Contact Information

UNESCO a publicat un raport prin care avertizează că tehnologiile digitale pot încuraja educația, dar prezintă și riscuri, cum ar fi invadarea confidențialității, distragerea atenției de la învățare și hărțuirea online. Raportul evidențiază modul în care social media amplifică setereotipurile de gen, iar acest lucru are efecte negative, printre altele influențează alegerile de carieră ale fetelor.

Raportul ”Technology on Her Terms” a analizat informații furnizate de compania Meta și avertizează că algoritmul și conținutul bazat pe imagini expune fetelor la materiale nepotrivite pentru vârsta lor, comportamente nesănătoase și standarde nerealiste pentru corpul lor. Acestea le afectează stima de sine și imaginea pe care o au despre ele.

32% din adolescente au spus că, atunci când aveau sentimente negative față de corpurile lor, Instagram le făcea să se simtă și mai rău.

Fetele sunt și mai afectate de hărțuire online față de băieți. În media, 12% din fetele de 15 ani au raportat că au fost hărțuite online, în comparație cu 8% din băieți.

Tot pentru acest raport, UNESCO a realizat și o serie de interviuri cu fete și acestea au mărturisit că au fost expuse unor poze și videouri pe care nu voiau să le vadă.

„Toți acești factori creează o buclă de feedback: în care fetele sunt expuse la norme de gen negative care sunt amplificate de rețelele sociale, sunt îndepărtate de la studiul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii care sunt considerate domenii potrivite bărbaților și sunt lipsite de oportunitatea de a modela instrumentele care îi expun acestor stereotipuri”, concluzionează UNESCO.

Potrivit informațiilor oferite de UNESCO, femeile reprezintă doar 35% dintre absolvenții de studii superioare STEM din întreaga lume, cifră care nu s-a schimbat în ultimii 10 ani. 25% Raportul arată că prejudecățile persistente descurajează femeile să urmeze cariere STEM – ducând în cele din urmă la o lipsă de femei în forța de muncă din domeniul tehnologiei.

Femeile dețin mai puțin de 25% din locurile de muncă în STEM: ele reprezintă doar 26% dintre angajații din domeniul datelor și inteligenței artificiale, 15% din inginerie și 12% din cloud computing în principalele economii ale lumii.

Cum era de așteptat, în raport e menționat TikTok pentru că algoritmul său a influențat foarte mult tinerii. Videourile scurte și scroll-ul infinit au scurtat atenția pe care o pot dedica unui video și a crescut nevoia de conținut care să îi satisfacă și în care să se piardă cu orele. Algoritmul TikTok distrage atenția tineilor (și nu numai) în direcția greșită.

Mi s-a părut un studiu interesant despre tineri și ce efecte au rețelele sociale asupra lor.

Aici poți găsi raportul complet cu mult mai multe detalii.

Photo by Pavel Danilyuk

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *