Instagram e opțiunea de Repost. Instagram nu a reușit nici până acum să ofere o soluție utilă prin care poți reposta conținutul cuiva. De-a lungul timpului au tot apărut tot felul de aplicații prin care poți reposta conținut. Asta dacă nu e furat direct (asta e altă discuție). Știu că Instagram testează o opțiune de Repost, dar le ia o eternitate să o lanseze. Pentru că ei au susținut mereu că pun accent pe conținut original. Fiecare să își posteze propriul conținut. ”Ador” când o aplicație se încăpățânează ca utilizatorii să o folosească cum vor fondatorii în loc să se muleze pe comportamentul utilizatorilor.